نگاهی به آزادکاران مدعی ۷۰ کیلوگرم جهانی و رقیبان یزدانی برای مدال

وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات جهانی مدعیان زیادی دارد.

به گزارش مشرق، مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی از ۲۵ شهریور ماه آغاز می‌شود که قرار است در این رویداد سهمیه المپیک پاریس هم توزیع شود.

سایت Flowrestling در گزارشی به وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد و پیش‌بینی مدال در این وزن پرداخت. این سایت نوشت: زین رترفورد پس از کسب مدال نقره جهان برای دومین دوره متوالی راهی مسابقات قهرمانی جهان می‌شود. وی بعد از شکست ۱۰ بر صفر در فینال جهانی ۲۰۲۲ مقابل تایشی ناریکونی دیگر باختی نداشته است. باتوجه به عدم حضور این حریف ژاپنی، رترفورد امسال برای کسب طلا شانس زیادی دارد.

مدعیان:

۵ کشتی‌گیر در وزن ۷۰ کیلوگرم هستند که می‌توانند سدی برای رسیدن رترفورد به مدال طلا باشند. رمضان رمضانوف از بلغارستان، ایهور نیکیفوروک از اوکراین، امیرمحمد یزدانی از ایران، ارنازار آکمتالیف از قرقیزستان و اوگنی ژربایف از روسیه مدعیان این وزن هستند. با توجه به برد و باخت‌ها در طول ۲ سال گذشته می‌توان گفت برابری در وزن ۷۰ کیلوگرم ثابت شده است.

رمضانوف که مدال برنز قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد یک کشتی‌گیر روس است که امسال برای بلغارستان کشتی می‌گیرد. وی امسال مقابل یزدانی و نیکیفوروک به برتری رسید.

وقتی صحبت از آکمتالیف می‌شود، او ممکن است بزرگترین مدعی در این وزن باشد. او طیف وسیعی از نتایج را در حرفه خود داشته است. آکمتالیف مدال جهانی در سال ۲۰۲۲ و نقره جهان در سال ۲۰۲۱ را دارد. است. او مدعیان زیادی را در این مسیر شکست داده و وقتی بهترین کشتی خود را انجام می‌دهد می‌تواند هر کسی را شکست دهد.

امیرمحمد یزدانی از ایران و اوگنی ژربایف از روسیه دو کشتی‌گیر دیگر مدعی این وزن هستند که مدال‌های جهانی را در کارنامه خود دارند. یزدانی در مسابقات جهانی سال ۲۰۲۱ و در وزن ۶۵ کیلوگرم مدال نقره گرفت. او مقابل جیمز گرین، زورابی یااکوبیشویلی و ارنازار آکمتالیف بردهای قابل توجهی کسب کرده اما امسال مقابل الک پانتالئو، رمضان رمضانوف، جوی مک کنا و سانژار دوشانوف شکست خورده است.

پیش‌بینی مدال:

طلا: زین رترفورد

نقره: اوگنی ژربایف

برنز: امیرمحمد یزدانی و ارنازار آکمتالیف

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس