کد خبر 1520842
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

به گزارش مشرق، صفحه توئیتری فلات ایران ویدئویی از گور ایرانی، تنها فردسُم طبیعت ایران که توسط مهدی نبیان به ثبت رسیده است را منتشر کرد.

گور یا گورخر ایرانی از راسته فردسمان و زیرگونه‌ای از گورخر آسیایی و دارای ارزش‌های بوم‌شناختی، زیبایی‌شناختی، مطالعاتی – تحقیقاتی، ارزش‌های ژنتیکی، اکوتوریستی و اقتصادی است.

گور آسیایی در گذشته جمعیت فراوانی در خاورمیانه، آسیای میانه و چین داشت اما اکنون نسل آن در اغلب مناطق منقرض‌ شده است و زیرگونه ایرانی در معرض خطر انقراض قرار دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    3 4
    بهرام گور و رستم دستان دو نفری که سهم قابل توجهی در انقراض این گونه داشتند
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    در پارکهای ملی ایران از هر چهارپای حلال گوشتی که در قاره های جهان وجود دارد چند جفت رها کنید؛ با توجه به اب و هوا و مزاج آن حیوانات ؛ در عرض چند سال در حوزه گردشگری از بسیاری از کشورها در این حوزه جلو می زنیم
  • US ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    چرا کلاس میزارید حالا، همون بگید خر، خر بدبخت بیچاره چون تو منطقه حفاظت شده نیست ازش بار میکشن، و سوارش میشن، و میبندن و میزنن و بهش میگن خر، ولی به اون وحشیاش تو بیابون میگن گور. البته برای مزاح نوشتم.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    استفاده از کوادکوپتر توسط محیطبان خودش یک گام به جلو است ..... امیدوارم استفاده از پهپاد نظارتی در سازمان محیط زیست رواج پیدا کنه ....اکوتوریسم گفتی جگرم را آتیش زدی ......فصل جفتگیری گورها توریست های بالا 18 سال را ببریم برای تماشا ....اینم کارآفرینی (ایلان ماسکی) ....حالا جمهوری اسلامی هی جلوش سنگ اندازی کنه ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس