نشست فوق‌العاده ارتش عراق و حشدالشعبی درباره امنیت مراسم اربعین

فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق به همراه فرماندهان سازمان حشد الشعبی در نشستی در استان دیالی درباره تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) جلسه‌ای امنیتی برگزار کردند.

به گزارش مشرق، «محمد التمیمی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی دوشنبه درباره جزئیات نشست فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق با فرماندهان الحشد الشعبی اعلام کرد: در این نشست، پرونده‌های مهم امنیتی استان دیالی بررسی و سه طرح مهم امنیتی اتخاذ شد.

فرمانده الحشد الشعبی اعلام کرد: مهمترین تصمیم افزایش میزان آماده‌باش و استقرار نیروها همزمان با نزدیک شدن به اوج حرکت زائران در گذرگاه المنذریه یا سایر شهرهای دیالی است.

التمیمی با اشاره به آماده باش نیروهای الحشد الشعبی تصریح کرد: الحشد الشعبی تمامی امکانات خود را برای نقل و انتقال زائران از گذرگاه المنذریه و سایر مناطق به کار گرفته است. مهمترین بخش طرح حمایت از زائران در مناطق تحت کنترل الحشد در خانقین تا مناطق حمرین است.

استان دیالی در مجاورت استان‌های ایلام و کرمانشاه در ایران است که بخش زیادی از زائران اربعین از طریق این استان عازم کربلا می‌شوند.

پیشتر «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق گفته بود که بیش از ۴۰ هزار نیرو در این استان برای تأمین امنیت زوار مستقر شده‌اند.

۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری (۶ سپتامبر ۲۰۲۳ - ۱۵ شهریور)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس