جلد شماره ۱۵۸ خیمه - کراپ‌شده

جدیدترین شماره ماهنامه خیمه با موضوعات مختلف درباره ماه صفر، همراه با پرونده «چهلم امام» ویژه اربعین حسینی منتشر شد.

به گزارش مشرق، ماهنامه «خیمه» در بیست‌ودومین سال انتشار، روی جلد شماره ۱۵۸ خود را به تصویری از مرحوم آیت‌الله سیدمحمود حسینی شاهرودی، احیاگر پیاده‌روی اربعین اختصاص داده و طی گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام دکتر نصیری‌فرد، زندگی این عالم مجاهد در عراق را مورد بررسی قرار داده است.

احیاگر پیاده‌روی اربعین کیست؟ + عکس

خیمه همچین در پرونده «چهلم امام» ویژه اربعین حسینی، سراغ یکی از موکب‌داران جوان اربعین و یکی از اعضای فعال کادر درمان حاضر در مسیر اربعین رفته و ریزه‌کاری‌های این حرکت عظیم را از منظر این دو نفر بررسی کرده است. بررسی چندین کتاب روایی از پیاده‌روی اربعین و صفحه اختصاصی شعر اربعین زیر نظر استاد حاج علی انسانی نیز از دیگر مطالب مندرج در این پرونده است.

میزگرد بررسی شعر آئینی با حضور چهار نفر از شاعران این عرصه همچون علی داودی، سیدحسین متولیان، کاظم رستمی و علی‌اکبر فرهنگیان از جمله مطالب این شماره خیمه است.

همچنین یادداشتی به قلم آیت‌الله کریمی جهرمی، گفتگو با حاج‌ علی ملائکه (مداح اختصاصی حرم رضوی)، بازخوانی روایتی تاریخی و مستند از کشتار مردم کربلا توسط وهابیون در ۲۳۰ سال پیش، یادی از آقا میرولی‌الله ذاکری (مداح اهل‌بیت و عموی مرحوم سیدذاکر)، گزارشی از هیئت‌ الزهرا(س) در میدان خراسان تهران، دو گزارش تصویری از محرم در جبهه‌ها و محرم در ایران ۱۴۰۲، چند پیشنهاد کتابی درباره امام حسن مجتبی (ع)، گفتگو با ربکا مسترتون (فعال مذهبی در انگلستان)، گزارشی درباره برنامه‌های تلویزیونی مهلا و معلا، گفتگو با یک بانی روضه خانگی در تهران و گزارشی از یک روضه خانگی در مشهد از جمله مهمترین مطالب مندرج در شماره ۱۵۸ ماهنامه خیمه است.

ماهنامه خیمه به صاحب‌امتیازی و مدیریت حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، اوایل دهه هشتاد کار خود را آغاز کرده و بیست و دو سال است بطور مرتب منتشر می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند نسخه کاغذی یا الکترونیکی این مجله را از درگاه‌های اینترنتی و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    2 0
    روحش شاد و با معصومین محشور شود، ان‌شاءالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس