کد خبر 1519190
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
تلاش آمریکا و انگلیس برای برهم زدن صلح در یمن/ جنایات غربی ها تمامی ندارد

منابع خبری از اعزام نظامیان آمریکایی و انگلیسی به مناطق اشغالی یمن در راستای برهم زدن صلح و امنیت در این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، در راستای برهم زدن تفاهمات موجود و همچنین سنگ‌اندازی در روند سیاسی، آمریکایی‌ها نظامیان خود را در استان اشغالی عدن تقویت کردند و به طور همزمان نیز نیروهای ویژه نظامی انگلیسی وارد استان حضرموت شدند.

رسانه های وابسته به متجاوزان آمریکایی - انگلیسی اعلام کردند که طی ساعات اخیر نظامیان آمریکایی (به بهانه) حمایت از منافع خارجی وارد استان عدن شدند.

همچنین برخی منابع اعلام کردند که در اوایل ماه جاری میلادی تروریست های آمریکایی مارینز وارد قصر المعاشیق در عدن شدند.

به طور همزمان برخی منابع از تحرکات نظامیان انگلیسی در استان حضرموت که تحت سلطه نیروهای متجاوز و مزدوران است، خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که گروهانی از نظامیان اشغالگر انگلیسی به‌طور مخفیانه و تحت حمایت امارات به مزارع «الشین» در منطقه غیل باوزیر منتقل شدند.

منابع خبری می‌گویند که نظامیان انگلیسی این منطقه زراعی را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند پایگاهی برای خود در آن منطقه احداث کنند، البته حضور آن‌ها با مخالفت اهالی منطقه رو به رو شد.

بر اساس این گزارش، این تحرکات در سایه‌ تنش آفرینی آمریکا و انگلیس در راستای برهم زدن صلح در یمن و تلاش برای ناکامی مذاکرات ریاض - صنعا به میانجیگری عمان انجام می‌شود.

"عبدالملک بدرالدین الحوثی"، رهبر انصارالله یمن پیش از این در اظهاراتی تاکید کرده بود که در صورت حل نشدن پرونده انسانی و برداشتن تحریم‌های یمن و همچنین توقف تجاوزها، نظامیان آمریکایی و انگلیسی در تیررس ما خواهند بود.

پیش از این «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه ورود نیروهای رزمی آمریکایی به منطقه در خدمت صلح نیست، گفت: صنعا در شرایط جنگی با آمریکا قرار دارد.

العزی افزود: ورود یک نیروی رزمی آمریکایی در این برهه حساس به منطقه در خدمت صلح نیست چه برسد به امنیت دریانوردی در دریای سرخ.

به گفته وی، یمن در شرایط جنگی با آمریکا قرار دارد و مهم این است که کسی اشتباه محاسباتی نکند و ما به دلیل نگرانی از امنیت ناوبری در دریای سرخ به طرف آمریکایی هشدار دادیم.

معاون وزیر خارجه یمن اضافه کرد: ایمنی دریانوردی در دریای سرخ که گذرگاه حیاتی برای کل جهان است مستلزم پرهیز از تحریکات نظامی از سوی هر طرف است.

العزی در پایان گفت: پروژه خاورمیانه جدید عملا به خاطر آگاهی مردم منطقه از بین رفته و آمریکایی‌ها باید نسبت به خودشان تجدید نظر کنند.

وی پیش تر نیز گفته بود: نظامیان آمریکایی باید به خاطر برقراری صلح و امنیت بین‌المللی و امنیت دریانوردی در دریای سرخ از آب‌های سرزمینی ما دور شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس