اعزام ۷۰۰ نیروی پنتاگون برای مهار مرگبارترین آتش‌سوزی قرن در هاوایی

به منظور مهار مرگبارترین آتش‌سوزی قرن ایالت هاوایی آمریکا، پنتاگون ۷۰۰ نفر از کارکنانش را به همراه ۱۴۰ عضو گارد ساحلی آمریکا به این ایالت اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، بنا بر جدیدترین به روزرسانی از بدترین آتش‌سوزی یک قرن اخیر در ایالت «هاوایی»، پنتاگون، ۷۰۰ تن از کارکنان خود را به همراه ۱۴۰ نفر از اعضای گارد ساحلی آمریکا را در هاوایی مستقر کرده تا به مقابله با آتش‌سوزی‌های وسیع که با گذشت نزدیک به دوهفته در سراسر این ایالت همچنان در حال گسترش است، کمک کنند.

وبگاه اطلاع‌رسانی هیل گزارش کرد، مقام‌های دفاعی ایالات متحده روز جمعه، متعهد شدند که به تلاش‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها تا زمان مهار کامل آتش کمک کنند و همچنین به تلاش‌ها برای پاکسازی این جزیره در پی این فاجعه مرگبار کمک کنند.

پیش از این نیز، ارتش ایالات متحده آمریکا، بالگردهای ترابری نیمه سنگینِ دوموتوره و دوملخه آمریکایی« بوئینگ سی‌اچ-۴۷شینوک» را برای مهار آتش‌سوزی‌های گسترده در هاوایی مستقر کرده بود و سپاه مهندسین ارتش آمریکا نیز در تلاش برای آواربرداری است.

نیروی دریایی و هوایی ایالات متحده نیز در حال حمایت از عملیات‌های مهار آتش در سراسر ایالت هاوایی است.

نیروهای نظامی فدرال در حال کمک به آژانس مدیریت بحران فدرال (FEMA)، گارد ملی هاوایی و پرسنل محلی و ایالتی در نبرد با آتش‌سوزی‌های مرگبار هستند.

بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا بر مأموریت‌هایی برای حمل تدارکات و منابع در سراسر جزیره هاوایی، انجام عملیات مهار آتش از طریق آسمان و توزیع سوخت، و ایجاد امکانات پشتیبانی و غیره متمرکز است.

طبق این گزارش، کارگروه مهار آتش در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد ماه) تشکیل شد و پس از آن‌که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ارتش را فعال کرد تا برای مقابله با آتش‌سوزی هاوایی واردعمل شوند، این کارگروه به ظرفیت کامل عملیاتی رسید. بایدن هفته آینده از هاوایی دیدار خواهد کرد.

آتش‌سوزی مرگبار بیشتر در حال سوزاندن جزیره «مائویی» است که بیش از دو هزار خانه در این آتش‌سوزی‌ها آسیب دیده یا تخریب شده است و بیش از یکصد نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اجعه مائویی و بولشوی در نتیجه خشکی و گرمای شدید هوا رخ داد که بادهای شدیدی که طوفان دورا به همراه آورده است، این آتش‌سوزی را تشدید کرده است.

آتش‌سوزی هاوایی به یکی از مرگبارترین آتش‌سوزی قرن در آمریکا تبدیل شده است زیرا پیش‌تر، در مرگبارترین حادثه آتش‌سوزی در سال ۲۰۱۸ در ایالت کالیفرنیا، ۸۵ نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    وقتی میسوزونی ما هم بلدیم 10 برابر بسوزونیم حالا هی کارشناس پنتاگون بفرست
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    عزیزانی که در امریکا و کانادا و اسپانیا، ساکن هستند در مسیر طوفان و آتش، تخم اسفند بپاشند اثرش را خواهند دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس