کد خبر 1520498
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
مالزی: در پی تقویت هرچه بیشتر روابط با ایران هستیم

مقامات ارشد مالزی از توسعه روابط با ایران و تلاش مشترک برای مقابله با اسلام هراسی خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقامات ارشد دولت مالزی پس از بازگشت از تهران از تلاش برای توسعه روابط چند جانبه با ایران و مقابله مشترک با اسلام هراسی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «برناما» «داتوک سری انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی غروب چهارشنبه به وقت تهران به مکالمه تلفنی دیروز خود با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اشاره کرد و از افزایش روابط دوجانبه با تهران خبر داد.

انور ابراهیم در حساب کاربری خود در فیسبوک گفت: «ما توافق کردیم نشست کمیسیون مشترک اقتصادی برای بررسی افزایش همکاری بین دو کشورتشکیل شود.»

مالزی واقع در جنوب شرقی آسیاست. اسلام دین رسمی مالزی است و از ۳۲.۳ میلیون جمعیت این کشور حدود ۶۱ درصد از مردم مسلمان هستند.

«زمبری القادر» وزیر خارجه مالزی نیز که سفر رسمی چهار روزه او به ایران امروز به پایان رسی، گفت: «تلاش جدی و مستمر مالزی تقویت بیشتر روابط دوجانبه با همه کشورهای اسلامی از جمله ایران است. این به دنبال تحولات مثبت ژئوپلیتیکی در منطقه غرب آسیا در چند وقت اخیر است.»

زامبری در این سفر با سران بلندپایه ایران از جمله آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگوکرد.

مالزی: در پی تقویت هرچه بیشتر روابط با ایران هستیم

وی گفت: «مالزی و ایران به عنوان دو کشور تاثیرگذار اسلامی، پتانسیل ایفای نقش مهمی در مسائل جهانی که جامعه مسلمانان را تحت تأثیر قرار می‌دهد،به ویژه در مقابله مشترک با اسلام هراسی دارند.»

وزیر خارجه مالزی عصر سه‌شنبه ۳۱ مرداد با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کرد. رئیس جمهور در این دیدار تدوین برنامه همکاری‌های راهبردی بلندمدت بین دو کشور را ترسیم‌کننده افق‌های جدید در تعاملات ایران و مالزی خواند و افزود: «امیدواریم با تهیه و تدوین این برنامه، بتوانیم راه‌های طی نشده، به‌ویژه در افزایش مناسبات و تبادلات اقتصادی را تجربه کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    چرا خبری از اندونزی نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس