کد خبر 1519741
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
طوفان مرگبار هیلاری در مسیر کالیفرنیا قرار گرفت

در حالیکه طوفان استوایی «هیلاری» با بارش‌های سیل‌آسا، ایالت کالیفرنیا را درمی‌نوردد، مقام‌های این ایالت هشدار داده‌اند که بدترین طوفان در راه این ایالت است.

به گزارش مشرق، طوفان استوایی «هیلاری» روز گذشته (یکشنبه) با ورود تاریخی خود با سیلابی از بارش‌ها، جاری شدن سیلاب در خیابان‌ها و شکست رکورد بارش در برخی مناطق، جنوب کالیفرنیا را در هم کوبید.

شبکه ان بی سی در این خصوص گزارش کرد که «گاوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا در اکثر بخش‌های جنوب کالیفرنیا اعلام وضعیت اضطراری کرد و تا ساعات اولیه امروز (دوشنبه)، هشدار وقوع سیلاب ناگهانی همچنان برجای خود باقی بود.

اداره هواشناسی ملی آمریکا در خصوص بارش بی‌سابقه باران و تأثیرات بسیار حیاتی آن هشدار داد. تا شب گذشته، رکورد بارش‌های سنگین در لس‌آنجلس شکسته شد.

طبق این گزارش، طوفان استوایی هیلاری روز یکشنبه وارد شبه‌جزیره «باها کالیفرنیا» در مکزیک شد سیلاب‌های فاجعه‌بار و مرگباری را در سراسر بخش‌هایی از جنوب غربی ایالات متحده با خود به همراه آورد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک نفر روز شنبه هفته جاری در روستای «سانتا روزالینا» مکزیک در ساحل شرقی این شبه‌جزیره غرق شد و امدادگران توانستند جان چهارنفر دیگر را نجات دهند.

کارشناسان هواشناسی در خصوص وقوع سیلاب مرگبار در مناطقی که بارندگی‌هایی در آن‌جا صورت نگرفته است هشدار داده‌اند و گفته‌اند که احتمالاً وزش بادهای سهمگین به سقوط درختان و قطع خطوط برق منجر خواهد شد.

طوفان هیلاری که ابتدا از نظر شدت در درجه چهار قرار داشت قبلاً از رسیدن به کالیفرنیا از شدت آن کم شد. . شدت طوفان‌ها از یک، یعنی ضعیف‌ترین تا پنج یعنی قویترین، تقسیم بندی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، هیلاری اولین طوفان استوایی است که از سال ۱۹۳۹ تاکنون ایالت کالیفرنیا را درنوردیده است.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، بارش باران در برخی از مناطق جنوب کالیفرنیا و جنوب نوادا احتمالاً آن‌طور که مرکز ملی توفند آمریکا گزارش کرده است، به ۲۵ سانتی‌متر خواهد رسید.

مقام‌های هواشناسی آمریکا گزارش کرده‌اند که انتظار وقوع سیلاب‌هایی خطرناک و فاجعه‌بار وجود دارد. بنا به گفته تحلیلگران، فجایع طبیعی اخیر در مناطق مختلف آمریکا تحت تأثیر تغییر اقلیمی بوده که انسان‌ها عامل آن بوده است.

به گزارش بی بی سی، ماه گذشته میلادی (ژوئیه) گرم‌ترین ماه زمین محسوب می‌شده است و در اوایل ماه آگوست، ایالت هاوایی شاهد بدترین آتش‌سوزی یک قرن اخیر خود بود که بیش از یکصد کشته برجای گذاشت و هنوز با گذشت نزدیک به دو هفته به طور کامل مهار نشده است. کارشناسان گفته‌اند که بادهای بسیار شدید یکی از علل تشدید آتش‌سوزی‌ها در هاوایی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علـی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    1 0
    اتفاقاً مردم کالیفرنیا همچین ناراحت هم نیستن! چرا؟! چون امیدوارن که سیل ناشی از این طوفان، حجم عظیمی از #مدفوع‌های چسبیده به #پیاده‌روهای این ایالت رو از بین ببره!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس