از ششمی ایران در نخستین حضور تا قهرمانی در آخرین دوره والیبال قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال ایران تاکنون در ۱۹ دوره از مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور در سالن‌های غدیر و شهیدان آهندوست ارومیه با حضور ۱۸ تیم برگزار خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران در سال ۱۹۷۹ برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی مردان آسیا شرکت کرد که همزمان با برگزاری دومین دوره این رقابت‌ها بود. ایران در نخستین حضور موفق به کسب رتبه ششم شد.

ایران تنها در دو دوره این رقابت‌ها سال‌های ۱۹۷۵ (دوره نخست) و ۱۹۸۳ (دوره سوم) حضور نداشت و تجربه ۱۹ دوره این رقابت‌ها را در پرونده کاری خود دارد که تقریبا حضوری رو به رشد بوده است.

جایگاه دهمی در سال ۱۹۸۷، رتبه هشتمی و هفتمی در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱، سه مقام ششمی (۱۹۷۹، ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵)، پنج عنوان پنجمی (۱۹۹۳، ۱۹۹۹، ۲۰۰۱، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷) و یک عنوان چهارمی در سال ۱۹۹۵ دست‌آورد ۱۲ دوره حضور ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا است.

تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۰۳ مقام سومی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها و در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در سال ۲۰۲۱ به میزبانی ژاپن برگزار شد و تیم ملی ایران با هدایت بهروز عطایی به مقام قهرمانی دست یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس