کد خبر 1522174
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
حمله موشکی-پهپادی به کی‌یف با حداقل دو کشته

مقام‌های اوکراین اعلام کردند که حمله موشکی و پهپادی روز چهارشنبه (امروز) به پایتخت این کشور حداقل دو کشته و دو زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش مشرق، در شرایطی که حملات اوکراین به مناطقی از روسیه خبرساز شده، مقام‌های کی‌یف از حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین خبر دادند.

منابع رسانه‌ای غربی شامل خبرگزاری «رویترز» گزارش دادند که در نتیجه حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین حداقل دو نفر کشته و دو تن زخمی شدند.

«ویتالی کلیتچکو» شهردار کی‌یف پایتخت اوکراین پیش‌تر اعلام کرد که در نتیجه حمله به این شهر حداقل دو نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.

به گفته او، آوارهای ناشی از شلیک پدافند هوایی اوکراین بر روی چندین ساختمان در پایتخت سقوط کرد و چند ساختمان در آتش سوختند. شهردار کی‌یف درباره اینکه حمله موشکی بوده یا پهپادی اظهارنظری نکرد.

«سرهی پوپکو» رئیس اداره نظامی کی‌یف در پیامی در صفحه تلگرام نوشت: «دشمن با استفاده از پهپادها و موشک‌ها حمله ای گسترده و ترکیبی انجام داد».

به گفته او، ابتدا چند گروه از پهپادها از جهات مختلف به سمت کی‌یف حرکت ‌کردند و روسیه پس از آن از بمب افکن راهبردی «توپولوف ۹۵» موشک شلیک کرد. پوپکو گفت: «پدافند هوایی بیش از ۲۰ هدف دشمن را منهدم کرد».

روایت مقام‌های اوکراینی از حمله موشکی و پهپادی روسیه به کی‌یف در شرایطی مطرح شده که پیش از آن حملات صبح امروز اوکراین به مناطقی از روسیه خبرساز شده بود.

بنا بر گزارش‌ها، ارتش اوکراین در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) با بیش از ۱۲ پهپاد به فرودگاه شهر «پسکوف» روسیه در نزدیکی مرز استونی و لتونی حمله کرد.

در پی این حمله برای مدت اندکی حریم هوایی منطقه مسدود شد و فرودگاه پسکوف نیز تمامی پروازهای امروز (30 آگوست، هشتم شهریور ماه) را به منظور خسارات احتمالی به باند فرودگاه، لغو کرد.

به گفته مقام‌های روسیه در حمله به فرودگاه پسکوف، چهار هواپیمای ترابری ایلیوشین 76 (Il-76) بر روی زمین آسیب دید اما ارتش روسیه هنوز این گزارش‌ها را تأیید نکرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس