کد خبر 1524278
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
هشدار 3 شرکت هواپیمایی آمریکا برای افزایش هزینه‌های سوخت

شرکت‌های هواپیمایی آمریکا که هم‌اکنون برای حفظ کارگران خود تحت فشار هستند، نسبت به افزایش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت سوخت هشدار دادند.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، ۳ شرکت هواپیمایی آمریکایی نسبت به افزایش‌ هزینه‌های سوخت در ۳ ماهه سوم سال میلادی به علت افزایش قیمت نفت خام هشدار دادند و اعلام کردند این امر فشار بر صنعت هوایی که هم‌اکنون به دلیل قراردادهای گران قیمت با بخش کارگری تحت فشار است، بیشتر می‌کند.

شرکت‌های هواپیمایی معمولا اقداماتی برای محافظت از خود در برابر هزینه‌های سوخت انجام نمی‌دهند و این امر آنها را در برابر نوسانات قیمتی آسیب‌پذیر می‌کند، با این حال، تقاضای بالا برای سفرهای هوایی در ۲ سال گذشته چنین فشار هزینه‌ای را برای این شرکت‌ها کم کرده است.

اما نشانه‌های اولیه وجود دارد که تقاضا برای سفرهای داخلی کم شده زیرا فشارهای تورمی به مصرف‌کنندگان فشار می‌آرود و از طرفی شرکت‌های حمل‌ونقل به منظور حفظ کارگران خود با قراردادهای پرهزینه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

شرکت هواپیمایی «یونایتد» اعلام کرد، از نیمه ماه جولای، قیمت سوخت جت بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است، این شرکت پیش‌بینی کرد، سوخت به ازای هر گالن بین ۲.۹۵ تا ۳.۰۵ دلار باشد که از پیش‌بینی قبلی‌ این شرکت یعنی ۲.۵۰ تا ۲.۸۰ دلار در هر گالن بیشتر است.

شرکت Southwest، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی آمریکا نیز اعلام کرد، انتظار دارد، درآمدها هر صندلی در یک مایل (نشانی از قدرت قیمت‌گذاری) ۵ تا ۷ درصد در سه ماهه کنونی کاهش یابد. پیش‌بینی قبلی این شرکت ۳ تا ۷ درصد بود.

شرکت Alaska Air نیز پیش‌بینی کرده است، حاشیه سود در سه ماه سوم پیش از پرداخت مالیات ۱۰ تا ۱۲ درصد باشد، پیش‌بینی قبلی این شرکت، ۱۴ تا ۱۶ درصد بود.

این پیش‌بینی‌ها در زمانی صورت می‌گیرد که تغییر الگوی سفر به دلیل تغییر عادات مصرف‌کننده‌ها پس از همه‌گیری کرونا، هزینه‌های عملیاتی خطوط هوایی را نیز افزایش داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس