کد خبر 1524169
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

به گزارش مشرق، سیداحمد غفاری، عضو هیئت علمی؛ معاون پژوهش، و مدیر موسسه حکمت و فلسفه ایران در کانال خود در ایتا مطلبی را با عنوان روایتی در تعظیم ارزش زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) که برگرفته از کامل‌الزیارات ابن‌قولویه است منتشر کرد:

جهت اطلاع زائران اربعین، که امسال در گرمای شدید، تحمل مشقت فراوان کردند تا به زیارت ارباب قلب ها حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام دست یابند:

امام صادق علیه‌السلام:

فإذا انقلبت من عند قبر الحسین ع ناداک مناد لو سمعت مقالته لأقمت عند قبر الحسین ع و هو یقول طوبی لک أیّها العبد قد غنمت و سلمت قد غفر لک ما سلف فاستأنف العمل فإن هو مات فی عامه أو فی لیلته أو یومه لم یل قبض روحه إلّا اللّه و تقبل الملائکة معه یستغفرون له و یصلّون علیه حتّی یوافی منزله و تقول الملائکة یا ربّ هذا عبدک وافی قبر ابن نبیّک و قد وافی منزله فأین نذهب فینادیهم النّداء من السّماء یا ملائکتی قفوا بباب عبدی فسبّحوا و قدّسوا و اکتبوا ذلک فی حسناته إلی یوم یتوفّی قال فلا یزالون ببابه إلی یوم یتوفّی و یسبّحون اللّه و یقدّسونه و یکتبون ذلک فی حسناته و إذا توفّی شهدوا جنازته و کفنه و غسله و الصّلاة علیه و یقولون ربّنا وکّلتنا بباب عبدک و قد توفّی فأین نذهب فینادیهم ملائکتی قفوا بقبر عبدی فسبّحوا و قدّسوا و اکتبوا ذلک فی حسناته إلی یوم القیامة.

زمانی که شمای زائر از قبر سیدالشهداء علیه‌السلام برمی‌گردید، منادی ندایی می‌دهد که اگر آن را می‌شنیدید، ترجیح می‌دادید ملازم حریم حضرت شوید و برنگردید؛ منادی می‌گوید بهشت نصیبت شد ای بنده‌ی خدا! پربار و رستگار شدی؛ گذشته‌ات آمرزیده شد، پس از اکنون، اعمالت را آغاز کن.

اگر زائر در همان سال از دنیا برود، فقط خداوند قبض روحش کند.

فرشتگان هنگام بازگشت از زیارت، به استقبال زائر رفته و برایش آمرزش می‌طلبند و برایش دعا می‌کنند تا به خانه‌اش برسد. در آن هنگام، فرشتگان می‌گویند پروردگارا!

بنده‌ی تو بر سر مزار فرزند پیامبرت آمد و به خانه‌اش برگشت. حال کجا برویم؟

خدای متعال دستور می‌دهد که کنار خانه‌ی زائر بمانید و تسبیح و تقدیس کنید و در نیکی‌هایش بنویسید تا روزی که از دنیا برود.

بدین‌ترتیب، تا روزی که زائر از دنیا برود، فرشتگان بر درگاه خانه‌ی او می‌مانند و تسبیح و تقدیس خدا می‌گویند و این تسبیح و تقدیس را در ثواب‌هایش می‌نویسند و چون بمیرد، در تشییع پیکر و کفن و غسل و نماز او حضور می‌یابند؛ سپس به خدا عرض می‌کنند: پروردگارا!

بنده‌ات را به ما سپرده‌ای و او از دنیا رفته است، اکنون به کجا خواهیم رفت؟ خدای متعال ندایشان می‌دهد: فرشتگانم!

تا روز قیامت کنار قبر زائر بایستید و تسبیح و تقدیس کنید و بر حسناتش بنویسید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    2 1
    سبحان الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس