ترامپ کیفرخواست دادگاه جورجیا را «فریبکاری و پاپوش‌» خواند

رئیس جمهور سابق آمریکا کیفرخواست جدیدی را که دادگاه جورجیا علیه او صادر کرده است، «پاپوش» خواند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به صدور کیفرخواستی جدید علیه وی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور، آن را «پرونده‌سازی» توصیف کرد.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» نوشت: (این کیفرخواست) از نظر من فریبکاری و تقلب است!

وی افزود: چرا آنها ۲ سال و نیم پیش کیفرخواست صادر نکردند؟ چون می‌خواستند درست در بحبوحه کارزار انتخاباتی من این کار را بکنند. پاپوش و پرونده‌سازی!

دادگاهی در جورجیا دیروز(دوشنبه) پس از دو سال تحقیقات درباره تلاش‌های رئیس جمهور سابق برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، با صدور کیفرخواستی جدید علیه ترامپ در ارتباط با جرایم رخ‌داده پس از این انتخابات جنجالی، او و ۱۸ نفر از مشاوران و دستیارانش در دولت سابق را به تقلب در انتخابات، هتک حرمت و تلاش برای بی‌اعتبارکردن نتیجه انتخابات متهم کرد.

این پرونده جدید که معمولا با تکیه بر قوانین مورد استفاده برای مقابله با گروه‌های تبهکاری تشکیل می‌شود، چهارمین کیفرخواستی است که در سال جاری علیه نامزد ۷۷ ساله انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا صادر شده است.

وکلای ترامپ در بیانیه‌ای با انتقاد از «درز کیفرخواست احتمالی و عجولانه به رسانه‌ها آن هم پیش از شهادت شهود یا بررسی هیئت منصفه»، این رویه را «ناقص و مغایر با قانون اساسی» توصیف کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس