کد خبر 1518125
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
بادامچیان: حدود ۵۰۰ نفر از اعضای موتلفه در انتخابات مجلس پیش‌ثبت نام کرده اند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ثبت نام اعضای این حزب در انتخابات مجلس، تحلیل خود را از وضعیت حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ارائه کرد.

به گزارش مشرق، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ظهر امروز در نشست خبری حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پیش‌ثبت نام انتخابات مجلس، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از اعضای حزب موتلفه ثبت‌نام کردند و از ما می‌پرسند که برنامه شما چیست که ما هم می‌گوئیم افراد شاخص‌تر و اصلح را که به پارامترهای نظام نزدیک‌تر هستند، انتخاب می‌کنیم که در نهایت مجلس دوازدهم مجلس شایسته‌ترین ها شود.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس دوازدهم شاهد تکثر حضور کاندیدا ها هستیم، اما به نظر شاهد وحدت در ارائه لیست های واحد نیستیم. در حال حاضر همه به صحنه آمده اند و ثبت نام کردند تا نظرات خود را مطرح می‌کنند و این باعث می‌شود فضای پرشور انتخاباتی داشته باشیم تا مردم به خوبی نمایندگان خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در مورد شروع پیش ثبت‌نام ها در انتخابات نیز مانند ثبت نام محمدرضا باهنر غافلگیر نشدیم، زیرا ما حزب هستیم و دارای تشکیلات هستیم و شرایط را رصد می‌کنیم. با پیش ثبت نام‌ها فرصت ۶ ماهه‌ای به شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها داده می‌شود که از آن استقبال می‌کنیم.

بادامچیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیاری بر این باور هستند که قانون جدید انتخابات منجر به کاهش مشارکت شده، اذعان داشت: اگر در گذشته اصلاح‌طلبان بیشتر ردصلاحیت شدند، تقصیر خودشان، مواضع و عملکردشان بوده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص دو دسته شدن گروه‌های اصلاح طلبی، گفت: جبهه اصلاحات بیانیه داد که مرحله پیش ثبت نام‌ها منجر به محدود شدن حضور چهره‌ها می‌شود، در حالی که این غلط است زیرا از همه مردم و گروه‌ها برای ثبت نام دعوت عام به عمل آمد. در عین حال که باید بگویم اصلاح طلبان دو دسته که خیر چندین دسته شدند.

بادامچیان افزود: در این میان یک گروه از اصلاح‌طلبان هستند که بسیار سیاسی هستند و تفکر آنها به آقای محمدجواد ظریف نزدیک است. بخش دیگری هستند که تفکر آنها به مجید انصاری و کمالی نزدیک است.

وی افزود: همچنین گروهی از آنها ثبت نام کردند و می‌خواهند با نفرات جدید و سفید شرکت کنند. گروهی تندرو هم هستند که عملاً به دنبال خودکشی سیاسی هستند و تمایل ندارند حضور سیاسی داشته باشند که نمی‌توانیم به آنها موضوعی را تحمیل کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص افراد ثبت نام کننده حزب موتلفه در پیش ثبت نام‌ها با ذکر آمار تفکیکی، تشریح کرد: در حزب و به دوستان استان‌ها گفتیم ضمن احترام به نمایندگان فعلی که تا هفت مرداد ۱۴۰۳ نماینده مجلس هستند، از خود حزب موتلفه هر فردی که واجد شرایط است، خودش را معرفی کند که حدود ۲۰۰ نفر شدند. 

بادامچیان خاطرنشان کرد: در عین حال خواستیم که دوستان، افراد صاحب عنوان و ذی نفوذ ارزشی را معرفی کنند که آنها هم معرفی شدند. در مجموع از سراسر کشور عناصر آماده تشکیلاتی داریم که ثبت نام کرده و نزدیک صد و خرده‌ای هم از افراد حوزه انتخابیه‌های مختلف که در رابطه با حزب موتلفه هستند، ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: در عین حال نزدیک به ۵۰ نفر از نمایندگان ادوار مجلس و ۹۰ نفر هم از نمایندگان حاضر مجلس که با حزب موتلفه اسلامی در تماس هستند، در پیش ثبت نام‌ها حضور یافتند که حدود ۵۰۰ نفر در رابطه با تشکیلات حزب موتلفه ثبت نام کردند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص انتخاب افراد شایسته در درون حزب، تاکید کرد: افراد اصلح را بعد از بررسی شایسته‌ها انتخاب می‌کنیم.

بادامچیان با اشاره به تعدد افراد تحصیل کرده در کشور و نیاز شورای نگهبان به فرصت بیشتر بررسی ثبت نام کنندگان، اذعان داشت: جامعه ما اکنون دارای ۲۰ میلیون نفر افراد دارای مدارک دانشگاهی و حوزوی است و اگر ده درصد آنها هم احساس وظیفه کنند و در انتخابات شرکت کنند، چگونه شورای نگهبان در ۲۰ روز صلاحیت‌ها را بررسی کند؟ حضور ۴۹ هزار نفر در پیش ثبت نام‌ها که بی سابقه بود گواه همین مدعا است، لذا الان هم کار خوبی است که شورای نگهبان در زمان کافی صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند و افراد واجد صلاحیت را معرفی و برای انتخاب در اختیار ملت بگذارد.

بادامچیان در پایان گفت: حضور ۴۹ هزار نفر در پیش ثبت نام‌ها لبیک به موضوع مشارکت مقام معظم رهبری بود که صورت گرفت و قطعاً رقابت گسترده ای خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس