کد خبر 1519358
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
ترکیه

منابع ترکیه گزارش دادند که ترکیه قصد دارد سفرهای توریستی به سوریه را از سر بگیرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که این کشور قرار است از آوریل ۲۰۲۴ سفرهای توریستی از ترکیه به سوریه را از سر بگیرد، اما مسیرهایی که در آن پروازها انجام می‌شود ممکن است با توجه به اطلاعات امنیتی تغییر کند.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده شرکت گردشگری وست تراول ترکیه در گفتگو با روزنامه حریت گفت که سال‌ها سفر به سوریه را سازماندهی می‌کرده، اما با شروع جنگ در سال ۲۰۱۱ در آنجا مجبور شده سفرها را متوقف کند.

این روزنامه به نقل از نماینده این شرکت نوشت: اکنون دوباره سفرها را از سر می‌گیریم و با آژانس‌های داخلی در حال همکاری هستیم. کشورهای دیگر نیز سفرهای خود را به سوریه آغاز کرده اند، بنابراین ما نیز شروع کردیم.

این روزنامه افزود: به زودی اولین سفرهای توریستی از ترکیه به سوریه آغاز خواهد شد، چرا که وست تراول رزرو تور هفت روزه را از ۲۰ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ آغاز کرده است. این تور شامل بازدید از شهرهای دمشق، حلب، حماه، حمص و تدمر می‌باشد.»

این شرکت گردشگری با اشاره به امکان تغییر مسیرهای پروازی بر اساس داده‌های امنیتی گفت: ما به دقت آخرین تحولات سوریه را رصد می‌کنیم و در صورت لزوم مسیرهای پروازی خود را تغییر می‌دهیم و در عین حال سفرهایی را به مناطقی که در آنجا مشکل امنیتی دارد، سازماندهی نمی‌کنیم. ما نگران امنیت هستیم و در این صورت مسیرهای جدیدی را در پیش خواهیم گرفت.

قابل ذکر است که در سال ۲۰۱۱ درگیری در سوریه آغاز شد و ترکیه که قبل از این درگیری روابط نزدیکی با دمشق داشت در کنار مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه قرار گرفت و از آن زمان روابط آنکارا با دمشق رو به وخامت گذاشت. اما اخیرا دو طرف و همچنین رسانه‌های مرتبط با روابط دو کشور صحبت از احتمال عادی سازی تدریجی روابط دو کشور کرده اند. در دسامبر سال گذشته، روسیه میزبان اولین مذاکرات پس از ۱۱ سال بین ترکیه و سوریه در سطح وزرای دفاع بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    2 2
    اعزام توریست جاسوس
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    1 0
    کارخانجات نساجی سوریه را که غارت کردند ، با تروریست های آمریکایی هم در نفت دزدی شریکند ، حالا جاسوس می فرستند که ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس