کد خبر 1523039
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
حمایت پوتین از آموزش زبان چینی در مدارس روسیه

رئیس جمهور روسیه با اشاره به رشد قاره آسیا و اهمیت آن در امور بین‌الملل، از دانش‌آموزان روسیه خواست تا زبان چینی و سایر زبان‌های آسیایی را فرابگیرند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید که باتوجه به سرعت توسعه کشورهای آسیایی، بهتر است که دانش‌آموزان روس، زبان چینی و سایر زبان‌های قاره کهن را بیاموزند.

پوتین در جریان رویدادی در مسکو به مناسب سال تحصیلی جدید گفت: باتوجه به سرعت توسعه کشورهای آسیایی، کانون حیات اقتصادی و سیاسی رفته‌رفته به سمت این مناطق تغییر پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: با در نظر داشتن این مساله، اینکه دانش‌آموزان روس، زبان چینی و سایر زبان‌های آسیایی را بیاموزند و در عین حال از سایر جنبه‌های تعامل با جهان غفلت نکنند، اتفاق خوبی است. آغاز چنین روندی سریع نخواهد بود زیرا هم به بودجه و هم آموزگاران واجد شرایط نیاز دارد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: ولی ما براساس پایه‌ها و بستری که از گذشته ساخته‌ایم، این کار را خواهیم کرد زیرا مطالعات شرق در اتحاد جماهیر شوروی و هم‌اکنون در روسیه، همواره در سطح عالی بوده و هم‌قطاران ما که در این حوزه فعالیت می‌کنند، این مساله را تایید کرده‌اند.

آندری فورسِنکو، مشاور پوتین در حوزه علم و فرهنگ نیز پیش‌تر گفته بود که دانشگاه‌های روسیه باید به‌تدریج واحدهای زبان چینی را معرفی کرده تا بدین ترتیب، در توسعه علم و دانش به‌روز بمانند.

به گفته وی، موسسه فیزیک و فناوری مسکو به‌تازگی در راستای معرفی زبان چینی به عنوان زبان خارجی اجباری دوم اقدام کرده اما با مخالفت شدید دانشجویان مواجه شده است. روسیه، چین و هندوستان هر سه اعضای «بریکس» هستند؛ گروهی که در ماه ژانویه گسترش یافته و آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را نیز به آن اضافه خواهند شد. مسکو و پکن، روابط دوجانبه به شدت قوی دارند و به‌تازگی نیز به طور مشترک تعهدشان به ایجاد یک نظم جهانی عادلانه‌تر و چندقطبی را علنا ابراز کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    2 1
    روسیه هم شد مستعمره چین
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    1 3
    ما باید زودتر شروع کنیم
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      0 0
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین خوش خدمتی و جانفشانی در راه ارباب پوتین است به مدارس روسیه بشتابید و زبان چینی یاد بگیرید خخخخ
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین خوش خدمتی و جانفشانی در راه ارباب پوتین است به مدارس روسیه بشتابید و زبان چینی یاد بگیرید خخخخخ
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس