کد خبر 1519167
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
لیبی، واگذاری بندر «خمس» به ترکیه را تکذیب کرد

سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی با تکذیب گزارش‌ها مبنی بر اجاره دادن بندری به ترکیه برای ایجاد پایگاه نظامی، گفت که آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود بیانگر حقیقت نیست.

به گزارش مشرق، انتشار اخباری مبنی بر اقدام دولت وفاق ملی لیبی برای اجاره دادن یک بندر به ترکیه جهت تأسیس پایگاه نظامی، با واکنش طرابلس مواجه شد.

«محمد حموده» سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه طی بیانیه‌ای اتهام‌زنی‌ها مبنی بر واگذاری بندر «خمس» به یک کشور خارجی برای استفاده نظامی را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، حموده در این‌باره گفت: «شایعاتی مبنی بر اینکه دولت لیبی از بندر خمس صرف نظر کرده یا اینکه این بندر به عنوان پایگاه نظامی توسط یک کشور خارجی استفاده خواهد شد، بی‌اساس است».

وی با درخواست از شهروندان لیبیایی برای باور نکردن چنین اخبار نادرستی، توضیح داد: «اینگونه شایعات باعث آشفتگی و بی‌ثباتی عمومی می‌شود. به کسانی که احساسات ملی دارند تاکید می‌کنیم آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود بیانگر حقیقت نیست و مسائل را باید از منابع معتبر پیگیری کرد».

پیش از این، منابع رسانه‌ای مدعی شدند که ترکیه بندر خمس در شمال غربی لیبی را برای مدت ۹۹ سال اجاره کرده است تا پایگاه نظامی در آن تاسیس کند.

ترکیه و دولت وفاق ملی در نوامبر ۲۰۱۹ دو یادداشت تفاهم در رابطه با مرزبندی دریایی و همکاری امنیتی و نظامی امضا کردند که به آنکارا اجازه داد تا از دولت وفاق ملی حمایت نظامی کند. ترکیه طی سال‌های اخیر همواره از دولت وفاق ملی لیبی حمایت کرده و برای کمک به این دولت نیروی نظامی و تجهیزات اعزام کرده است.

این کشور واقع در آفریقا مدتی با بحران سیاسی و درگیری بین دو دولت مواجه بوده است؛ یکی دولتی به ریاست «پاشاغا» که از سوی پارلمان مامور تشکیل آن شده و دیگری دولت «الدبیبه»که با تحویل قدرت به دولت پاشاغا مخالفت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • TR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 4
    نام ایران در اسکناس های قاجار امده‌، الپ ارسلان در کتیبه معروفش خود را خسرو ایران می نامد تیمورلنگ در نامه به خلیفه ستمگر عباسیان خود را امپراطور ایران نامید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس