کد خبر 15175
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۲

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، گفت: ظاهرا در نقاط مختلف خصوصا در کشور ما بيش از آنچه در توليد کتاب کمبود داشته باشيم، اشکالات اصلي در فرآيند توزيع ديده مي‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس؛ همزمان با هفته کتاب «آيين تجليل از کتابداران نمونه با عنوان جشن کتابيار» به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري با حضور علي‌اکبر اشعري رئيس مرکز اسناد و کتابخانه ملي، امير خوراکيان رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، مرتضي جعفرپور معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، شهاب مرادي و اسفنديار مبتکر سرايي رئيس نهاد کتابخانه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
امير خوراکيان رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در مراسم تجليل از کتابداران نمونه با اشاره به پيشرفت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، گفت: پيشرفت و تحقق اهداف سازمان در حوزه کتاب مربوط به همت والاي کتابداران و اعضاي کتابخانه‌ها است.
خوراکيان تصريح کرد: اينکه امروز، روز عرفه مصادف شده با تجليل از کتابداران نمونه خود برکتي بزرگ است چرا که محفلي براي کتاب تشکيل شده و کتاب يکي از مهم‌ترين ابزار و قالب‌هاي دانايي و آگاهي است و روز عرفه هم، روز معرفت و شناخت است و تلاقي اين دو اتفاق مبارکي است.
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اظهار داشت: ظاهرا در نقاط مختلف خصوصا در کشور ما بيش از آنچه در توليد کتاب کمبود داشته باشيم، اشکالات اصلي در فرآيند توزيع ديده مي‌شود.
وي با اشاره به اطلاع‌رساني در حوزه کتاب خاطرنشان کرد: همه فعاليت‌هايي که در زمينه اطلاع‌رساني کتاب، تناسب کتاب با نياز مخاطب، امکان دسترسي داشتن به کتاب‌هاي تازه، علاقمندي به مطالعه، سير مطالعاتي صورت مي‌گيرد؛ مسائلي هستند که بيش از توليد کتابخواني و ترويج فرهنگ کتابخواني بايد لحاظ شود؛ اما کمتر مورد توجه دست‌اندرکاران فرهنگي قرار مي‌گيرد.
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اين امر از آن جهت ارزشمند است که با دوستاني سر و کار داريم که نقشي بر اين امور دارند، چرا که از مراجعه يک فرد به کتابخانه و نحوه برخورد با وي گرفته تا بقيه موارد مي‌توانند در علاقمندي فرد به ميزان مطالعه تاثيرگذار باشند، چرا که اين موارد به ارتقاء فرهنگ کتابخواني کمک مي‌کند.
خوراکيان در ادامه بيان کرد: اينکه ما از کتابداران چه انتظاري داريم، با توجه به شرايط جديد سازمان فرهنگي و هنري شهرداري و اينکه آينده سازمان تفاوت فراواني با اکنون خواهد داشت، انتظار ما با توجه به سياست‌هاي کلان و برنامه‌هاي سازمان متفاوت است، چرا که ما انتظاراتي از کتابداران داريم و وظايفي هم براي مديران سازمان نسبت به آنها قائليم.
وي افزود: انگيزه،‌ نگاه، سطح مطالعه و دانستن آنها از سيرهاي مطالعاتي گوناگون متناسب با اقشار و سطوح مختلف مسائلي است که مسئولان بايد در معاونت فرهنگي به آن اهتمام داشته باشند تا بتوانيم برنامه‌هاي مفيدي ارائه کنيم.
وي گفت: در آينده نزديک قرار است تورها و اردوهاي يک‌روزه‌اي در سطح شهر تهران براي کتابداران برگزيده تشکيل شود، همچنين قرار شده براي تعدادي از برگزيدگان اين جشنواره‌ها تورهايي براي بازديد از کتابخانه آستان قدس رضوي و کتابخانه‌هاي شهر قم برپا گردد؛ اما از ديگر برنامه‌ها برپايي دوره‌هاي ضمن خدمت است تا در قالب کارگاه چند جانبه شاهد ارتقاء آگاهي و توانايي کتابداران باشيم.
وي در خاتمه سخنان خود تصريح کرد: اميدواريم معاونت و مديريت سازمان بتواند در ثبات وضعيت رفاهي امنيت شغلي کتابداران در جهت رشد معنوي آگاهي و مهارت‌هاي آنها کوشا باشد و آينده خوبي در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در کنار شما کتابداران آرزومندم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس