والیبال ایران و ژاپن

نایب قهرمانی ایران در آسیا نه تنها شرایط والیبال را به روزهای حسرت گرفتن یک ست از ژاپن برگرداند بلکه عملکرد کادر فنی این تیم نگرانی ها برای صعود به المپیک را هم افزایش داد.

به گزارش مشرق، مسابقات والیبال قهرمانی آسیا با یک شکست تلخ برای والیبال ایران به پایان رسید؛ در شبی که هواداران ارومیه‌ای چشم انتظار بالا بردن جام قهرمانی توسط ملی‌پوشان والیبال بودند، ژاپن مقتدرانه و در سه ست متوالی پیروز میدان شد تا پیش از گذشته قدرت خود را به جهان دیکته کند.

هر چند با توجه به عملکرد ضعیف تیم ملی در مسابقات لیگ ملت‌ها و خلق شگفتی از سوی ژاپن در آن مسابقات، انتظار می‌رفت شاگردان عطایی در مسابقات قهرمانی آسیا از پس این تیم برنیایند، اما حداقل این انتظار وجود داشت که تیم ملی در یک رقابت پایاپای از ژاپنی‌ها شکست بخورند، نه اینکه به بدترین شکل ممکن و با اختلاف زیاد این بازی را در خانه واگذار کنند.

به لحاظ آماری تیم ملی والیبال ایران حتی از قطر که قدرت نوظهور قاره کهن به حساب می‌آید و در این مسابقات برای اولین بار روی سکوی سومی قرار گرفت هم کمتر بود؛ چرا که حداقل قطری‌ها توانستند یک ست برابر ژاپن پیروز شوند اما ایران همان یک ست را هم نگرفت.

والیبال ایران چگونه به بن‌بست آسیا رسید/ از قطر هم ضعیف‌تر بودیم!

عملکرد ضعیف تیم ملی در شهر عاشقان والیبال برای هیچ کس قابل قبول نبود به طوری که پس از عنوان کسب نایب‌قهرمانی خیلی از هواداران ارومیه‌ای با سر زدن شعارهای تند و پرتاب بطری داخل زمین خواستار استعفای عطایی شدند. آنها با تشویق ژاپن و شعار سعید معروف، مخالفت خود را نسبت به کادر فنی نشان دادند. تیم ملی مقابل ژاپن همچون لیگ ملت‌ها روحیه جنگنده نداشت و حتی بازیکنان توان رقابت کردن با این تیم نداشتند، سرمربی هم در کنار زمین توان مدیریت کردن تیم را نداشت و در نهایت شاگردان عطایی همچون لیگ ملت‌ها مقابل ژاپن متحمل شکست سنگین ۳ بر صفر شدند.

والیبال ایران در شرایطی در خانه و مقابل بیش از ۶ هزار تماشاگر نتیجه را به ژاپن واگذار کرد که این بار دیگر خبری از ناآمادگی بازیکنان، لیگ کوتاه، غایبان پرتعداد و ... نبود؛ بعد از گذشت حدود سه ماه تیم ملی والیبال ایران با حضور تمام بازیکنان مورد نیاز، حمایت شدید و پرشور هواداران در خانه بدون هیچ پیشرفتی شکست خورد و عملکرد فنی‌اش قابل قبول نبود. شاگردان بهروز عطایی در فینال حتی موفق به گرفتن یک ست هم از ژاپن نشدند تا والیبال ایران برگشت به عقب داشته باشد و بازهم در حسرت گرفتن یک ست از رقیب سنتی خود باشد.

مسابقات قهرمانی آسیا با عنوان نایب‌قهرمانی برای ایران تمام شد، عنوانی که نه مردم و نه مسئولان والیبال هیچ کدام آن را قبول ندارند. قبل از این مسابقات، داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در جلسه کمیته فنی پس از عملکرد ضعیف تیم در لیگ ملت‌ها به صراحت تاکید گفته بود «حتی دومی در مسابقات قهرمانی آسیا یعنی شکست» حالا این شکست اتفاق افتاد و سوال اصلی اینجاست برای شرایط آشفته تیم ملی چه تصمیمی قرار است گرفته می‌شود؟

آیا همچنان عطایی که در دو رویداد مهم نشان داده توان مدیریت کردن تیم ملی را ندارد، به عنوان سرمربی هدایت تیم را برعهده خواهد داشت؟ در این مدت زمان کوتاه تا بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک که پیش روی تیم ملی است، چه تدبیری برای بهتر شدن شرایط فنی کادر فنی اتخاذ خواهد شد؟ و این که چه کسی قرار است جنگندگی و امید را به تیم ملی تزریق کند؟

والیبال ایران چگونه به بن‌بست آسیا رسید/ از قطر هم ضعیف‌تر بودیم!
بهروز عطایی در پایان بازی مورد اعتراض علاقمندان به والیبال قرار گرفت

به نظر می‌رسد پاسخ به این سوالات برای فدراسیون‌نشینان هم سخت است چرا که در این فرصت کوتاه تا بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک، تغییر سرمربی اولویت فدراسیون نخواهد بود ولی قطعاً با این شرایط نباید انتظار معجزه از تیم در دو رویداد پیش‌رو هم داشته باشیم.

وضعیت فعلی تیم ملی والیبال برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم نگران کننده شده است، تیمی که چند سال پیش به حسرت ۵۰ ساله صعود به المپیک پایان داد حالا با ادامه این روند ممکن است غایب بزرگ این کاروان لقب بگیرد.

به هر حال باید هر چه زودتر برای این تیم آشفته فکری کرد. عطایی سرمربی تیم هم باید تصمیم جدی بگیرد، علاقمندان به والیبال دیگر تحمل ناکامی های این تیم را ندارند. به ویژه این که عطایی پس از شکست سنگین برابر ژاپن از مردم عذرخواهی هم نکرد. شاید از نظر او نایب قهرمانی در آسیا هم مقام ارزشمندی است و نیاز به عذرخواهی نبوده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    12 1
    به نظرم به قدر کافی به ایشون فرصت داده شده. ضمن تشکر از زحمات، بهتره با یه استعفا، تیم رو به شخص بهتری بسپارید.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    6 1
    تنها راه اخراج عطایی است دیگه هیچ توجیهی برای عملکرد اون وجودنداره
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    1 1
    با کاهش حجم مبنا شرکت های دانه درشت با فروش کمی از سهام خود٬ ارزش کل سهم را به شدت کاهش می دهند ولی درصد مالکیت دانه درشتها تغییر چندانی نمی کند. متاسفانه مردم بازی دانه درشت ها را خورده و قدرت رقابت با سرمایه دانه درشتها را ندارند. مردم عادی خیلی وقت است از بازار سهام خروج کرده اند چون در مقابل تورم و افزایش قیمت کالا و مسکن بسیار متضرر می شوند.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    9 5
    مردم ایران به ناکامی و نامیدی خو گرفتند.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    6 0
    از بازیکنا عباد پور افتضاح بازی کرد خود عطایی هم در حد ایران نیست
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    2 1
    اینها هم مثل برخی دیگر در ورزش فوتبال اگر خوب بازی کنند چیزی گیرشان نمیاید... فقط هرموقع حرف گوش کنند و بموقع خودش بد و افتضاح بازی کنند چیزی گیرشان میاید...
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    2 2
    خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    1 1
    البته اینو هم باید در نظر داشت که بازیکن‌سالاری در ایران و این رشته سابقه داره. بازیکنان ممکنه بعلت تحریک رقبا یا علل دیگه حرف سرمربی رو نخونن و علیهش تبانی کنن
  • هوشنگ IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    1 1
    والیبال رو با افسانه های اساطیری صاف راه رفتین زیر آتش دشمن اشتباه گرفتی حقیقت همینه نوش جونت
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      1 0
      میزان مشنگی تو فرا افسانه ای و فرا اساطیریه حتی فرا خمپاره ای
  • هوشنگ IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 1
    امکان تحریف حقیقت در والیبال وجود نداره یا پخش زنده داره یا می ریم از نزدیک می بینیم خخخخخح
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 1
    المپیک از دست میدین دو برد در لیگ ملتها و الانم دومی نشان داد اتفاق خاصی نمیوفته هیچ اشکالی نداره فردا مربی عوض بشه
  • مصطفی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    6 1
    مربی بیسواد ایرانی رو هیچ کجای دنیا نمیخوان چون دانشی ندارن ایا فرد عاقلی هست که حرف ما رو بشنوه؟
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    1 0
    هزار تا هم مربی عوض کنین نمیشه.مربی تقصیری نداره.زورمون نمیرسه.بازی خوب بلد نیستیم.سرو زدن آبشاری بلد نیستیم.و ....
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 1
    تیم ملی قبلنا خوب بازی میکردن ولی تو این با ی فینال نشون دادن که از نظر جسمی و سنی پیر شدن و بدنشون دیگه نمی‌کشه.باید با نیروهای جوانتر و لاغرتر و چابکتر و تکنیکی تر جایگزین بشن .سرو قوی بزنن و بتونن سروهای قوی حریف رو جواب بدن .خلاصه وقتشه افراد تیم عوض بشن .آبروریزی شد
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    6 1
    دوره داورزنی تموم شده است.باید برای حفظ نسل بعد بهترین کادر فنی خارجی را آورد تا نسل های بعدی هم شکوفا شوند.آقای عطایی خودش باید استعفا دهد
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    7 0
    طارمی رو ببینید، بازی ای نبود که گل نزنه یا پاس گل نده. اما فعلا اراده اش بر کم‌کاریه تا پورتو حاضر به انتقالش بشه. بنابراین اون طارمی همیشگی که برای پورتو از جان مایه میذاشت، شده این طارمی با نمرات ضعیف. کسی چه می‌دونه، شاید والیبالیست ها هم قصد کرده اند عطایی رو زمین بزنند!
  • وجدان بیدار IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    7 0
    نتیجه بها دادن به بازیکنان و کادر حقیر و ذلیل = ... خدایا ذلت حضور در آمریکا را همیشه بر پیشانی این حقیران و غرب گداها مهر بفرما ... آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس