سردار جوانی: هدف دشمن، مایوس سازی مردم و مسئولان از آینده است

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه هدف دشمن، مایوس سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است، گفت: جهاد تبیین ، جهاد امیدآفرینی است. با تصویر سازی درست باید ذهن را از اسارت دشمن خارج کرد.

به گزارش مشرق، سردار یدالله جوانی، امروز در دومین دوره توانمندسازی و دانش افزایی اساتید بسیجی در مشهد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید و ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شماست.»

وی با طرح این پرسش که چگونه جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی انجام دهیم؟ گفت: به گفته مقام معظم رهبری، مکتب شهید سلیمانی و جهاد تبیین و امید آفرینی این شهید والامقام الگوی مناسب و کارآمدی برای این جهاد در زمانه ماست. ما با ذهن مواجهیم، با دل مواجهیم، باید دل ها قانع شود.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: شخصیت های ایمانی وقتی که ایمان را با عمل صالح همراه کند، وقتی حرکت جهادی بکند، محصولش می شود شخصیتی مثل شهید قاسم سلیمانی که حتی دشمنانش او را تحسین کند.

سردار جوانی تاکید کرد: طبق فرموده رهبری به شهید قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنیم، به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنیم.

وی در خصوص چیستی مکتب سردار سلیمانی گفت: او نمونه برجسته ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود
مکتب سلیمانی در امتداد مکتب امام خامنه ای، مکتب حضرت امام خمینی (ره) و مکتب اسلام قرار دارد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه مکتب را یک تئوری کلی و یک طرح جامع و هماهنگ و منسجم که هدف اصلی آن کمال انسان و تامین سعادت همگان است و در آن خطوط اصلی و روش ها، باید ها و نباید ها، خوب ها و بدها، هدف ها و وسیله ها، نیازها و دردها، مسئولیت ها و تکلیف ها مشخص است و منبع الهام تکلیف و مسئولیت ها برای همه افراد باشد، تعریف کرد.

سردار جوانی در ادامه معنویت، عقلانیت و عدالت را از ابعاد سه گانه مکتب امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: مکتب سردار سلیمانی ابعاد سه گانه مکتب امام خمینی (ره) بعلاوه ولایتمداری را در بر می گیرد. پیروی از ولایت در مکتب شهید سلیمانی موج می زند.

وی در ادامه ارکان جهاد را مبارزه، تحرک و تلاش برشمرد و گفت: جهاد مبارزه در مقابل دشمن خدا و دشمن اسلام است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه جهاد نظامی، جهاد سیاسی، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی، جهاد علمی، جهاد مدیریتی و جهاد تبیین را از میدان های جهاد خواند و گفت: جهاد امری مستمر و تعطیل ناپذیر است.

سردار جوانی با اشاره به آیات قرآن، اضافه کرد: طبق آیات قرآن و بر اساس سنت الهی، وجود دشمن برای موحدین و مومنین، قطعی و تغییر ناپذیر است و کار دشمن هم دشمنی کردن است. خداوند به موحدین فرمان جهاد با دشمن داده است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به دشمنی آمریکا در مقابل ایران، اظهار کرد: آمریکایی ها با فروپاشی شوروی خواستند قدرت جهان بشوند اما اسلام جلوی آنها قد علم کرد.

سردار جوانی همچنین به معادلات اشتباه دشمنان در خصوص ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی، قلعه ای به نام قشر مذهبی دارد که در هر شرایطی از وی حمایت می کند. در آخرین لحظات اعتراضات سال گذشته برخی از برآوردهای امنیتی اسرائیلی ها که در رسانه ها منتشر شد، حکایت از آن داشت که آنها قدرت، توانمندی، اعتبار و بازدارندگی اجتماعی قشر مذهبی را در طراحی عملیاتی خود نادیده گرفته بودند.

وی تصریح داد: بدنه عمومی جامعه نسبت به مذهب و مذهبی ها احترام قائل اند لذا تلاش دشمن بر خرد کردن مذهب، مذهبیون و جامعه مذهبی در ایران قرار گرفته است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه متذکر شد: شعار زن، زندگی، آزادی، اسم رمز اندلسی کردن ایران است.

سردار جوانی ایجاد نفرت از مذهبیون، تحقیر مذهبی ها و بی اعتبار کردن مذهبی ها با هدف خرد کردن قشر مذهبی، تحریک شکاف های قومی و مذهبی با هدف تشدید شکاف های اجتماعی، حادثه آفرینی برای اعتراضات میلیونی برای مثال بنزین و گرانی، جنگ مسلحانه داخلی و جنگ قومی با هدف انفجار قومی و جنگ خارجی در حمایت از بخش های مختلف با هدف تجزیه ایران را برآوردی کلی از نقشه دشمن عنوان کرد.

وی اظهار کرد: ایجاد حس مذهبی در شل دین ها و به رسمیت شناختن آنان از نظر دینی و مذهبی، ایجاد احساسات مثبت یا برگزاری پویش های عاطفی، همیاری و محبت اجتماعی، کنش احساسی مسئولان، توجه به دهه هشتادی ها و محبت به آنها از راهبرد مقابل نفرت پراکنی از مذبی ها است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه جهاد خدمت و جهاد تببین را مهمترین راهبرد برشمرد و افزود: جهاد تبیین مبارزه فکری با دشمن است. جهاد تبیین، افشای دروغ پردازی ها با روایت درست و افشای سیاه نمایی ها با روایت درست واقعیت ها است.

سردار جوانی جهاد تبیین را بیان معارف و حقایق در عرصه های مختلف، به منظور آگاهی بخشی و روشنگری به افکار عمومی خواند تا آنها ضمن تشخیص و عمل به وظیفه در مقابل ابهام افکنی، تحریف، انحراف، کتمان و پنهان سازی و وارونه نمایی حقایق از ناحیه دشمنان مصونیت پیدا کنند و فریب حیله گری دشمن را نخوردند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن مایوس سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است، تصریح کرد: جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی است. با تصویر سازی درست باید ذهن را از اسارت دشمن خارج کرد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: شهید سلیمانی الگویی مناسب در عرصه های جهاد است. واکاوی شخصیت حاج قاسم در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی نشان می دهد که وی نه تنها از روشن بینی و بصیرت نافذ برخوردار بود، بلکه در عرصه روشنگری، بصیرت افزایی و جهاد تبیین و روایت، مجاهدی پیشرو و موفق بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    13 2
    ایجاد فقر و تورم را هم به اهداف دشمن اضافه کنید لطفا.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      3 8
      همچنین فساد مسئولین. خودروساز داخلی. وام های کلان و بانک های ربوی. آقا زاده های غرب نشین . نمایندگان مجلس رانتی. قوه قضاییه ...
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      2 10
      آخه بیشعور !! روحانی کم خسارت به مملکت زد چرا بعضی اون موقع لال بودند؟!!
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      7 0
      کدام فقر و تورم ما نه فقری داریم نه تورم سفر های مردم هر روز رنگی تر از روز قبل است نه مشکل مسکن دارن نه دارو حتی با این طرحی که مردم را تشویق به بچه دار کردن میکنن نه مشکل شیر خوشک است هیچ مشکلی نداریم اگر کسی را دیدین که در خیابان چادر زدن زدی میکنن و طلاق های زیاد و دزدی کلاه برداری یا هر چیز دیگه این تصاویر مال کشورهای دیگه است چون از بالاترین مقام شان دزد و قارت گر هستن و کار مردم به اینجا کشیده است الحمدلله که در ایران اینجوری نیست
    • محمد IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      کاملا درسته
    • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      3 1
      اره گوشت کیلویی ۴۸۰ تومان کار دشمن است
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      4 1
      جالبه همیشه مسئولان تمام اهداف دشمن رو میدونن ولی کاری از دستشون بر نمیاد و دشمن به هدفش میرسه این داستان دو سه حالت داره: یک دشمن خیلی قوی تره و ما زورمون بهش میرسه پس عقل میگه باهاش دوست بشیم دو مسئولان ما خیلی بی عرضه و ضعیفن پس عقل میگه مسئولانمون رو عوض کنیم سوم مشکل از مردم هست پس عقل میگه مردم رو ..........................
  • سالار IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    12 0
    همین الان که شما دارید صحبت می‌کنید هنوز هم حقوق 200 میلیونی داره پرداخت میشه اختلاس داره صورت میگیره بی عدالتی در استخدام وکنکور داره شکل میگیره امتیازهای آنچنانی به یک مشت فاسد داده میشه پس ناامیدی به چی میگن
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    6 0
    آخر به چه چیز امیدوار باشیم تورم وگرانی دمار از روزگارمان در آورده گوشت ومیوه از سفرهایمان رفته کدام آینده دیر یا زود باید بروید سراق بنزین وسوخت دشمن شده وسیله ای برای پوشاندن نا کارآمدی های شما اگر اقتصاد درست بود کدام دشمن نفوذ می کرد راستی سردار حق آبه چه شد
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 1
    سردار اگه شما قبل انتخابات قبل سعید محمد رو اونجور تخریب نمیکردی و ایشون رییس جمهور میشدن الان وضعمون خیلیییی بهتر بود
  • DE ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    8 0
    اگر این کلمه «دشمن » را از شما بگیرند ، دیگر حرفی برای گفتن ندارید !
  • ناشناس IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    و صد البته مسئولین قصد و اراده شان، مایوس کردن مردم و جامعه و در نهایت نابودی آن است!
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    6 0
    دشمن خارجی نداریم این دشمن فرضی دیگه تو ذهن خودم و بچه ام جایی ندارد الان زمان تعامل و گفتگو با جهان هست باید از عمان یاد گرفت
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    5 3
    دشمن دشمن است شما در تقابل چه بذری برای امید کاشتید!؟
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    هدف برخی مسئولان هم همینه
  • امارروببین IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    12 0
    بانکتون رباخوربچه هاتو نسهمیه دارن مملکتو زدین به اسم خودتون همه بیکار
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    صنعت یعنی شفافیت ، رقابت و نیروی انسانی . شفافیت اصل است و هرکس شفافیت داشته باشد باید در صنعت پشتیبانی شود . وزارت نفت و بانک ها را شفاف کنید . نیروهای مسلح باید با شفافیت وارد رقابت تولید و پرورش نیروی انسانی کشور شود . به حرف انگلیسی های تفرقه انداز که می گویند نیروهای مسلح وارد اقتصاد نشوند گوش ندهید . چهل سال است شرکت های دولتی زیر مجموعه صنعت نفت شفافیت اقتصادی ندارند . به ملت با قوانین محرمانگی ظلم نکنید . حقوق شرکت نفتی ها با استخدامی های تامین اجتماعی رامقایسه کنید . تبعیض و زورگویی منافقانه شرکت نفت را اصلاح کنید . نیروهای مسلح با شفافیت اقتصادی با تمام قدرت به صنعت ورود کنند . اعتماد به نفس حاکمیتی داشته باشید و تبعیض و زورگویی و نفاق را به همدلی و مشارکت تبدیل کنید . پاداش ها و وام های بانک ها را شفاف کنید و بانک مرکزی را زیر نظر و بازرسی قوای مقننه و قضا بیارید . کشور را از بن بست و عدم شفافیت خارج کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس