کد خبر 1522588
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
واردات نفت روسیه به پاکستان متوقف شد

هند به عنوان سومین وارد کننده نفت جهان و یکی از بزرگترین خریداران نفت روسیه پس از درگیری در اوکراین، واردات نفت خود از روسیه کاهش داد و به کمترین میزان در ۷ ماه اخیر رساند.

به گزارش مشرق، روزنامه بیزینس استاندارد هند به نقل از یک گزارش شرکت اطلاعاتی "کپلر" اعلام کرد که هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، واردات نفت از مسکو را برای سومین ماه متوالی در ماه اوت به ۱.۵۷ میلیون بشکه در روز کاهش داد که ۲۴ درصد در ماه کاهش داشته و واردات این کشور را به کمترین میزان از ماه ژانویه رسانده است.

براساس این گزارش، اشتیاق هند برای نفت ارزان روسیه در ماه اوت به دلیل بارش باران های موسمی باعث کاهش تقاضا شد و پالایشگاه ها این کشور شبه قاره کارهای تعمیر و نگهداری معمول را برنامه ریزی کردند.

این گزارش حاکی است که پالایشگاه های هندی در ماه اوت صادرات خود را از عراق، یکی دیگر از تامین کنندگان اصلی انرژی هند نیز ۱۰ درصد در ماه کاهش دادند و به ۸۴۸ هزار بشکه در روز رساندند.
داده‌ها نشان می‌دهد که برخی از این حجم‌ها با افزایش شدید واردات از عربستان سعودی جایگزین شد که ۶۳ درصد در ماه افزایش یافت و به ۸۵۲ هزار بشکه در روز رسید.

براساس این گزارش، هند واردات نفت خام روسیه را از سال گذشته افزایش داده بود و در ماه مه به اوج ۲.۱۵ میلیون بشکه در روز رساند زیرا پالایشگاه ها برای دریافت محموله ها بزرگ با تخفیف بیشتر رقابت می کنند.

پالایشگاه و پتروشیمی "مانگالور" که واحد تولید آن ظرفیت ۳۰۱ هزار بشکه در روز را دارد، واردات خود را دو سوم کاهش داد. «ویکتور کاتونا»، تحلیلگر ارشد نفت خام در شرکت کپلر، گفت خرید شرکت صنایع "رلیانس" نیز از میانگین معمول ۱.۲ تا ۱.۳ میلیون بشکه به ۱.۱ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است زیرا این شرکت قصد دارد یک واحد تقطیر نفت خام را در سپتامبر تعطیل کند.

واردات کلی نفت خام هند که در ماه اوت ۷ درصد کاهش یافت و به ۴.۳۵ میلیون بشکه در روز رسید، احتمالاً از اکتبر افزایش می یابد زیرا تقاضا برای محصول در سه ماهه چهارم افزایش می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    علی الظاهر حاکمیت هند ۲۴ درصد دست آمریکایی هاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس