کد خبر 151930
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰

جان لاندو تهیه‌کننده اصلی مجموعه فیلم «آواتار» بدون اشاره به حرف‌‌های جیمز کامرون، اعلام کرد این فیلم علمی-تخیلی قسمت چهارمی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، کامرون گفته بود احتمال زیادی وجود دارد پس از ساخت «آواتار» 2 و 3، چهارمین قسمت آن را نیز کارگردانی می‌کند.

اما جان لاندو با تایید خبر تولید قسمت دوم و سوم «آواتار» گفت: با ساخت این فیلم‌ها دیگر جایی برای تولید قسمت چهارم آن نمی‌ماند.

به گفته او: «ما دو قسمت دوم و سوم «آواتار» را پشت سر هم و بدون هیج فاصله زمانی فیلم‌برداری می‌کنیم، ولی فیلم چهارمی در کار نخواهد بود.

سیگورنی ویور یکی از بازیگران اصلی قسمت اول فیلم، ماه ژوئن خبر داد کار فیلم‌برداری قسمت‌های جدید «آواتار» پاییز امسال شروع می‌شود.

قبل از این گفته شده بود دو قسمت دوم و سوم این مجموعه فیلم علمی - تخیلی برای نمایش عمومی در ماه‌ دسامبر سال‌های 2014 و 2015 آماده خواهند شد.

اما حالا جان لاندو می‌گوید این تاریخ‌ها قطعی نیست و احتمال تغییر این دو زمان وجود دارد.

با توجه به اظهارات اخیر جان لاندو، تحلیل‌گران سینمایی می‌گویند نکته‌ای که در حال حاضر می‌توان با قاطعیت درباره‌اش صحبت کرد، این است که «آواتار» 2 و 3 حتما به مرحله تولید خواهند رسید و بقیه مسائل مربوط به آن نامعلوم است!

همین تحلیل‌گران این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا جان لاندو در این زمان و به شکلی کاملا ناگهانی، به اظهار نظر درباره قسمت‌های جدید «آواتار» پرداخته است.

صحبت جیمز کامرون درباره احتمال تولید «آواتار 4» مربوط به حدود 4 ماه قبل است و این پرسش مطرح است که چرا جان لاندو این قدر دیر به فکر توضیح در‌باره این موضوع افتاده است.

«آواتار» اولین فیلم داستانی سینمایی «جیمز کامرون» پس از «تایتانیک» و یک غیبت ده ساله از جدول گیشه نمایش سینماها بود.

این فیلم با فروش بسیار کلان 700 میلیون دلاری در آمریکای شمالی، باعث حیرت همگانی در بین اهالی هنر و تحلیل‌گران اقتصادی سینما شد.

این درام زیست محیطی که مورد پسند منتقدان سیمایی هم قرار گرفت، با این رقم فروش لقب پرفروش‌ترین فیلم کل تاریخ سینما را از آن خود کرد.

فروش «آواتار» در بقیه کشورهای جهان هم نزدیک به فروش آن در آمریکای شمالی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس