شب دهم محرم در هیئت فاطمیون قم

رسانه فارسی زبان دولت انگلیس اذعان کرد امسال با وجود تورم و افزایش قیمت‌ها و در حالی که کمک اندک شهرداری به هیئت افزایش نیافته بود، عزاداری‌های محرم چشمگیرتر از قبل بود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: BBC در حالی‌که می‌خواست گرانی و تورم را هم به رخ بکشد، اذعان کرد مردم و هیئت‌ها هرطور که شده مراسم عزاداری را برپا داشته‌اند. بی‌بی‌سی در مطلب متناقض خود البته این ادعاها را هم مطرح کرد که افزایش عزاداری‌ها، مهندسی حکومت بوده است(!) این تحلیل پریشان هم اعتراف به عمق نفوذ جمهوری اسلامی است و حال آن‌که هیچ حکومتی قادر نیست مراسمی دو ماهه را با مشارکت ده‌ها میلیونی مردم راه اندازی یا مدیریت کند.

وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی مغشوش از مبدا لندن نوشت: در محرم امسال در ایران، از یک‌طرف سایه تورم بر سر آن بیشتر از سال‌های گذشته بود و از طرف دیگر، فضای دو دستگی میان مردم برای برگزاری یا عدم برگزاری مراسم آن، بیشتر از هر سالی در جامعه ایران وجود داشت.

محرم امسال هم برگزار شد و حالا حکومت در پی برگزاری مقدمات راهپیمایی اربعین است که چند سالی است برگزار می‌شود و رسانه‌های حکومتی هم مانور خوبی از طریق آن برای گسترش فرهنگ شیعه و طرفداری از حکومت می‌دهند. امسال هم مانند سال گذشته، مبلغ شش میلیون تومان به هیئت‌های مذهبی از طرف شهرداری کمک شد. مبلغی که با وجود تورم و افزایش قیمت‌ها، از سال گذشته تا امسال افزایش پیدا نکرده و معلوم است کفگیر به ته دیگ خورده است.

در شرایطی که جامعه ایران با تورم افسار گسیخته‌ روبه‌رو است، در بازار وسایل محرم، زنجیرهای ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی و ۱ میلیون و سیصد هزار تومانی و علامت‌های ۱۸۰ میلیون تومانی به بالا به چشم می ‌خورد. اکثر هیئت‌ها هر سال مجبور به تعویض پوست طبل هستند و حالا در گرانی‌های امسال مجبور بودند برای تعویض آن تا دو میلیون تومان هزینه کنند. اگر طبل بزرگ باشد و نیاز به چرخ برای حمل و نقل داشته باشد، همان چرخ یک میلیون تومان برای صاحبان هیئت آب می‌خورد.

در موضوع شور و توجه به محرم هم بیشتر کسانی که با بی‌بی‌سی فارسی صحبت کردند(!)، به این موضوع اشاره کردند که احساس می‌کنند حکومت به طور عمد و ویژه‌ای تلاش کرد تا مراسم محرم امسال شلوغ‌تر و پرسروصداتر از سال‌های گذشته باشد.

شبکه دولتی انگلیس که توسط عناصر بهائی اداره می شود، می افزاید: یکی از ساکنین شهر لواسان می‌گوید که خیابان‌های نزدیک خانه او که هیچ سالی در آن‌جا مراسم برگزار نمی‌شد، امسال با پارچه سیاه و چراغانی و پرچم، تبدیل به محل عزاداری شد. شهروند دیگری هم از شهر یزد می‌گوید که امسال محرم به نظر می‌رسید که قوی‌تر از هر سال دیگری برگزار شد.

یکی از بانیان هیئتی در تهران درباره میزان مبلغ درنظر گرفته برای هیئت‌ها از سوی حکومت می‌گوید که پرداخت مبلغ شش میلیون تومان به هیئت‌ها براساس سال قبل و بدون در نظر گرفتن تورم افسارگسیخته در مقابل هزینه‌های سنگینی که هیئات متقبل می‌شوند رقم قابل توجهی نیست و هیچ است.

شهروندی از محله کامرانیه تهران در رابطه با اوضاع و احوال محرم در محله‌اش می‌گوید که اکثر خانه‌های اطراف خانه او دولتی و خانواده شهید و مذهبی هستند و برای همین یک هفته مانده به محرم همه جا پرچم سیاه و علم و کتل بود.

هاله از گرگان می‌گوید که یک سری از هیئت‌ها به‌ خاطر این‌که از عقایدشان برگشته‌اند و یا از پس هزینه‌های نذری برنمی‌آیند دیگر شام نمی‌دهند(!)

در حالی که دیگر رسانه‌های ضد انقلاب همواره ادعا می‌کنند مردم به خاطر شام و نذری به هیئت‌ها می روند، بی‌بی‌سی نوشت: «با این‌هزینه‌ها نمی‌شد اصلا شام ‌داد.» این را یکی از مسئولان هیئتی در شهر کرج می‌گوید. او می‌گوید که فقط حدود ۲۰ میلیون تومان برای نصب داربست تکیه پول داده‌ایم. در توضیح دیگر مخارجی که داشته‌اند، می‌گوید که هر شب ۵ میلیون تومان هزینه اجاره سیستم صوتی هیئت است.او توضیح می‌دهد که هزینه خرید برنج و گوشت و دیگر لوازم پخت و پز به قدری زیاد شده که نتوانستیم مثل سال‌های گذشته هر شب نذری بدهیم.

یکی از اعضای هیئتی در کرج در رابطه با هزینه‌ها و کمک‌های هر ساله اعضای هیئت یا خارج از هیئت برای برگزاری مراسم می‌گوید که امسال یکی از بانیان اصلی هیئت از مشارکت انصراف داد و در نتیجه ما هم خودمان پول گذاشتیم و جمع کردیم و هیچ کمکی از هیچ‌جا نیامد.

... هیئتی که دارند حسینیه‌ای در دل یکی از محله‌های جنوب شهر تهران است. هر شب برنامه دارند. سخنرانی و مداحی و سینه زنی. همه هم در داخل حسینیه تا مزاحم اهل محل نشوند. یکی از اعضای این هیئت می‌گوید: «تا سه چهار سال پیش، هر شب شام می‌دادیم. حتی دلمان نبود با برنج غیر ایرانی شام بدهیم اما دیدیم چاره‌ای نداریم و انجامش می‌دادیم، حالا اما امسال خبری از شام نبود. او تعریف می‌کند که « تصمیم گرفتیم هر طور می‌شود غذا را تهیه کنیم. اما خبری از برنج و خورشت نبود. پنیر و خیار و گوجه یا سیب‌زمینی و تخم مرغ آب‌پز و نان بین عزاداران پخش کردیم. در این گرانی، هر طور که می‌شود تلاش می‌کنیم چراغ هیئت را روشن نگه داریم.»

تلاش بی‌بی‌سی برای القای این‌که از عمق جامعه ایران گزارش می‌دهد و به محرم حساس است، حکایت اظهارات کارتر رئیس جمهور آمریکاست که گفته بود مواضع ایران با اسلام سازگار نیست، و با تحقیر از سوی امام خمینی (ره) مواجه شد که فرمود « اسلام‌شناسی تقریبا رو به تورم است. خوب، صدام هم اسلام‌شناس شده است! آقای (انور) سادات هم جزو اسلام‌شناس‌هاست که تشخیص می‌دهد که فلان امر موافق اسلام است، موافق اسلام نیست! اخیرا آقای کارتر هم جزو اسلام‌شناس‌هاست! در یک جلسه‌ای که مسافرت کرده ، گفته است این کارهایی که در ایران، فلان می‌کند این موافق اسلام نیست! فردا (مناخیم) بگین [نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی] هم اسلام‌شناس می‌شود و یا شده! هی می‌گویند: موافق اسلام نیست».

تلاش برای تخریب عزاداری سید الشهدا (ع) توسط انگلیس در حالی است که دولت انگلیس سالانه ده‌ها میلیون پوند برای ترویج شیعه انگلیسی، و همزمان مبالغ مشابهی برای ترویج بهائیت و وهابیت ضد شیعه هزینه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    32 2
    پس معلوم می شود تیر شیعه درست به هدف خورده است و دل بهائیان حرامزاده، منحوس، خبیث، نجس، پلشت، رذل، پلید، پست، لئیم و مزدور را به درد آورده است! تبریک به صاحب الامر حضرت ولی عصر !!!
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      2 4
      لجن
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      احسنت حاجی جون، لجن رو دوستمون جا انداخته بود، ممنون از تذکر!!!
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      توی دهنت چوبشور، میگن چوب رو که بلند می‌کنی دزد خودش پا به فرار میزاره، مگه کسی توی این کامنت از تو اسمی برد که فحش میدی ؟؟؟!!
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      رفراندنم بهتر معلوم میکنه
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      اللهم عجل لولیک الفرج ،سرم و جانم و دلم و دیده ام و فرزندان و ذریه ام همگی بفدای حضرت صاحب امر ولیعصر(روحی فی تراب مقدمه فداه)
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      پدرسوخته ها هزینه یک روز اشوبی که به ایران تحمیل میکنید با خرج یک دهه محرم برابری میکنه خدا نسل یانکی و انگلیسی را وراندازه تا دنیا راحت بشه
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    14 1
    بدبختها خرگیجه گرفتن همین در کوچه خودمان سال قبل دو تا بیرق عز ا بالا بود امسال هفت تا من که هیچ وقت بیرق عزا سردر خانه نمی زدم امسال به لج این بیشرفهای بی حیا پرچم عزا زدم تا کور شود چشمی که نتونه ببینه.
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      خدا گیجترشون بکنه الهی
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    13 1
    یه مشت مزدور کپک زده گندیده تو اون زباله دونی (BBC) جمع شدن. بهایی و پتیاره سیما بیشرف هم سابقه 10 سال همکاری باهاشون رو داره.
  • ایرانی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    12 1
    خدا با دست این ملت نازنین زد تو دهن کثیفتون ملت امام حسین بودن بزرگترین افتخار برای ایرانه فعلا بشینین روی یخ تا سال بعد بامحرمی پرشورتر شما لاشخورهای بهایی نوکر انگلیس روبسوزونیم
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      درود بر شما
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    5 1
    لجنگیجه گرفتن.
  • جواد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    2 8
    این بهایی ها چکار کردن شما همه چیزو میندازین گردن اونا هرچی میشه بهایی بهایی واقعا مگه چندهزار بهایی توایران زندگی میکنن که شما اینقدر ازشون میترسین
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      بهایی ها در دوران پالانی ارارات.دشت تاامید .بخرین واروند را از،ایران جدا کردند پس خق بده با لین جماعت مخالف باشیم
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      اول شما چرا ناراحتی؟ دوما بهتره بگید چکار نکردن؟پای ثابت هر فتنه گری و دشمنی بر ضد این ملت شریف کردند، دیگه گناه از این بزرگتر؟!؟؟
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      در متروی تهران تردد کنی جذب نیرویشان را می بینی ، با فریب جوانان با وعده مهاجرت ، بورسیه دانشگاه خارجی، مستمری ماهانه ، تجارت و... دربرخی صنف ها خیلی فعالن اخیرا چند داروخانه لو رفته ، ضمنا اکثر عینک فروشی های طبی خیابان فلسطین شمالی بهائی اند
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    6 2
    خدا اموات خیرین محله ما را بیامرزد.با وجود گرانی ۳۰ روز محرم را شام و صبحانه دادند. به کوری چشم دشمنان امام حسین
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    2 6
    البته مراسم حکومتی با مراسم مردمی خیلی فرق داره .
    • فرشید IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      چقدر حرص و عصبانیت تو این کامنت هست مراسم امام حسین برای همه است هم مسئولین هم مردم ، همه زیر خیمه امام حسین فرقی ندارد مراسمی که شهرداری برپا کند یا مردم محله
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      کار خودشونه
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      شما مخلص باش تا از هردوش فیض معنوی ببری، هنوز نمیدونی که صاحب اصلی مجلس شخص دیگه ای هست..................
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    5 1
    لبیک یا حسین(ع) کسی را یارای مقابله با ملت شهادت و امام حسین نیست
  • محمود IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    8 1
    چرا این انگلیس خبیث از قحطی ساختگی در ایران در زمان جنگ جهانی و مرگ ۸ میلیون ایرانی حرفی به میان نمی زنند.دست این کت قرمزهای غرب وحشی به خون میلیونها ایرانی آلوده هست
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    امسال مراسم تاسوعا و عاشورا باطل السحر این حرامیان بود. و ان شاء الله بعد از اربعین، گشایشها در راه خواهد بود.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    هر کس که به این سلسله ی پاک جفا کرد بد کرد، نفهمید، غلط کرد، خطا کرد دیدی که یزید از ستم و کینه چه ها کرد آخر به دَرَک رفت و به روحش شَرَر افتاد با آل علي هر كه در افتاد بر افتاد!
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    با هر زیارت عاشورایی که می‌خونم لعنتی بدرقه راه این عفاریت میشه، اللهم لعن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک ،پروردگارا، لعنت بفرما اولین کسی را که در حق خاندان محمد (ص) ظلم کرد و آن آخری که تابع راه آنهاست ...............
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    اگر بهاییان دست در دست غرب نگذارند و دست ا. تخریب بردارند، خطری محسوب نمی‌شوند. اما قضیه درست عکس است، همکاری برای براندازی و جانشینی حکومتی که بهایی و یا بهایی پرور هستند و از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. در نهایت بهترین راه حل خروج یا مهاجرت آنان از ایران است. باقیمانده را ب اردوگاه بفرستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس