کد خبر 1520553
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن؛ گل‌محمدی به دنبال جاودانگی و عبور از برانکو

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن از هفته سوم بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، اهمیت بالایی برای یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس دارد.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن از هفته سوم بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، پنج‌شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی با قضاوت رضا عادل برگزار می‌شود.

هر دو تیم فصل را با برد آغاز کردند. پرسپولیس در آزادی موفق شد با تک گل علی نعمتی آلومینیوم را مغلوب کند و ذوب‌آهن نیز در انزلی موفق شد با نتیجه ۲ بر یک ملوان را از پیش رو بردارد. قصه اما در هفته دوم متفاوت بود، جایی که ذوب‌آهن در شهرآورد اصفهان به مصاف سپاهان رفت و با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شاگردان ژوزه مورایس شد.

در مقابل اما شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند در تبریز با تک گل سعید صادقی تراکتور را شکست دهند و یک برد اقتصادی دیگر را کسب کنند. پرسپولیس با توجه به تقابل استقلال با سپاهان این شانس را دارد تا با برتری در این دیدار احتلاف خود را با ۲ تیم هم‌امتیاز خود بیشتر کند و به تنهایی در صدرجدول قرار بگیرد.

برتری در این دیدار برای گل‌محمدی یک اهمیت ویژه دیگر نیز دارد. او تا به امروز موفق شده ۹۹ پیروزی را برای سرخ‌پوشان در مقابل حریفان به دست بیاورد و از این حیث در کنار برانکو ایوانکوویچ قرار بگیرد. او به دنبال صدمین پیروزی خود با سرخ‌پوشان پایتخت است تا نام خود را در تاریخ باشگاه جاودانه کند.

شاگردان محمد ربیعی که عملکرد خوبی تا به اینجا فصل داشتند نیز به دنبال کسب ۳ امتیاز این دیدار هستند تا آن‌ها نیز با توجه به تراکم بالا امتیازات در جدول بتوانند به رتبه‌های بالا جدول نزدیک‌تر شوند.

پرسپولیس و ذوب‌اهن ۴۴ مسابقه روبرو یکدیگر قرار گرفتند که سهم پرسپولیس ۱۷ برد و سهم ذوبی‌ها ۱۲ برد بوده و ۱۵ دیدار ۲ تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. آخرین تقابل ۲ تیم نیز در هفته شانزدهم ‌فصل گذشته با برتری یک بر صفر پرسپولس به پایان رسید که تک گل آن دیدار را امید عالیشاه به ثمر رساند. عالیشاه در دیدار فردا به دلیل مصدومیت در ترکیب پرسپولیس حضور نخواهد داشت.

این ۲ تیم بازیکنان و مربیان مشترکی در تاریخ لیگ برتر داشته‌اند. یحیی گل‌محمدی، محمد نوری و زوران جورجوویچ ۳ مربی هستند که در تاریخ این دو تیم سابقه فعالیت داشته‌اند. از طرفی بازیکنان زیادی در ادوار محتلف لیگ برتر بودند که سابقه پوشیدن پیراهن ذوب‌آهن و پرسپولیس را در کارنامه خود دارند که از جمله آنها می‌توان به سپهر حیدری، محسن مسلمان، پیام صادقیان و محمدرضا خلعتبری اشاره کرد. در این فصل نیز دانیال اسماعیلی‌فر و شایان مصلح سابقه بازی در هر ۲ تیم را دارند و فردا مقابل تیم سابق خود قرار خواهند گرفت.

بعید به نظر می‌رسد که یحیی گل‌محمدی در ترکیب برنده خود تغییری ایجاد کند و به احتمال زیاد با همان ترکیب ۲ بازی قبلی، این دیدار را نیز آغاز می‌کند. علیرضا بیرانوند که در ۲ دیدار قبلی پرسپولیس موفق به ثبت کلین‌شیت شده، در این دیدار نیز در چارچوب دروازه سرخ‌پوشان قرار می‌گیرد و به دنبال ثبت سومین کلین‌شیت فصل خود است.

محمد حسین کنعانی‌زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی در قلب خط دفاعی در کنار دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی چهار بازیکن خط دفاعی پرسپولیس را تشکیل می‌دهند. کنعانی‌زادگان و نعمتی روی ۲ گل فصل پرسپولیس تاثیر مستقیم داشند و پورعلی‌گنجی و اسماعیلی‌فر نیز عملکرد مناسبی در ترکیب سرخ‌پوشان داشتند.

میلاد سرلک برخلاف شایعاتی که گفته می‌شد این بازیکن به دلیل مشمول گذراندن خدمت مقدس سربازی مجوز حضور در این دیدار را نخواهد داشت، اما مسئولان باشگاه پرسپولیس مدرک تمدید مجوز این بازیکن را تا تاریخ اول مهر ۱۴۰۲ تمدید کردند و به این ترتیب این بازیکن مشکلی برای حضور در این دیدار نخواهد داشت. او در کنار سروش رفیعی زوج خط میانی پرسپولیس را تشکیل می‌دهند و کمی جلوتر از آن‌ها سعید صادقی و مهدی ترابی خط هافبک پرسپولیس را تکمیل می‌کنند.

کاپیتان وحید امیری، پشت سر شهاب زاهدی در خط حمله پرسپولیس قرار می‌گیرند و هواداران پرسپولیس امیدوار هستند که زاهدی بتواند برای این تیم گلزنی کند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی، شهاب زاهدی.

ترکیب احتمالی ذوب آهن:

حبیب فرعباسی، محمدقریشی، نادر محمدی، شایان مصلح، امیرحسین جدی، جلال مداحی، فردین یوسفی، عرفان معصومی، سجادآشوری، محمد حسین اسلامی، محمد جواد محمدی.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس