تراکتور و پرسپولیس

آقای هوادار پرسپولیس اگر تیم را دوست داریم نباید به تیم فشار بیاوریم که یک مهاجم با پول زیاد بیاورد. هوادار متمول به جای دادن پول به بازیکنان استادیوم بسازد.

سرویس ورزش مشرق - اسماعیل حلالی در گفتگو با مشرق درخصوص حذف تراکتور در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان آسیا گفت: تراکتور این فصل تغییرات زیادی داشته و بعضا هم به جا بوده است، چون برخی نفرات هماهنگی لازم را با هم نداشتند و در برخی پست ها خلا احساس می شد. البته در برخی پست ها بازیکنان خوبی هم داشت که جدا شدند.

* بدشانسی بزرگ تراکتور!

وی افزود: با این وجود هر تغییری خصوصا در این سطح تاوان خودش را دارد و دیدیم که عدم هماهنگی بازیکنان خوبی که به تراکتور آمده اند عملا باعث ناکامی این تیم در آسیا شد. تراکتور بدشانسی بزرگی که آورد این بود که بازی آسیایی به اول فصل خورد، من مطمئنم اگر این بازی سه ماه دیگر برگزار می‌شد شرایط خیلی متفاوت می‌بود. در هر صورت ما باید به مربی‌ها فرصت بدهیم و زود قضاوت نکنیم.

درمورد تراکتور و خمز زود قضاوت نکنید/ هوادار پرسپولیس برای پیشرفتِ تیم قهرمانی و مهاجم خارجی نخواهد!

* به بازیکنان جدید زمان کافی بدهید

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا خمز با وجود از دست دادن مهاجم‌ها هنوز نتوانسته مهاجم خوبی برای تیمش به کار بگیرد گفت: من در این تیم نیستم و نمی‌دانم نیاز آنها چه بود ولی در آخرین بازی لیگ گذشته که مقابل استقلال ۷ گل خوردند نشان داد ساختار دفاعی آنها ایراد داشت، هر چند به نظر من نباید دروازه‌بان را تغییر می‌داد و ترمیم خط دفاعی بهترین کار بود. تازه با حفظ آن تیم نیاز داشت که یک مهاجم هم بگیرد اما مهاجم جدید هم باید به او زمان داد شاید به مرور زمان بهتر شود و شاید هم جواب ندهد.

* جمع کردن نارضایتی در تیم های پرهوادار کار آسانی نیست

وی تاکید کرد: یک نکته را هم بگویم که این روند ناکامی نباید ادامه‌دار شود زیرا در مجموعه‌های پر هوادار اگر اوضاع به هم بریزد جمع کردن آن سخت خواهد بود ما نمونه‌اش را در پرسپولیس و استقلال سال‌ها و دهه‌های گذشته دیده‌ایم. درست است که خمس فصل قبل هم در تراکتور بوده است اما به نظر من مربی ۶ ماه حداقل فرصت نیاز دارد که ایده‌ها و تفکرات خودش را در تیم به اجرا بگذارد باید به او فرصت بدهیم اگر از هر جهت به مربی فشار بیاید شاید نتواند تصمیم درستی بگیرد.

* ایجنت ها فوتبال بازیکنان را نابود کرده اند!

حلالی در ادامه با گلایه از یک موضوع مهم به مشرق گفت: یک موضوع خیلی بدی که در فوتبال ما دارد اتفاق می‌افتد این است که ایجنت‌ها ساختار تیم‌های ما را تعیین می‌کنند؛ ایجنت بازیکن را هر جایی که دوست دارد می‌برد و هر اتفاقی بیفتد او را به آنجا خواهد برد. این کار به بازیکن‌ها در کوتاه مدت ضربه خواهد زد برای نمونه عیسی آل کثیر اگر ۴ هفته دیگر بازی نکند فوتبالش نابود خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجنت فوتبالیست نیست و به فکر منافع خودش است. برخی بازیکن‌ها باید بدانند که همه چیز پول نیست، می‌روند ۲۰ میلیارد می‌گیرند اما آینده خودشان را تباه می‌کنند اما می‌تواند در یک تیمی ۱۴ میلیارد بگیرند ولی کاری کنند که آینده بیایند ۳۰ میلیارد او بدهند. ایجنت این حرف‌ها را به بازیکن‌ها نمی‌زند و با بردن بازیکن‌ها به جاهایی و به تیم‌هایی که خودشان می‌خواهند فوتبال آنها را نابود می‌کنند.

* آل کثیر با یک اشتباه آینده خودش را خراب کرد

من آقای آل کثیر را خیلی دوست دارم اما با این تصمیم بسیار بدی که گرفت، آینده اش را خراب کرد. من حتی می‌گویم رضا اسدی که الان درخشش دارد در سپاهان اگر در هفته‌های آینده به شرایط بدی بخورد و یک بازیکن جایگزین بتواند بهتر از او بازی کند امکان دارد جایگاه خودش را در سپاهان از دست بدهد و سال بعد قیمت امسال را نداشته باشد.

* مربی ابزار درجه یک می خواهد

اسماعیل حلالی در خصوص به کارگیری مهاجم سطح بالا در پرسپولیس هم گفت: من نمی‌دانم که آنالیز مهاجم مد نظر پرسپولیس چرا اینقدر طولانی شده است اما من به عنوان یک مربی می‌گویم ابزار کار من جنس درجه یک است یعنی بازیکن سطح بالا. اگر به مربی بازیکن خوب بدهید تیم با کیفیت‌تری را تحویل خواهد داد. برای نمونه بازی النصر مقابل شباب الاهلی امارات را ببینید به خاطر داشتن ابزار برد بازی باخته را در پایان با یک پیروزی شیرین عوض کرد.

* عربستان خودش را به دنیا شناساند اما ما درگیر بازسازی یک استادیوم هستیم!

شما ببینید عربستان با آوردن بازیکنان سطح بالا نام خودش را در جهان بر سر زبان‌ها انداخته و کلی اسپانسر وارد کشور و فوتبالش کرده است اما ما در اینجا هنوز در گیرودار تعمیر یک استادیوم هستیم. من یک چیزی را بگویم آقای هوادار پرسپولیس اگر تیم را دوست داریم نباید به تیم فشار بیاوریم که یک مهاجم با پول زیاد بیاورد.

* هوادار پرسپولیس به جای قهرمانی درست کردن ساختار را بخواهد

حلالی افزود: به نظرم به جای انتظار قهرمانی آسیا از باشگاه باید بخواهیم که ساختار را درست کند و منابعی که به باشگاه تزریق می‌شود را برای زیرساخت‌ها و درست کردن ساختار باشگاه استفاده کند تا در آینده ثمره آن را ببینیم. اگر پولی وارد باشگاه می‌شود را صرف خرید مهاجم نکنید. با همین بازیکن‌ها ادامه دهیم ولی بگوییم که دو سال سه سال زیرساخت‌ها را درست کنید. آن هواداری که متمول است و می‌خواهد به بازیکن‌ها آپشن بدهد پول را صرف ساخت استادیوم یا درست کردن زیرساخت‌های باشگاه کند این گونه بیشتر به باشگاه خدمت می‌کند. ما الان نه ساختار پایه داریم نه فوتبال پایه داریم و نه به فوتبال پایه اهمیت می‌دهیم. مربی پایه با این رقم‌ها دل به کار نمی‌دهد و بازیکن نمی‌سازد باید بهترین‌ها را به فوتبال پایه بیاوریم و با دادن امکانات خوب پشتوانه برای تیم بسازیم. من می‌گویم بازیکن خارجی نمی‌خواهیم، عربستان پول و زیرساختش را دارد که بازیکن سطح بالا می‌آورد.

درمورد تراکتور و خمز زود قضاوت نکنید/ هوادار پرسپولیس برای پیشرفتِ تیم قهرمانی و مهاجم خارجی نخواهد!

* حذف یک سوم زمین به خاطر نداشتن یکی مثل بیرانوند!

پیشکسوت پرسپولیس گفت: برای نمونه فاصله علیرضا بیرانوند با دروازه‌بان‌های دوم در فوتبال کشور را ببینید. چرا اینگونه شده است؟ به خاطر نداشتن پشتوانه و ساختار پایه مناسب این گلرهای جدیدی هم که آمده‌اند هیچ کدام ظرفیت بزرگ شدن و درجه یک بودن را ندارند. خیلی از تیم‌های لیگ برتری به خاطر اینکه در دروازه‌بان مطمئنی ندارند بازی رو به عقب ندارند و یک سوم از زمین را حذف می‌کنند. تنها در پرسپولیس این نکته را می‌بینیم چرا که یک دروازه‌بان مطمئنی مانند بیرانوند هست که می‌تواند فضاسازی کند.

* تفاوت اساسی عربستان با قطر درخصوص هزینه برای فوتبال

حلالی در خصوص ضعیف شدن احتمالی فوتبال عربستان با آمدن بازیکنان سطح بالا و درجه یک هم گفت: شاید از منظری این حرف درست باشد و بازیکنان بومی عربستان فرصت نشان دادن خودشان را نداشته باشند اما از نگاه دیگر به نظر من عربستان بیخودی این هزینه را نکرده و برای سال‌های بعدش برنامه دارد. ساختار عربستان با قطر متفاوت است قطر به خاطر نداشتن نیروی انسانی پس از قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ به شدت افت کرد زیرا که پشتوانه نداشت اما عربستان هم منابع انسانی دارد هم زیرساخت و نتیجه این هزینه‌های گزاف را در سال‌های آینده خواهد دید.

وی در پایان گفت: در کشور خودمان هم منابع انسانی زیاد هستند اما متاسفانه به علت نداشتن زیرساخت مناسب و مدیران کارآمد شاهد این هستیم کسانی که سمتی دارند در تلویزیون می‌روند و فقط دروغ می‌گویند و با دادن وعده‌های الکی به فکر میز و صندلی مدیریت خودشان هستند. خیلی از این مدیران دوست دارند که استادیوم‌ها بدون تماشاگر باشد و فقط بگویند بازی‌ها برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ساری IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    4 1
    ایران رو با عربستان مقایسه نکن قابل قیاس نیست اصلا
  • سوسان IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    6 0
    تا وقتی فریسی پولیس و تاج پالانیه و اسپگان یهودیه با پول ملت بدبخت حالا حالا قهرمان میشن تیمهای خصوصی به جائی نمیرسند و تیم ملی 6 یا 7 تا از انگلیس و فرانسه نوش جان میکنه
  • سوسان IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    3 0
    اینها همون دار ودسته ای هستند که به خاطر بیت المال تیم اصلیشون رو رها کردند تا بره دسته دو یک لشکر کامل به خاطر پول بیت المال از تیم اصلیشون به تهران و اصفهان رفتند حالا زبان درازی هم میکنند برو کشک اینجا نیست
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    3 1
    خمس هیچ اندیشه ای در مقابل عرب ها نداشت
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    3 0
    استقلال و سپاهان خارجی داشته باشن پرسپولیس کلا نداشته باشه! باشه!!
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    اگر بدون رانت و فساد سفارش وی ای ار خارجی ، به دنبال نخبگان صنعت برق و الکترونیک داخل می رفتید الان وی ای ار داخلی نصب شده بود . رها کنید لذت سفارش کالای اروپایی را ، رها کنید لذت سفرهای اروپایی را . دریابید جوانان دانش اموخته و تحصیل کرده داخلی را . هزینه کنید برای اعتماد به نفس صنعت داخلی . مدیران پیر و رابطه باز را از فدراسیون فوتبال اخراج کنید . بخش صنعت را در فدراسیون فوتبال احیا کنید
  • تاج لنگ IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    آخه اینهمه هوادار اگه یه تیم دسته سه را تشویق کنن لنگیها را میبره اونوقت این همه هزینه و غیره فنی ن تاکتیکی .حیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس