گردهمایی بزرگ گروه‌های سرود ایرانی در کربلا و اجرای قطعه «حبیبی شکرا»

زیبایی‌نژاد از اعزام ۱۵ گروه سرود به کشور عراق خبر داد و گفت: در شب اربعین حسینی اجرای ۱۵۰ نفره از گروه‌های سرودهای ایرانی در کربلای معلی اتفاق می‌افتد.

به گزارش مشرق، «مصطفی زیبایی‌نژاد» مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از اعزام ۱۵ گروه سرود به پیاده‌روی اربعین و آغاز پویش «حبیبی شکرا» خبر داد.

زیبایی‌نژاد گفت: امسال ستاد اربعین شهرداری تهران با همکاری اداره کل فرهنگی و حوزه هنری در یکی از ویژه برنامه‌های اربعینی خود تصمیم به اعزام گروه‌های سرود نوجوانان به کربلا و اجرای سرود در پیاده‌روی اربعین گرفت. این گروه‌ها در مناطق مختلف به اجرای سرود «حبیبی شکرا» می‌پردازند تا حال و هوای معنوی این سفر زیارتی با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری نیز آمیخته شود.

گردهمایی بزرگ گروه‌های سرود ایرانی در کربلا و اجرای قطعه «حبیبی شکرا»

او با اشاره به قطعه سرود «حبیبی شکرا» گفت: این سرود برای نخستین بار در اجتماع اربعینی‌ها که جمعه در میدان آزادی برگزار شد رونمایی و اجرا شد و بازتاب‌های خوبی از سوی مخاطبان گرفت. اکنون در آستانه اربعین حسینی و راهپیمایی میلیونی اربعین، این قطعه سرود توسط ۱۵ گروه متشکل از نوجوانان در سراسر مسیر حرکت زاپران اجرا می‌شود.

وی از اجرای این گروه‌ها در ۵ نقطه مهم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: این گروه‌های سرود امروز چهارشنبه ۸ شهریورماه در نجف اجرا می‌کنند و پس از در شهرهای مختلفی از جمله کربلا، کوفه، کاظمین و مسیر پیاده‌روی روی صحنه می‌روند. این اجراها تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و پس از آن، همه گروه‌ها در شهر کربلا مستقر شده تا اجرای بزرگ ۱۵۰ نفره همزمان با اربعین حسینی توسط این نوجوانان انجام شود. این اجرای بزرگ ۱۵۰ نفره، صحنه متفاوتی از عمق ارادت و علاقه ایرانیان به امام حسین علیه السلام را به تصویر خواهد کشید.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: برنامه‌های فرهنگی هنری تدارک دیده شده در نقاط ذکر شده از نماز مغرب و عشا آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس