کد خبر 1519389
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
محمدرضا حسنی آهنگر

تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی بزرگ ترین تروریست دنیا، سند مسیر درست این نهاد و باعث افتخار این سازمان انقلابی، مردمی و بدون مرز است. آمریکا در میدان نبرد نتوانست از پس سپاه برآید.

به گزارش مشرق، محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در یادداشتی این پرسش را که "چرا بزرگترین سازمان تروریستی دنیا از سپاه خشمگین است؟ " تبیین کرد.

در این یادداشت آمده است: تغییر معنای عبارات کلیدی یکی از مهم ترین ویژگی های قدرت های استکباری است؛ از آزادی و دموکراسی گرفته تا حقوق بشر و تروریسم. آمریکا در این زمینه کارنامه ای مفصل و سنگین دارد. این روند آمریکایی، پس از جنگ جهانی دوم شتابی بیشتر گرفته و پس از ۱۱ سپتامبر این شتاب چندین برابر شد.

یکی از قابل تامل ترین اقدامات واشنگتن در این زمینه، اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی است. آوریل ۲۰۱۹ دولت ترامپ، سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرد. البته زدن این برچسب به سپاه، از سوی دولت آمریکا عجیب و غریب نیست. از نظر آمریکا، هر کس که مقابل طرح های شوم آنها ایستادگی و مقاومت کند، تروریست است؛ از سپاه در ایران گرفته تا گروه های مقاومت فلسطین که در نبردی نابرابر با ارتش رژیم اسراییل، برای بقا مبارزه می کنند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ سپاه پاسداران در حالی شکل گرفت که تهدیدات امنیتی مختلف و مرگباری انقلاب نوپای ایران را تهدید می کرد، از تلاش های مختلف برای کودتا گرفته تا ناامنی در گوشه و کنار کشور و سر برآوردن گروه های مسلح و تجزیه طلب. سپاه مشغول مبارزه با این تهدیدات بود که ناگهان صدام، جمهوری اسلامی ایران را مورد تجاوز همه جانبه قرار داد. دو ابرقدرت وقت جهان یعنی آمریکا و شوروی سابق در این جنگ تحمیلی، حامی همه جانبه صدام بودند.

جنگ هشت ساله علیه ایران، سپاه را آبدیده کرد. در سال پایانی جنگ، آمریکا به طور مستقیم وارد عمل شد و درگیری های متعددی بین نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و سپاه پیش آمد. فارغ از جزییات این درگیریها، آنها یک نتیجه مهم و راهبردی داشتند؛ سپاه از ارتش تا دندان مسلح آمریکا، هراسی ندارد.

پس از پایان تجاوز صدام و شکست او و حامیانش در رسیدن به اهداف خود، نبرد برای سپاه پایان نیافت. سپاه در عرصه های مختلف وارد عمل شد؛ از تامین امنیت کشور در عرصه های مختلف گرفته تا کمک به سازندگی و آبادانی کشور، ورود به عرصه های علمی و مقابله با محدودیت های تحمیلی تحریم و خدمت به مردم در میدان های گوناگون مانند بلایای طبیعی، مقابله با بیماری های همه گیر، محرومیت زدایی و ...

دایره فعالیت سپاه البته محدود به جغرافیای ایران نماند. سپاه به درستی فهمیده بود که هدف اصلی آمریکا و رژیم جعلی متحد آن در منطقه یعنی اسراییل، از برخی طرح ها و تحرکات در منطقه غرب آسیا، در نهایت ضربه زدن به جمهوری اسلامی یاران است و چنانچه با این طرح ها در مبداء مقابله نشود، اثرات مخرب آن گسترش یافته و مقابله با آن در مراحل بعدی بسیار سخت تر و پرهزینه تر خواهد بود.

آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ۲ روز پیش با فرماندهان، سپاه را بزرگ ترین سازمان ضدتروریستی در دنیا خواندند. دو پیروزی و موفقیت در کارنامه درخشان سپاه، از بقیه برجسته تر است؛ اول مقابله با آمریکای تروریست و دوم شکست داعش.

آمریکایی ها در دو دهه اخیر طرح های بسیاری برای غرب آسیا داشتند. یکی از مشهورترین این طرح ها، «خاورمیانه جدید» بود. تجاوز به افغانستان و عراق و اشغال این دو کشور به بهانه مقابله با تروریسم، جزئی از این طرح بودند. آنان برای عملی کردن طرح خود، حدود هفت تریلیون دلار هزینه کردند و صدها هزار شهروند بی گناه در کشورهای مختلف منطقه قربانی این طرح شیطانی شدند. کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا با بی شرمی قتل عام شهروندان لبنانی در تجاوز سال ۲۰۰۶ رژیم اسراییل را «درد زایمان خاورمیانه جدید» خواند.

آنکه این طرح پیچیده و بزرگ آمریکا و اسراییل را در منطقه به شکست کشاند، سپاه پاسداران بود. در اینجا باید از شهید ژنرال سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس یاد کنیم. مردی که با تیزبینی و شجاعت مثال زدنی خود، حتی حسادت فرماندهان ارتش آمریکا را برانگیخت و به اعتراف آنها، نقشه خاورمیانه جدید را او ترسیم کرد. آمریکا که نقشه های خود را بربادرفته می دید و کینه ای عمیق از او داشت، در نهایت این مرد بزرگ را در یک اقدام بزدلانه و تروریستی به شهادت رساند.

آمریکا در میدان نبرد نتوانسته است از پس سپاه برآید و برای جبران این شکست خفت بار، دستگاه بزرگ تبلیغاتی خود را به کار گرفته است تا چهره سپاه را مخدوش کرده و آن را به عنوان نیرویی تنش آفرین و امنیت زدا در منطقه و جهان به افکار عمومی معرفی کند. تروریست خواندن سپاه از سوی بزرگ ترین تروریست دنیا، سند مسیر درست سپاه و باعث افتخار این سازمان انقلابی، مردمی و بدون مرز است. آنچه امروز آمریکا را بیش از پیش عصبانی و سردرگم کرده است، تکثیر مدل سپاه در منطقه غرب آسیا و حتی فراتر از آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    ایرانی بزدل چند نفر به یه نفر ؟
  • هوشنگ IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    از ترس بمباران اتمی جرات نداری بالگرد ارباب رو بزنی
  • هوشنگ IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    حیف فرمانده ناو نبودم وگرنه یکی از اون ایرباس های خوشگلتون رو می زدم درس عبرت بگیری خخخخخخخ
  • هوشنگ IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    نمی ترسین ارباب یکی از اون ایرباس های فرانسوی تونو بزنه ؟
  • هوشنگ IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    یک ناو در برابر چند قایق ناعادلانه هست باید تک به تک بیایین جلو چند نفر به یه نفر ؟
  • هوشنگ IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    بمباران اتمی تهران سهله بی ۵۲ از باکو پرواز می کنه پس از رها کردن بمب اتم روی تهران فورا فرار می کنه
  • هوشنگ IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    فقط بزدل ها چند نفری با یه نفر درگیر می شن خخخخخخ
  • هوشنگ IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    من مثل آمریکایی ها نیستم اگه من بودم یکی از اون ایرباس ها خوشگل رو می زدم
  • FR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    اگر تروریست خواندن یه تروریست نسوزوندتون پس چرا دنبال حذفش از این لیست هستید ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس