کد خبر 1522881
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳
اتحادیه جهانی 26 کشتی گیر روسی و بلاروسی را برای همیشه محروم کرد

اتحادیه جهانی پس از بررسی سوابق کشتی گیران روسیه و بلاروس۲۶ کشتی گیر را از حضور در رقابت‌های بین المللی محروم کرد.

به گزارش مشرق، دوازدهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که اتحادیه جهانی کشتی یک هفته پس از حمله روسیه به اوکراین و پس از محرومیت‌های گسترده این کشور در رشته‌های مختلف ورزشی، کشتی گیران، مربیان و داوران روسیه و بلاروس را از حضور در کلیه رقابت های بین المللی کشتی محروم کرد.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین در ادامه، میزبانی روسیه و بلاروس را از تمامی رقابت‌های بین المللی لغو کرد، اما بعد از رایزنی‌های مسئولان فدراسیون کشتی روسیه با مسئولان اتحادیه جهانی موفق شدند تا جواز حضور کشتی گیران خود در رویدادهای بین المللی را بگیرند. هرچند اتحادیه جهانی به دلیل تعلیق این فدراسیون کشور به فدراسیون کشتی روسیه و بلاروس اعلام کرده است که کشتی گیران این ۲ کشور تنها زیر نظر اتحادیه جهانی می‌توانند در مسابقات بین المللی حضور داشته باشند.

حال اتحادیه جهانی پس از یک فرآیند بررسی دقیق توسط اتحادیه جهانی کشتی، و در آماده سازی برای مسابقات جهانی بزرگسالان، ۲۳۵ نفر از روسیه و بلاروس تحت بررسی کامل سوابق و رسانه های اجتماعی قرار گرفتند. این کشتی گیران در تمام سبک ها و دسته ها و همچنین پرسنل پشتیبانی همراه آنها را در بر می گرفت. از ۲۳۵ نام، ۲۶ نفر به دلیل حمایت فعال از جنگ جاری یا تایید عضویت در سازمان های نظامی یا امنیت ملی، واجد شرایط نبودند.

تصمیمات مربوط به واجد شرایط بودن توسط یک هیئت، با تکیه بر گزارش های بررسی جامع ارائه شده توسط یک ارائه دهنده خدمات اطلاعاتی مستقل و خصوصی اتخاذ شد.

همه ورزشکاران روسیه یا بلاروس به عنوان ورزشکاران بی طرف انفرادی، بدون هیچ گونه پرچم یا ارجاع به کشور مربوطه خود، رقابت خواهند کرد. همچنین در صورت اعطای مدال به این ورزشکاران، سرود ملی روسیه و بلاروس پخش نخواهد شد.

مسابقات جهانی ۲۰۲۳ از ۲۵ شهریورماه تا ۲ مهر ماه در بلگراد، صربستان برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    1 0
    انشاالله که ایرانیان بتوانند با قهرمانی به ایران برگردند
  • AE ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    2 0
    چی شد قرار بود سیاسی نباشه ورزش ؟!! مشکل بقیه کشورها هستند که میبینند و بایکوت نمیکنن کلا مسابقات را و به شرکت خودشان ادامه میدهند
  • سید IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    2 0
    و احمقان و ابلهانی که گمان و باور داشتند ورزش از سیاست جداست !!!!!!!
  • ایرانی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    شعارورزش سیاسی نیست رو قشنگ معنی کردن. با کمی تفکر میشه دلیل این هم جنگ وتبعیض رو در جهان فهمید قوانین بین المللی واین شعارهای به ظاهر متمدنانه فقط برای کشورهای ضعیف لازم الاجراست
  • سید IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    1 0
    و احمقان و ابلهانی که گمان و باور داشتند ورزش از سیاست جداست !!!!!!!
  • محمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 0
    و همچنان بخندیم به اون شعار جدایی ورزش از سیاست که صرفا برای منافع یه کشور قلدر و رفقاش بود :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس