کد خبر 1520023
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کاهش 18 هزار و 216 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۸ هزار و ۲۱۶ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند کاهشی قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۸ هزار و ۲۱۶ واحد به رقم یک‌میلیون و ۹۳۸ هزار و ۲۲۴ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۱۰ هزار و ۹۹۵ واحد به رقم ۶۶۳ هزار و ۲۲۱ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۸۳۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۵.۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۰۶ هزار معامله و به ارزش ۳ هزار و ۶۰۴ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۹۳ صدم درصد کاهش یافت. این دو شاخص با معیار هم‌وزن نسبت به روز قبل ۱.۶۳ درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۱.۰۲ درصد و شاخص بازار اول بورس ۱.۰۳ درصد کاهش یافت. شاخص بازار دوم بورس با ۸۳ صدم درصد کاهش همراه شد.

نمادهای فولاد مبارکه، ایران خودرو، پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، ملی‌مس، کشتیرانی و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۲۵۹ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۷۹۳ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک‌میلیون و ۳۶۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۳۶ هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز بیش از ۳.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۴۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند که با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس ایران ۱.۰۴ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن در فرابورس ۲.۱۹ درصد افت کردند. شاخص بازار اول فرابورس ۱.۳ درصد کاهش یافت. شاخص بازار دوم فرابورس ۹۲ صدم درصد افت کرد.

امروز نمادهای صباتأمین و جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد ایران‌خودرو دیزل، آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس به جای گذاشتند.

با توجه به سیاست دولت برای مهار تورم و رشد پایه پولی به نظر می‌رسد رکودی در بازارهای مختلف ایجاد شده که هم در معاملات مسکن و هم در خرید و فروش خودرو و بازار سهام خود را نشان داده، اما سیاستگذار باید به رشد تولید هم توجه کند. بنابراین مقداری از تورم را باید به ناچار بپذیرد، اما اجازه به افزایش افسارگسیخته تورم را ندهد.

بازار سرمایه محلی برای تأمین مالی برای اقتصاد و شفاف شدن شرکت‌ها و افراد حاضر در بازار است و باید از این بازار حمایت شود تا سرمایه‌گذاری در اقتصاد از این محل انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • زیان دیده 80درصدی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    3 0
    یکدهم درصددرامدهای نفتی ک روزانه دوتاسه میلیون بشکه هست اختصاص بدبد برای بورس ونهضت مسکن سازی.. روزانه 3میلیون بشکه نفت بااین قیمتهای بالامیشه تمام مشکلات کشورراحل کردچه برسه به بورس و... دهتاکشور میشه باهاش ابادکرد.. سومین یاچهارمین صادرکننده نفت اوپک بااین مشکلات اقتصادی واقعاعجیبه!! پول صادرات نفت وگازوپتروشیمی ها ومس واهن کجامیره دراکثرموادمعدنی جزصادرکنندهای برترجهانیم پس کی اینابدردسفره مردم میخوره؟
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 2
    چه عجب، بعد مدتها یه بارم کاهشی شد. درسته که اقتصاد کشور رو به بهبوده و این اثرشو تو بورس میشه دید ولی نمیشه که هر روز مثبت هر روز مثبت.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    3 0
    بورس دقیقا آینه ی اقتصاد ماست ... بخدا قسم که اینجوری مردم نمیتونن دو سال هم دوام بیارن ... به والله که خانواده های زیادی بخاطر بورس از هم پاشید... چقدر ادم سکته کردن ... تو رو خدا رحم کنید دیگه بسه
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    2 0
    خیلی عجیبه 4 سال است که بورس فقط ضرر است ضرر ولی زمین و خودرو و سکه و دلار بیش از هزار درص رشد کرده اند چون بورس سرمایه مستضعفین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس