دریادار تنگسیری: تسلط بر اقیانوس‌ها تنها راه تأثیرگذاری در هندسه جدید جهانی است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تسلط بر اقیانوس‌ها تنها راه تأثیرگذاری در هندسه جدید جهانی است.

به گزارش مشرق، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی در دانشکده علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حضوری هوشمندانه در آب‌های آزاد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر موضوع دریا و حضور موثر و هوشمندانه، فرصت ساز و قدرت آفرین در آن تأکید دارند، لذا توجه به این مهم به یکی از سیاست‌های نیروی دریایی سپاه مبدل شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بهره‌مندی از آب‌های آزاد و دور دست در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: حضرت آقا فرمودند در دریاها پیش بروید و آب های دوردست را درنوردید و دیدتان را بلند کنید و اگر ما بتوانیم این کار را انجام بدهیم، افراد بعد از ما می توانند از فرصت های آن استفاده کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از اهداف این نیرو در حضور در دریاهای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دانست و بیان کرد: ما در دریا اصطلاحی به عنوان سیادت دریایی داریم به این معنا که هر کسی در دریا حضور داشته باشد همان جا حاکم است.

تنگسیری با بیان اینکه نیروهای مختلف در سپاه از جمله نیروی دریایی، زمینی، هوافضا تکمیل کننده یکدیگر در حوزه‌های مختلف هستند، گفت: هیچ موردی را نمی‌توان در نیروی زمینی و هوافضا یافت که در نیروی دریایی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به تنها راه تأثیرگذاری ر هندسه نظم جدید جهانی گفت: هر آنچه که شما در سلاح فکر می‌کنید در نیروی دریایی وجود دارد و اگر ما می‌خواهیم در هندسه نظم جدید جهانی تأثیرگذار شویم، باید در اقیانوس‌ها و دریاها حضور مسلط داشته باشیم و به فضل الهی ملت و مملکت اسلامی از این حضور بهره‌مند شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    پول میخواد و کلی زیر ساخت صنعتی! هزینه رفت و برگشت یه ناو هوایپا بر و نگه داریش احتنمالا از کل بودجه نیروی دریایی ما بیشتره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس