علت قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید چه بود؟

برخی از اساتید دانشگاه‌ها به رغم حمایت از اغتشاشات و اغتشاشگران، اما نه به خاطر مواضع سیاسی بلکه به خاطر حمایت از ازدواج سفید، نداشتن صلاحیت علمی قطع همکاری شده‌اند.

به گزارش مشرق، با شروع اغتشاشات در شهریور سال ۱۴۰۱، برخی از اساتید غرب‌گرای دانشگاهی به حمایت از آن و اغتشاشگران پرداختند و با انتشار توئیت‌ها و دادن بیانیه‌های مختلف سبب برهم ریختن فضای علمی دانشگاه‌ها شدند.

محسن برهانی دانش‌آموخته حقوق جزا از دانشگاه تربیت مدرس یکی از این اساتید است که در دانشگاه تهران تدریس می‌کرد. وی در زمان اغتشاشات ۱۴۰۱ با واکنش‌های جنجالی در توئیتر خود، سعی در افزایش تنش و تحرکات اغتشاشگران داشت.

بعنوان مثال وی در ۱۷ آذر ماه سال گذشته در یکی از توئیت‌های جنجالی خود که قصد تحریک داشته است، اینگونه نوشت:

علت قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید چه بود؟

وی حتی حکم دادگاه علیه اغتشاشگران را زیر سوال می‌برد و توئیت‌هایی در این زمینه منتشر می‌کرد.

بعنوان مثال بعد از اجرای حکم یک اغتشاشگر نوشت؛

علت قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید چه بود؟

اگر چه وی توئیت‌های متعددی در این زمینه داشت و حتی حکم اعدام اغشاشگران را زیر سوال می‌برد، اما قطع همکاری دانشگاه تهران با وی به دلایلی غیر از مواضع سیاسی و حمایت از اغتشاشگران بود.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران علت قطع همکاری با وی را عجز علمی و دلایل مختلف دیگر از جمله حمایت‌های برهانی از ازدواج سفید و تجویز و ترویج ارتباطات غیر اخلاقی میان دانشجویان دانسته و در این باره گفته است: «برهانی از سال‌ها پیش، ازدواج سفید را نه فقط جرم نمی‌داند بلکه صحیح می‌داند و معتقد است آسیب‌های ازدواج سفید کمتر از آسیب‌های ازدواج موقت شرعی است؛ او تحت عنوان اینکه من فقیه هستم و فقه می‌دانم، حکم ضروری شرعی را رد و دانشجویان را گمراه می‌کند و به فساد می‌کشاند و باعث بدنامی دانشگاه تهران شده است».

علت قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید چه بود؟


سخنان محسن برهانی در حمایت از ازدواج سفید

«هیأت اجرایی جذب هیئت علمی دانشگاه تهران» در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۱، یعنی حدود ۲ ماه پیش از اجرای حکم یک محکوم و زیر سوال بردن این حکم از طرف وی، صلاحیت محسن برهانی برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه تهران را تایید نکرده و با ادامه حضور او در این جایگاه مخالفت شده بود.

علت قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید چه بود؟


نامه صلاحیت نداشتن عضویت محسن برهانی در هیئت علمی دانشگاه تهران

علی شریفی زارچی دانش‌آموخته‌ کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است. وی دکترای خود را در رشته بیوانفرماتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه تهران گذرانده است. شریفی زارچی از جمله کسانی است که با شروع اغتشاشات همواره به حمایت از آن پرداخته و با نوشتن جملات فتنه انگیز در فضای مجازی سعی بر آتش‌افزایی در کشور و در بین دانشجویان را داشته است در مقابل دانشجویان نیز تحت تاثیر شانتاژکاری رسانه‌های بیگانه و عوامل درونی قرار گرفته و هیزمی بر آتش دشمن ریخته‌اند.

وی در ۲۵ شهریور سال گذشته و همزمان با آغاز اغتشاشات در یکی از توئیت‌های جنجالی اینگونه نوشت؛

علت قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید چه بود؟

دانشگاه صنعتی‌شریف به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم کشور همواره مورد توجه افکار عمومی بوده است؛ از این رو، هدف گرفتن این دانشگاه جهت حمله به نظام مقدس جمهوری اسلامی از برنامه‌های بلندمدت عناصر ضدانقلاب و دشمن در بزنگاه‌های سیاسی است.

شریفی زارچی استادی در دانشگاه شریف بوده که با حضور در تجمعات دانشجویان دانشگاه شریف سعی بر ایجاد تشنج و افزایش نا آرامی‌ها را داشته است.

وی در توئیت های فتنه انگیز دیگر نوشت؛

علت قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید چه بود؟

اما توضیح دانشگاه در قطع همکاری با شریفی زارچی دلیل دیگری دارد. بگونه‌ای که سعید بهزادی‌پور، دبیر هیئت اجرایی جذب اساتید دانشگاه شریف در توضیح جزئیات این خبر به رسانه‌ها گفته است: «مهلت پنج ساله قرارداد پیمانی دکتر شریفی‌زارچی به‌عنوان استادیار پیمانی دانشگاه، بهمن‌۱۴۰۰ به پایان رسید که از ۹ ماه پیش از آن، دانشگاه در فواصل مختلف، سه مرتبه با ارسال نامه‌هایی از وی دعوت کرد که درخواست تمدید عضویت پیمانی خود را به همراه مستندات فعالیت‌های علمی ارائه کند که متأسفانه علی‌رغم این درخواست‌ها و پیگیری‌های شفاهی مکرر، اقدامی از سوی وی صورت نگرفت.»

بهزادی‌پور افزود: «در نهایت هیئت اجرایی جذب دانشگاه متشکل از سعید سهراب‌پور، محمدرضا عارف، اعظم ایرجی‌زاد، حمیدرضا ربیعی، آریا الستی، محمود سعادت، محمدجعفر عبدخدایی، محمود بهمن‌آبادی، ابراهیم سوزنچی و بنده به‌عنوان اعضای حقیقی و آقایان جلیلی و حجت‌الاسلام طباطبایی به‌عنوان اعضای حقوقی هفته گذشته رأی به پایان همکاری وی دادند.»

علت قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید چه بود؟

رهام افغانی خراسکانی فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی اصفهان و کارشناسی ارشد در رشته عمران – سازه از دانشگاه صنعتی شریف است. وی پس از طی دوره ارشد موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک میلان در رشته دکترای معماری، گرایش مهندسی سیستم های ساختمانی گردید که در سال ۱۳۹۱ فارغ التحصیل گردید.

رهام افغانی استادیار معماری دانشگاه شهید بهشتی بوده است که طی نامه‌ای از دانشگاه مبنی بر نداشتن شرایط لازم برای تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی با وی قطع همکاری شده است.

علت قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید چه بود؟

آمنه عالی و حمیده خادمی نیز از اساتید دانشگاه علامه طباطبائی بوده که در اغتشاشات سال گذشته همواره آتش آشوب را شعله ور کرده و از اغتشاشگران در دانشگاه‌ها حمایت کرده بودند.

علت قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی از اساتید چه بود؟

آمنه عالی در چهارم شهریور امسال در مصاحبه با یکی از سایت‌های خبری درباره حمایت از اغتشاشگران در سال ۱۴۰۱ گفته است: «بله، بیانیه‌ها را امضا کرده بودیم، در تحصن های دانشجویی همراهی داشتیم و نسبت به تعلیق دانشجویان اعتراض کردیم.»

اگر چه هنوز دانشگاه علامه طباطبایی درباره علت قطع همکاری با این ۲ خانم، اطلاع رسانی نکرده ولی یقیناً در نامه قطع همکاری که برای آنها فرستاده، دلیلش را اعلام کرده است. نامه‌ای که اگر قطع همکاری به خاطر مواضع سیاسی‌شان بود، تا الان از سوی همین افراد برای بهره برداری سیاسی رسانه‌ای می‌شد.

در همین راستا محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به قطع همکاری برخی دانشگاه‌ها با اساتیدی که حامی اغتشاشات بوده‌اند، می‌گوید: «امروز هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، فرقی ندارد که استاد دانشگاه باشد یا معلم، کارمند و یا دارای هر سمتی باشد و در هر دستگاه و نهادی مشغول بکار باشد، اگر خلاف موارد قانونی حوزه مأموریتی، فعالیت کند، قطعاً باید با وی برخورد شود.

وی در ادامه بیان می‌کند: «شرایط و ضوابطی در کشور قرار دارد و اساتید باید در این چهار چوب قوانین عمل کنند؛ اگر چهار چوب فعالیت آن‌ها خلاف عملکرد دستگاه بوده است باید برخورد انجام شود.»

امیرحسین ثابتی نیز که اخیرا به عنوان یکی از اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه صنعتی شریف معرفی شده است در توئیتی نسبت به قطع همکاری با برخی از اساتید موضع گیری کرده و نوشته: «ارتباط تدریس بنده در دانشگاه شریف را با اخراج فلان استاد از این دانشگاه متوجه نمی‌شوم. چون نه قرار است رشته او را درس بدهم و نه قرار است در دانشگاه شریف هیئت علمی شوم.»

وزارت کشور نیز خصوص قطع همکاری با برخی از اساتید دانشگاه‌ها بیانیه‌ای صادر کرده که در آن عنوان کرده است: «بیشترین آسیب به دانشگاه در سال‌های گذشته از ناحیه جریان‌هایی وارد آمده است که کوشیده‌اند با سیاسی‌بازی و بهره‌برداری‌های جناحی و انتخاباتی از ظرفیت بزرگ دانشگاه و فطرت حق جوی جوانان دانشجو در راستای مطامع خود بهره‌برداری مقطعی داشته باشند. افرادی که در عین رکود علمی، با بی اخلاقی سیاسی و نمایش‌های رسانه‌ای کوشیده‌اند تا فرصت تولید علم و به تبع آن احساس افتخار ملی و سپهر فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها را آلوده به نگرش جناحی و بعضاً ضدملی کنند.»

با این وجود اگرچه برخورد با افرادی که از قانونشکنان، اغتشاشات و اغتشاشگران حمایت کردند امری لازم و ضروری است، اما بررسی قطع همکاری دانشگاهها با این اساتید نشان می دهد که آنها نه به خاطر مواضع سیاسی بلکه به دلایل مختلف از جمله حمایت از ازدواج سفید، نداشتن صلاحیت علمی و پیگیری نکردن کارهای اداری برای تمدید قرارداد، قطع همکاری شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 104
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    34 7
    اگر ما به فرموده امام راحل دانشگاه اسلامی می خواهیم که نسل جوان ایران را خدایی تربیت کند و نه شیطانی پس نیاز به اساتیدی با ایمان به خدا داریم و نه با ایمان به کدخدا !!!!
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      3 0
      اگر از ابتدا با اقتدار برخورد می‌شد و مماشات نمیشد الان آنهم در آستانه‌ی سالگرد فتنه پارسال لازم نبود اخراج شوند تا جنجال و بهانه اغتشاش دانشگاهی شود. همان پاییز پارسال باید اخراج میشد! التماس اقتدار مثل سایر کشورها حتی ترکیه!
    • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      3 0
      چرا با استادان دانشگاه رودربایستی دارید؟ برخورد سخت با اغتشاشگران را از فرانسه یاد بگیرید. استادی کع دانشجو را به بی قانونی تشویق میکنه صلاحیت تدریس نداره چه رسمی باشه و چه پیمانی.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    11 26
    حتی طاقت شنیدن نظرمخالف هم ندارند.مقامات ومسئولین
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      15 9
      نه نداریم خب؟!
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      4 0
      نظر مخالف با تشویق به اغتشاش و بی قانونی فرق میکند. در فرانسه کافیه یک استاد هلوکااست رو تکذیب کنه تا ظرف یک هفته از دانشگاه اخراج بشه.
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      4 1
      شما و جمع آدمکشان منافق شما که اون زمان پوست سربچه های سپاه رو میکنندند و بعد آب جوش می ریختند روی زخم اونا یا توجنایت آرمان علی وردی و روح الله عجمیان ذره ذره اینا رو شهید کردید ، اصلا میفهمید انسانیت یعنی چه ؟ فقط گوشه ای از جنایات داعش رو در همون اوائل انقلاب منافقین اجرا میکردند ، به بهانه داشتن محاسن ، عکس امام ره و .... به راحتی آدما رو ترور میکردند ، سرمیبریدند ، حالا امثال شما اومدید میگین طاقت شنیدن نظر مخالف روندارند !!! آشوبها و اغتشاشات کافی نبود ؟؟؟ اینهمه صبر اینهمه شهید !!!! از بچه های سپاه ، نیروی انتظامی و بسیج ، کافی نبود؟؟؟ واقعا چه روئی دارید
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    22 4
    محسن برهانی صلاحیت وکالت هم ندارد باید پروانه وکالتش هم اگر دارد ابطال شود
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    11 29
    به نویسنده این مطلب: آیا بهره هوشی شما بالاتر از استاد شریفی دارنده مدال طلای المپیاد است؟ آیا این زنان و مردان نابغه نمی توانند خوب را از بد تشخیص بدهند؟ تا کی می خواهید به مردم معترض بگویید اغتشاشگر؟
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      19 4
      بازم میگیم اغتشاش گر خودتون به مردم نچسبونید
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      14 0
      هر کسی به وطن و ملت خودش خیانت کند و ریشه خودش را به رضایت دشمنان بفروشد لیاقت استاد بودن ندارد عمرو عاص هم بیشترین ضریب هوشی را در بین انسانها داشت
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      4 0
      ضریب هوشی دلیل بر درست بودن راه و تفکر نیست
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    19 2
    کار درستی کردید اسیر جوسازی اصلاحطلب ها نشید این جماعت باید بفهمن دوره زیر ابی رفتن گذشته از یه طرف ژست ضدانقلاب بگیرن از طرف دیگه تو دانشگاه نظام تدریس کنن از حقوق امکاناتش استفاده تو همه ارگانها از این دست ادما هست که باید تصفیه بشن برن تو همون توییتر تدریس کن مشغول براندازی باشن :)
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    17 2
    عقده ای و بی سواد برای خود نمایی هوچی گری می کنند تا دیده شوند. محیط دانشگاه جای این ارازل نیست‌.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    5 12
    خفقان
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      14 8
      خفه کردن برعنداز :)
  • حمید IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    15 1
    آقا کار درست رو کردید. قحط الرجال و قحط الاستاد که نیست. اقای عارف هم موضوع گرفته و گفته استعفا می دهم حالا معلوم شده اصلا کاره ای نبوده و عضو افتخاری شورا بود.
  • رضا IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    14 2
    نیاز به برخورد جدی با این وطن فروشان وجود دارد!!
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      1 0
      وطن مگه زمین یا خونس که بفروشیش
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    12 2
    انصافا هیچ نظام سیاسی و حکومتی در دنیا با براندازان و دشمنان گارد گرفته و مخل امنیت و تحریک کنندگان به شورش آنقدر مماشات نمی کند اینها منتقد سیاسی نیستند که قابل مماشات باشند بلکه نیروهای خط شکن دشمن با ظاهری مظلومند
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    12 2
    این جماعت پیشمرگان خط مقدم جنگ ترکیبی و سنگین استکبار هستند حتی اگر خودشان شعور درک این آلت دست شدن را نداشته باشند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 14
    از نظر من توئیت های برهانی در راستای ابراز عقیده قرار می گیرد که اصل 23 قانون اساسی آن را به رسمیت شناخته است.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      6 2
      یک کلمه هم از مادر عروس .....
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      3 0
      عزیز اظهار عفیده با صدور فتوای شرعی فرق دارد
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    9 1
    زبان حال براندازان ...... می زنم تهمت و بهتان چو بگویند نزن. بکشم جیغ و زنم داد که آزادی نیست !
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    4 1
    اگر زارچی بهمن ۱۴۰۰ کارش تموم شده و به اخطار دانشگاه عمل نکرده شما غلط کردید با تمام وجودتون که تا شهریور ۱۴۰۲ نگهش داشتید و الان دم اعتراضات برکنار کردید.
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      1 0
      دم اعتراضات!؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    7 1
    بسیاری از اساتید دانشگاه شریف مشوق اصلی فرار نخبگان به خارج از کشور هستند در حالیکه خودشان برای حفظ کرسی استادیاری و استاد تمامی دانشگاه تلاش فراوان می کنند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 4
    اینا همشون اطلاعاتین بعدازاخراجی دنبال جاسوسی من دانشجوام ازجاهای دیگه هم میدونم
  • سعید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    18 0
    چه عقلی قبول می کنه که برخی با حقوق از بیت المال به کشور ضربه بزنند
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 2
      انتقاد کردن اسمش ضربه زدن نیست
  • سعید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    8 1
    چه عقلی قبول می کنه که برخی با حقوق از بیت المال به کشور ضربه بزنند
  • اکبر IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    6 2
    شما دیگه چه انتظاری از سیستم آموزشی دارین؟
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    9 1
    خدا رو شکر. کاش ریشه همه اساتید مشرک و غربگرا از کل دانشگاه های ایران کنده بشه
  • سید فروزان CH ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    10 4
    آن فردوسی پور بی ناموس را هم باید اخراج کنند از دانشگاه شریف
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    9 0
    تو دولت بنفش دکتر گلشنی که استاد تمام شریف بود رو با اون همه سابقه اجبارا بازنشسته کردن چنین موجی راه نیفتاد حالا برای ۴ تا استادیار دارن شلوغش میکنن! امان از بعضی مردم بی عقل و احتمالا بی مغز
  • حسام IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 0
    کارشناس ثبت احوال خوب اینها رو شناخته،،، شریفی زارچی یعنی فقط کارشون زار زدنه چه تو بلا چه تو موفقیت.... همین اقا تو سیل خوزستان و لرستان درحالی که هیچ کشته ای نداد اظهار فضل کرد که هیچ ربطب بهش نداشت،تو اغتشاشات میدان داری بود و دیگه زار نزد و لیدر شد به نظر بنده این استاد نبودنش بهتر از بودن و سمپاتی کردنه
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    13 0
    کار درستی انجام شد، دانشگاه جای این اوباش نیست
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    6 2
    چرا دنبال توجیه قضیه هستین؟ کسی این نظام رو قبول نداره بیخود می‌کنه مشاغل حساس رو توی نظام عهده‌دار باشه. همینا ذهن بچه‌های این کشور رو خراب می‌کنن و ترغیبشون میکنن به مهاجرت.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    30 21
    به جای این مسخره بازی اعدامشون کنید زمان شاه جرم کم بود جون قانون سخت و ترسناک بود
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      8 8
      راست میگن اقا همه رابکشید و فقط خودتان باشید و بر درخت ها که نمیتونن حرف بزنن حکومت کنید.این بهترین شیوه است.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      6 4
      متاسفانه برخی از مسئولین ما از چهار تا جو ساز رسانه ای می ترسند و مشتی ولگرد فضای مجازی و ترنس و بهایی و همجنس باز و مزدوران اجاره ای و .... که از اینها دفاع می کنند را به حساب عموم مردم می گذارند
    • ربذه IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      0 3
      با این که از این عوضی ها خوشم نمیاد اما لازمه شما هم قدری خویشتندار باشید
    • پری متاهل ۴۴ساله IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      2 8
      زمان شاه قتل نهایت مجازاتش شیش ماه حبس بود چی میگی
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      7 10
      سلام بر طالبان سلام بر داعش سلام بر طالبان لعنت بر شما تندروها که مردم رو به خاک سیاه نشوندین
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      0 3
      چرا این افراد بی بته را بی خودی مطرح می کنید این کار شما دقیقا خواست آنها برای دیده شدن بود . الان وزن رسانه ای اینها بالاتر رفت اما با هزینه و اشتباه شما . دستگیری لات های قدیم و اراذل توسط کلانتری و خیابان گردی و چاپ خبر و زندان برای آنها رزومه خوبی محسوب می شد و رده آنها را بالاتر می برد
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      1 2
      دروغ نگو و درضمن جرمشان در حد اعدام نیست
    • زورو IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      0 3
      محمد صالح علا شاعر ترانه شازده خانم ستار برای فرحناز پهلوی مجری سیما شد ! عدم تعادل رفتاری در اثر مصرف کوکائین مانع از فعالیتش نبود. عباس موزون مجری بر چه اساس استاد دانشگاه میشود ؟
    • سید IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      3 2
      اگر ما به فرموده امام راحل دانشگاه اسلامی می خواهیم که نسل جوان ایران را خدایی تربیت کند و نه شیطانی پس نیاز به اساتیدی با ایمان به خدا داریم و نه با ایمان به کدخدا !!!!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 1
    بعضی ازاساتید دانشگاه هستند که درعمق راهبردهای فرهنگی وعلمی به موضوعاتی می پردازند که امنیت روانی وملی کشور را با انحراف افکار عمومی بمنظور تغییرات وایجاد یک کشور وابسته دردراز مدت وخالی کردن هویت اصیل دردستورکارخودشان دارند ودرجربانات اخیر با جمع بندی نگاههایی که به مشوش وبرقرار کردن سطح جامعه داشتند بی تاثیر نبودند .بعقیده من خطر تجزیه ایران ،انشقاق دربین افراد ومهیج کردن احساسات زودگذر ودرنهایت خدشه دارکردن امنیت ملی ،خروجی بعضی ازاتفاقات اخیررا میشود با چشم بصیرت یافت والا دریک محیط آرام بدون آسیب زدن به امنیت ملی وبرقرار کردن کرسی های آراد اندیشی برای رشد وبالندگی کشور لازم وغیر قابل انکارست .پس نصبحت ما بهمه کسانیکه اهدافی غیر از بیان اندیشه های خود دارند اینست که مراقب باشند که سبب تضعیف امنیت ملی کشور نشوند که حتی امنیت خودتان هم درخطر قرار میگیرد .
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    5 1
    این جرثومه ی فساد برهانی سالها تو دانشگاه ذهن دانشجوها رو با تشویق به فحشا و هم باشی سیاه مسموم می کرده بعد الان باید باهاش قطع همکاری بشود ؟؟؟؟ مرحبا به این مدیریت ! اونوقت انتظار دارید یک مشت نخود مغز باور کنن که اخراجش سیاسی کاری نیست ؟؟!!!
  • GB ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 7
    سرتو بالا بگیر سینه اتو بده جلو بگو هر کی برخلاف ایدئولوژی ما عمل نکند اخراج می‌شود اینقدر آسمان ریسمان هم بهم نه باف تا ملت فکر نکنند با ترس و لرز داری اینکار رو میکنی
  • وطن پرست DE ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    6 1
    چرا اون وقت نباید به جرم اغتشاشات محاکمه بشن؟ ظاهرا براندازی و اغتشاش جرم نیست فقط ماست پاشی و مرگ بر روحانی گفتن جرم هست.
  • وطن پرست DE ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 1
    اونی که از دانشگاه میلان دکتری گرفته مدرکش رو هواست. خودشم می دونه اگر براش تو اروپا کار پیدا می شد هرگز به ایران بر نمی گشت. اگر برید پایان نامه اش رو بخونید هم مطمینم می بینید اکثر مقالاتش رو داده داخل با پول کار کردن. البته اگر مقاله ای هم داشته باشه.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    6 2
    همه جای دنیا بود هم اخراجشون می‌کردن
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 2
    پر رو هم هستن به نظام فحش میدن بعد اویزون جاهای دولتی نظام هستن برید اساتید مومنی که توسط همین اوباش نزاشتن بیان دانشگاه رفتن امریکا و کشور های دیگه رو بیارین نمونش اقای بازرگان الان استنفورد 1 سال اومد صنعتی اصفهان انقدر اذیتش کردن سر باند بازی در رفت یکی از بهترین اساتدی حوزه کامپیوتر تو دنیا
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    1 3
    الان حمایت اون استاد خانم از تعلبق نشدن دانشجو اشکالش چی هست ؟ دیده دانشجو جو گیر شده هواشو داره
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    1 4
    اقای زارچی از برخورد با انسان اونم ایرانی با اون وضع گشت ارشاد ناراحت شده است توئیت زده گشت جمع کنید مگه بد گفته مگه کم هزینه واسه کشور ایجاد کرد گشت اون خانم کرد هم فوت کرد گفت مشکی میپوشم حتی تو کلیپها گفته حمد بخونیم از نظر قلبی ناراحت شد اینو گفت
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 5
    وقتی دولتها نمیتونن ازدواج جوان تسهیل کنن و اینهمه مجرد است خودبخود میرن سراغ ازدواج سفید بله اشتباه است ولی همه که نمیتونن ریاضت بخودشون بدن اثار نداشتن ارتباط عاطفی و جنسی برا کسانیکه شرایط ازدواج ندارن بسیار مخرب برا سلامتی است حتی سلامتی روح و باعث خشونت و پرخاشگری میشه
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 1
    خب همین اساتید یه همچین دانشجویانی تربیت می کنند .که باعث ابروریزی برای کشور میشن ازکوزه همان تراود که دراوست .هنوز ملت یادشون نرفته که بعضی دانشجونما چطور می خواستند حجاب از سر دانشجویان خانم بکشند .ویاللعجب که تنها دغدغه این دانشجویان، مختلط شدن غذای خوری دانشگاه بود
  • ناشناس IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    6 2
    شما که راست میگی ولی برپدرمادر دروغگولعنت
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      5 4
      به پدر مادرت لعنت نفرست برعنداز دوزاری :)
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    1 2
    بهتر بود در ابتدای سال این کار انجام می شد نه الان. اگر ریگی به کفشتون نیست و این افراد همکار خرابکاران بودن اون موقع باید رسیدگی میشد
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    9 2
    مسولان ضد انقلاب ،که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، باید از تمام ارگان‌ها حذف شوند
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      10 9
      ضد انقلاب یعنی چی به عالم و آدم میگین؟
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      1 5
      آها .. یکی از ضد انقلاب خود تو که جو سازی می کنی. .حالا که پرسیدی می گویم . کسی که مثل آدم رفتار نمی کنه ، هنجار شکنی می کند و با مردمش همراه نیست برای بیگانه مزدوری می کنه و شعور و غیرت ملی نداره بهش می گن ضد انقلاب
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      0 1
      اینجوری کل دولت باید عوض بشه
  • ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 3
    کار خوب همیشه خوبه از جمله اخراج امثال اینها
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 2
    برای مردم نیستین اگر یکی از این اساتید به دختری توهین کرده باشد زندگی اش را خراب و ویران کرده باشد باهاش هیچکاری نداشتین
  • شاهین IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 2
    وقتی به یه افغانی متولد 60 کارت ملی میدین اینجوری میشه که جوگیر بشه دکتر رهام افغانی خراسکانی واقعا که
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    4 5
    شهید مطهری قبل از انقلاب استاد دانشگاه تهران بود و با وجود مبارزه با رژیم پهلوی از دانشگاه اخراج نشد پس کسی را نباید به جرم انتقاد از حاکمیت اخراج کرد
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      2 0
      شهيد مطهری انسانی حق گو و حق طلب بود! به تمامیت ارضی کشورش حمله نمیکرد! علیه ظلم اسرائیل سخنرانی میکرد! دروغگو نبود! به دنبال ثروت و شهرت نبود که البته برای تقابل با رژیم قطعا تا وان داده است! کدام یک از این وطن فروشان شبیه او است ؟؟؟؟؟
  • MD ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 2
    کثافات مغول زارچی را جمع کنید
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    1 0
    قانون اجرا بشه در همه زمینه ها جای شک انداختن نیست
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 2
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 1
    باعث شرمندگی ست، باعث افسوس و انزجار ست! می ترسید بنویسید به دلیل حمایت از اغتشاشات اخراج شده اند؟!! این چه معنی میده؟ میگن به دلیل حمایت از آشوبها نبوده بلکه برای ویزی دیکه بوده، که چی؟ مثلاً شانتاژ نکنند؟! شلوغ کاری اینترنتی نکنند! می ترسید از یه مشت رجاله و لکاته مزد بگیر؟ خجالت بکشید. اینه قاطعیت؟!!
  • ناشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    4 5
    پروفسور ثابتی قراره در شریف تدریس کنه.چه جالب!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    4 1
    حیف است از بیت المال ارتزاق کنند و برای خانواده هاشون از بیت المال خرج کنند اما خائن کشور باشند اخراج بهترین گزینه است.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 2
    جرات نداری بگی اخراج؟قطع همکاری؟!
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 2
    این بی شرف ها اگر در امریکا استاد بودند و بر خلاف قوانین اونجا اقدام میکردن چه حکمی داشتند
  • ایرانی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 2
    رده بندی دانشگاها نشان میده چی بسر دانشگاه و دانشگاهی اورده
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    4 3
    فقط برخورد شدید و انقلابی با فتنه گر
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 4
    ملی پوشان رشته های مختلف سرود ملی رو نمی خونن میشن خائن و اساتید اخراج میشن میگن ضد نظامن
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 3
    اینها که معلومه خوبند ، ولی شما بهترین
  • سجاد IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 3
    با قاطعیت از اخراج استادنما های غرب زده و بیسواد خودباخته و نان به نرخ روز خور که تنها به دنبال محبوبیت خیالی در دل بعضی دانشجویان ( مدرک جو یان ) کوچک مغز غرب لیس هستند باید دفاع کرد
  • فرهنگی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 2
    هیچ جای دنیا با کسی که قانون کشور را به سخره میگیرد مسامحه نمیکنند از وزیر علوم ببخاطر اجرای قانون ممنونیم
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 3
    سید احمد مصطفوی در اقدامی معنا دار نام دختر تازه متولد شده اش را ایران گذاشته!!! این جوجه های تازه به دوران رسیده باید توجیه شوند که اگر گردی به دامن انقلاب و جمهوری اسلامی برسد جایگاهی نخواهند داشت تا ایران سادات خمینی!!!!را حتی به عرصه برسانند !!!! از ۴ تا دانشجوی حق التدریس پیمانی انتظاری نیست دیگر !!!
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    4 4
    این زباله ها باید خیلی پیش از این از دانشگاه که جای فرهنگ و علم است دور ریخته میشدند تا این قدر باعث فساد و تعفن نمیشدند.
    • farzad IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      4 4
      زباله تویی که تو خونه خودتم بدون کارت ملی کسی نمیشناستت
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      4 2
      ۱۹:۴۳ همین مونده بودن فاضلابی مثل تو به ما رسمیت بده برو دنبال برعندازیت تو تویتر
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      3 2
      فرزاد نه اتفاقا زباله تویی بابات وقت نداشت تربیتت کنه انداختت تو فاضلاب خخخخ
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 4
    وقتی کیهان ووزارت کشور بیانیه میدن به جای وزارت علوم معلومه داستان ازچه قرار هست .
  • هادی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 1
    دمتون گرم. مدیران دزد میانی رو هم اخراج کنید. اونها عامل اصلی وضع فلاکت بار امروز مملکت هستن
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 1
    در خیلی از کشورها ، به راحتی با اساتید قطع همکاری میکنن ، بدون اینهمه بازی در آوردن و .... منتهی در کشور ما ، هر اتفاقی میفته ، یه عده ای شروع میکنن به های و هوی و داستان سرایی و ....و مسئولان هم منفعلانه شروع میکنن به توضیح و .... این هم از ضعف ناشی میشه
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    1 2
    همینکه هیچوقت هیچکدوم از اساتید رانتی متملق و مجیزگوی نظام شامل این اخراجها ( بقول خودتون قطع همکاری ) نمیشن ماله کشیتون را بی اثر میکنه
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 2
    از متن کامنت ها مشخصه فقط یکمشت ابله سایبری حکومتی از این اخراجهای سیاسی و از متن مزخرف این مقاله مشرق حمایت میکنند
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 3
    رفراندوم بزارین
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      3 1
      تکرار کن جونت درآد خخخ
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    3 1
    یه سوال از موافقان این اخراج ها دارم شماها کلا کتاب می‌خونید ؟بین مردم زندگی میکنید؟چرا آدم حس میکنه توی یه قرن دیگه هستین
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      1 0
      نه فقط قماش شما کتابخونن خخخخ
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 1
    چرا فکر میکنید همه باید مثل شما فکر کنن؟؟مگه ارث پدرتونه کشور
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    3 3
    با این فرمون برید جلو ببینم کجا رو میگیرید همه چی تهی و عقب مونده
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      2 1
      همین الانم که اینطور مثل سگ زوزه میکشی به جلز ولز افتادی یعنی خوب جایی رو زدیم :)
  • حسن IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    1 0
    او ن اولي اسمش چي بود برهاني معلومه كه بيسواده و لياقت استاد بودن را نداره مرتيكه احمق نظرات مزخرف خودش را به اسم قانون ميخواهد جا بزنه لااقل نميگه اين نظر منه ديگه تعربف جرم محاربه را بچه دبستاني ها هم ميدونند و انقدر روشن و واضح هست كه نيازي به تحليل و موشكافي نداره اين ابله حتي معني محاربه را نمي دونه در مورد زنا كه اين مرتيكه ها اسمشو عوض كردن گذاشتن ازدواج سفيد هم كه جرم بودنش ديكه حرف و حديثي نداره پس حالا دولت حسن روحاني روي چه حسابي اين بيسواد ها را هيات علمي كرده بايد پاسخگو باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس