کد خبر 1521490
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
روسیه مانع از نقض حریم هوایی‌اش توسط آمریکا شد

روسیه مانع از نقض حریم هوایی کشورش توسط یک هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز دریای سیاه شده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه خبر داد که یک جنگنده سوخو-30 این کشور یک پهپاد آمریکایی را رهگیری کرده و مانع از نقض حریم هوایی روسیه توسط این پهپاد بر فراز دریای سیاه شد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در 27 آگوست 2023، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک هدف هوایی را ردیابی کردند که در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه بر فراز دریای سیاه بود».

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، با هدف شناسایی هدف، یک جنگنده روسی از نوع سوخو-30به پرواز در آمده و خلبان جنگنده روسی اعلام کرد که هدف هوایی، یک پهپاد از نوع ام-کیو-9، وابسته به نیروی هوایی آمریکاست.

این بیانیه اضافه کرد زمانی که جنگنده روسیه به پهپاد نزدیک شد، هواپیمای شناسایی بدون سرنشین بیگانه مسیر خود را تغییر داده و کاملا از مرزهای روسیه دور شد

وزارت دفاع روسیه افزود که جنگنده این کشور سالم به پایگاه خود بازگشت و به پهپاد بیگانه اجازه نقض مرزهای دولت روسیه داده نشد.

در این بیانیه تاکید شده است که پرواز جنگنده روس بر اساس معیارهای بین‌المللی در استفاده از حریم هوایی آب‌های بی طرف با پایبندی به چارچوب‌های امنیتی بوده است.

تنش بین روسیه و آمریکا بر فراز دریای سیاه چندین سال است که ادامه دارد. موضوع اصلی اختلاف، برخوردهای مکرر هواپیماهای جنگی روسیه و آمریکا در منطقه است. ایالات متحده روسیه را به انجام مانورهای ناامن و غیرحرفه ای متهم می کند، در حالی که روسیه آمریکا را به نقض حریم هوایی خود متهم می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    مشت اول پنجاه تومن
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    2 0
    باید میزدش
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 0
    احسنت ، دم ارتش آزادی بخش روسیه گرم!!
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      0 0
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس