1

عملیات تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) نشان داد که احتمال تکرار دوباره آن دور از ذهن نیست!

سرویس سیاست مشرق- انجام سه عملیات تروریستی بافاصله یک هفته در سه‌نقطه مجزا از هم در منطقه تفسیرهای قابل‌توجهی دارد، در اقدام تروریستی اول در «الکحاله» نزدیک به منطقه بقاع افرادی مسلح به نیروهای حزب‌الله حمله کرده و یکی از رزمندگان مقاومت را به شهادت رساندند، به‌موازات همین عملیات تروریستی موریس سلیم وزیر دفاع دولت لبنان نیز خبر از ترور ناموفق خود در بیروت داد!

هم زمان با حوادث لبنان در سوریه نیز ماشین ترور به حرکت افتاده و در عملیاتی که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت بیش از ده سرباز ارتش سوریه در «جنوب رقه» کشته شدند، رادیو فردا ارگان سازمان سیا پس‌ازاین دو ماجرا در تحلیلی از حوادث بدون اشاره به ماهیت تروریستی حوادث نوشت که جنگ‌جویانی ناشناس محور مقاومت را نشانه رفته و این ماجرا در منطقه ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی آمریکایی‌ها خیلی زود نتیجه داده و کمتر از دو روز پس‌ازاین دو عملیات سریالی یک اقدام تروریستی دیگر با همان ماهیت و هم‌عرض با دو واقعه روی‌داده در لبنان و سوریه در شهر «شیراز» روی داد، در این حادثه خونین یک تروریست مسلح به حرم مطهر شاهچراغ (ع) واردشده و یکی از هم‌وطنان را به شهادت رساند؛ داعش مسئولیت این عملیات را نیز بر عهده گرفت.

تکرار یک حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) چه معنا و اهدافی دارد؟

تکرار یک حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) چه معنا و اهدافی دارد؟

تابستان داغ خبر است نه یک حادثه!

اما راه انداختن سلسله اقدامات تروریستی در کمتر از یک هفته در سه کشور متفاوت چه اهدافی داشته و در پشت‌صحنه آنچه حوادثی در حال روی دادن است؟ این سؤال را حنانیا نفتالی، کارمند امنیتی رژیم صهیونیستی پاسخ داده است، این افسر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در صبح وقوع حادثه تروریستی در شیراز در توئیتی با اشاره‌ای تلویحی به معماری شهر شیراز کرده بود، این کد اطلاعاتی درزمانی معنا پیدا می‌کند که بدانیم اکانت صهیونیستی ترور آلارم نیز یکشنبه هفته قبل (هم‌زمان با دو عملیات در لبنان و سوریه) تابستانی داغ را برای چند کشور ازجمله ایران آرزو کرده بود! این اشارات آشکار از جانب صهیونیست‌ها صحنه حادثه را به‌خوبی تشریح کرده و جزئیات آن را به نمایش می‌گذارد.

حالا با شناسایی عوامل اصلی می‌توان سؤال دوم را نیز مطرح کرد که هدف دستگاه ادراکی و اطلاعاتی دشمن از راه انداختن دوباره ماشین ترور در منطقه چه بوده است؟ این سؤال یک پاسخ قاطع با تکیه‌بر تجربیات تاریخی دارد، رفتارشناسی آمریکایی‌ها و نیز صهیونیست‌ها نشان داده که معمولاً خشن‌ترین و عریان‌ترین برنامه‌ها را بعد از بزرگ‌ترین دستاوردهای مقاومت رو می‌کنند تا از تهدید، فرصت بسازند و موج‌شکنی نمایند.

هدف از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) که همراه شد باعجله عجیب داعش در پذیرش مسئولیت آن، جلوگیری از فرسایش جایگاه آمریکایی‌ها در منطقه بوده است. در دورانی که منطقه در حال بازسازی ژئواستراتژیک خود بوده و کانال‌های ارتباطی جدیدی بدون ژاندارمی آمریکا را پس از جنگ اوکراین تعریف می‌کند، دشمن با انجام سلسله عملیات ایذایی سعی دارد از سرعت تحولات کاسته و حداقل خود را به آن برساند، هر چه قدر آمریکایی‌ها از تحولات پرشتاب در منطقه عقب بمانند، میزان اقدامات جنگ‌طلبانه و تروریستی را افزایش خواهند داد؛ این سطح از رفتارهای دیوانه ‌کننده حتی ممکن است تا نقطه انتحار نیز پیش برود، راه انداختن «تابستان داغ» در خاورمیانه نشانه‌ای روشن بر این ماجراست.

البته به‌موازات راه انداختن ماشین ترور در منطقه از سوی آمریکایی‌ها و اقمار همکار با آن دشمن تیرهای غیبی دریکی از کشورهای منطقه خورده است که در تحلیل آن ناتوان است، تابستان داغ برای مقاومت یک حادثه با برد کوتاه و برای دشمن یک خبر ناشناخته با اثری عمیق است.

تکرار یک حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) چه معنا و اهدافی دارد؟

چرا داعش برای عملیات تروریستی شیراز انتخاب شد؟ / گرگ‌های تنها به میدان آمدند

در طی دو ماه گذشته تلاش برای فعال‌سازی گسل‌های مختلف امنیتی در برخی استان‌ها باهدف کشته سازی، اقدامات تروریستی و خرابکارانه، تشدید اختلافات مذهبی و تحریک اقوام از سوی رسانه‌های معاند و گروه‌های تجزیه‌طلب و سرویس‌های اطلاعاتی مستقر در منطقه به‌وضوح دنبال شده است، در این کلان پروژه سعی شده است تا با اقدامات تخریبی سرعت فرسایش ضدانقلاب کاهش یابد. درحالی‌که دستگاه‌های امنیتی کشور حداقل ۶ شبکه تروریستی را در هفته‌های اخیر منهدم کرده‌اند، هدف دشمن از تصاعدی کردن اقدامات کور بالا بردن ضریب ناامنی بوده است.

ضدانقلاب برای تداوم آشوب‌ها، نیاز به استفاده از شرایط قرمز امنیتی برای تحرک اقشار خاکستری به حضور در خیابان و آشوب سازی دارد، این دست عملیات‌های تروریستی علاوه بر بالا بردن روحیه تخریب‌شده ماشین ترور یک قرص مسکن برای تسکین آمریکایی‌ها پس از آزادسازی ۶ میلیارد دلاری اموال ایران نیز بوده است.

گردن گرفتن این پروژه تروریستی توسط داعش نیز قابل‌تأمل است، با شکست تروریست‌های داعش در مناطق مختلف عراق و سوریه و نبود جایابی سرزمینی در این کشور، این گروه تمرکز جمعیتی در مناطق تحت اشغال خود را ازدست‌داده است. این در حالی است که مدل‌سازمانی داعش مبتنی بر تصرف جغرافیایی و حضور نیروها در آن سرزمین و نیز تلاش برای تشکیل دولت در آن بوده اما با از دست رفتن مناطق تحت سیطره خود، عملاً پیش‌نیاز جغرافیایی مدل‌سازمانی داعش ازمیان‌رفته است.

تکرار یک حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) چه معنا و اهدافی دارد؟

تکرار یک حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) چه معنا و اهدافی دارد؟

از سوی دیگر نگاهی به مجله تبلیغاتی داعش به نام «رومیه» که پس از تصرف دابق در سوریه توسط نیروهای تحت حمایت ترکیه نام خود را از «دابق» به «رومیه» تغییر داد، حاکی از یک چرخش گفتمانی در مدل عملیاتی و سازمانی داعش است. در مجله «رومیه» در مطالبی با عنوان مشترک «تاکتیک‌های شوالیه‌های ترور» به آموزش ترور و کشتن افراد به‌صورت انفرادی پرداخته‌شده است.

این آموزش‌ها مختص افرادی است که در قلمروی سرزمینی داعش تنها مانده‌اند. به نظر می‌رسد با نابودی «سازمان داعش»، چنین توصیه‌هایی از جانب سرویس‌های اطلاعاتی بیشتر عملیاتی شده است. در حال حاضر شواهد موجود نشان‌دهنده تمایل بیشتر داعش به عملیات تروریستی در نقاط مختلف فرا سرزمینی است.

هدایت داعش با تأکید بر ایده ترور و الزام به کشتار آنان به‌جای ایده خلافت که نیازمند جغرافیای متمرکز حکمرانی است؛ سرویس اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال حاضر داعش را این‌گونه توجیه کرده است که می‌تواند از فرصت اغتشاشات در ایران بهره‌برداری کرده و با استفاده از زمانه ضمیمه‌ای از الگوی «گرگ تنها» دوباره به سمت نقطه‌یابی سرزمینی حرکت کند.

در محاسبات گروهک تروریستی داعش این‌گونه برآورد شده است که انجام عملیات تروریستی در داخل خاک ایران باعث جذب هوادار در نقاط مرزی شده و فرصت برای آزادسازی شهرها و ایجاد حاکمیت در آن فراهم می‌شود، داعش روی مناطقی در جنوب شرق و غرب کشور حساب ویژه بازکرده و آن را مستعد مکان‌یابی می‌داند، اخبار حکایت از آن دارد که داعش این عملیات را با کمک شبکه ضاله بهائیت اجرا کرده است.

تکرار یک حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) چه معنا و اهدافی دارد؟

تکرار یک حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) چه معنا و اهدافی دارد؟

آنچه در حمله تروریستی شکست‌خورده به حرم شاهچراغ اتفاق افتاده، چند هدف عمده دارد:

۱- افراد غیرنظامی هدف درجه‌یک در این مدل از عملیات‌های تروریستی هستند.

۲-درحالی‌که در اغلب کشورها آدم دزدی، گروگان‌گیری و بمب‌گذاری شیوه مرسوم‌تری است، در طراحی دشمن استفاده از اسلحه رواج بیشتری دارد.

۳- در فرآیند رادیکال شدن و افراطی‌گری به نحو فزاینده‌ای از اینترنت، رسانه‌های افراطی و اماکن غیرنظامی استفاده‌شده است.

۴- عامل تروریستی فاقد ایدئولوژی بوده (عامل تهی) و کمتر به‌عنوان عامل گروه‌های سازمان‌یافته عمل می‌کند.

۵- تهدید سازی مصنوعی و ایجاد رخنه امنیتی دستاورد این دست اقدامات است.

اجرای سه عملیات کور در منطقه بافاصله زمانی کوتاه حکایت از آن دارد که دشمن در حال ارزیابی شرایط و ایجاد منطقه غبارآلود باهدف به هم زدن تمرکز امنیتی و مشغول سازی با اقدامات ایذایی است، عملیات تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ نشان داد که احتمال تکرار دوباره آن دور از ذهن نیست! برای جلوگیری از «شرطی شدن امنیتی» باید یک سناریوی موازی با دشمن طراحی کرد، این بازی درخشان نیاز به صبر راهبردی، هوشمندی دارد، ساعت امنیتی منطقه را باید دوباره تنظیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 153
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    36 38
    دلیل تکرارش اینه که شیراز جولانگاه بهایی و ضد انقلاب و فواحش و سایر عمله های اسرائیل شده. شما هم به جای سنگربندی به فکر رافت اسلامی هستید.
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      32 10
      ضعف امنیتی هم مشهوده. حداقل بعد از یکبار اتفاق افتادن ترور باید مانع از تکرار میشدن. مومن از یک سوراخ دپ بار گزیده نمیشه.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      11 2
      مشکل بزرگ دیگر وفور و قاچاق راحت اسلحه در کشور است. ضعف قوه قضاییه در اعدام نکردن قاچاقچیان سلاح موجب وفور اسلحه در کشور شده است.
    • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 0
      یعنی ایجاد رعب و نا امنی سازی
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      7 7
      اینکه به طرف مهلت ندادند تا حیات رو رد کنه و وارد نمازخانه بشه، طرف نتونسته از ۲۴۰ فشنگ بیشتر از ۱۱ تا شلیک کنه، سریع تو حیات چند نفر مسلح بلافاصله خودشون رو رسوندند، اینها نشون میده نیروهای محافظ امنیت حرم، خیلی خوب کار کردند. نظریه های امنیتی رو به کارشناسان متخصص امور امنیتی بسپاریم.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      10 4
      بله درسته فرقه های ضاله بهائیت و وهابیت شیراز رو بهترین جولانگاه برای مقاصد خودشون میبینن و این اخیرا جنبش مزخرف ززآ هم بحد کافی این شهر رو نا امن کرده تا جاییکه اینها جو رو برای عملیات تروریستی مناسب دیدن، ضعف امنیتی هم عامل دیگری ست که مزید بر علت شده وقتی سابقا این اتفاق افتاده باید نگهبانی و ورودی بسیار قوی عمل کنه.
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      8 6
      یکدفعه بیا بگو حمله تروریستی داعش تقصیر مردم شیراز است!!! نفهم نمیفهمی که ممانعت از ترور وظیفه بدیهی و قطعی دستگاههای امنیتی است؟
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      5 1
      زیر سر بهاییت صهیونی می‌تونه باشه که شبکه مافیای داروی تقلبیشون متلاشی شده.
    • سلام IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 2
      زیر سر بهاییت صهیونی می‌تونه باشه که شبکه مافیای داروی تقلبیشون متلاشی شده. بهاییان بی دین و نجس العین صهیونی به فتوای همه مراجع عظام قم و نجف باید لحظه به لحظه رصد شوند در همه حوزه ها نه فقط پزشکی و... چون اصلا نباید در ایران اجازه تحصیل پزشکی و داروسازی و مهندسی و..‌ و مدرک گرفتن داشته باشند تا از ایران مهاجرت کنند این خائنین.
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      3 3
      افاغنه رو یادت رفت بگی
    • ysase IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 2
      منظورت از فواحش؟
    • GB ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 1
      تو کلا از مرحله پرتی یا خود را بخواب زدی یا اینکه...والله العالم
    • بهروز IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 0
      دار بزنید تا مشکل حل بشه
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 1
      شیراز در مبارزه با بهایی ها بسیار فعال هست نه اینکه اینجا محل بهایی ها باشه
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 1
      نفهم که جد اندر جدته منافق، و بعدش کی الان اسم مردم شیراز آورد اخه خنگول منافق ؟! یه برعنداز چقدر می‌تونه متوهم باشه که چند تا دونه طرفدار جمبش دو زاری مزخرف ززآ رو با کل مردم شهر شیراز یکی بدونه !!!!
    • امیر IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      1 0
      چه روزگاری شده
    • DE ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 0
      آدم برو تحقیق کن ببین ذبح کردن مرغ برای باورمندان بهاییت مجاز است؟در نقص شریعت بهایی همین بس که دست گرفتن اسلحه برای بهایی حرام است! اگر همخدمتی بهایی میداشتی به چشمت میدیدی که اسلحه تحویل نمیگیرند! چرا ما ملت گناه خودمان را گردن دیگری می اندازیم؟ آقا ما نقص امنیتی عدیده داریم بفهم!!
  • ایران فلاکت زده IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    39 8
    وای به روز ما روزی که ۱۰ میلیون افغانی موجود در کشور ما شروع به آدم کشی کنن!!!!!!!! چرا این همه افغانی داخل ایران مصیبت زده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      6 9
      این چه حرفیه . یک ایرانی در اروپا به قرآن بی حرمتی کرده یعنی بقیه ایرانی ها ایجوری اند؟
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      6 4
      کمتر فیلم هندی ببین جناب بهائی یا منافق خلق ناقص العقل
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 3
      دهنت آب بکش ،این چه طرز صحبته؟هرچی میشه ایران اینجور اونجور در مورد وطنت درست صحبت کن ناسلامتی هشتاد ملیون هموطنت دارن توی این کشور زندگی میکنن ، بعدشم این حادثه ربطی به قبلی نداره اون قبلیا افغان بودن، این یزید دیشبی داعشیه
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      3 4
      تراوشات یک ذهن مریض
  • رزمنده گمنام IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    40 14
    وقتی همه کشورهای ناامن منطقه مثل افغانستان پاکستان و تاجیکستان و غیره مثل گوسفند به اسم زیارت وارد کشور میشن نتیجه اش همین هست
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 3
      والله پاییز سال پیش گله وحوش به مردم حمله میکردند و جنایت‌هایی بدتر از داعش انجام دادند، آدم زنده رو هم سر میبریدند هم آدم زنده رو آتش می‌زدند هم نوزاد شیر خوار را در آغوش مادرش با نارنجک میزدند، همه هم هویت ایرانی داشتند. پس به افغانی و پاکستانی و زیارت ربط ندید، این حادثه تروریستی در راستای اهداف پیروان خزش ز ز آ بود
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      21 25
      گوسفند تو هستی که به زوار اهل بیت توهین میکنی . برو در مناطق سوخته هاوایی بع بع کن
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      7 2
      گوسفندان بهائی ها و منافقین رجوی و داعش هستند که مخلوق و بازیچه همیشگی Mi6 هستند
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 3
      وجود بی غیرت مثل تو باعث ناامنی شده
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 2
      حرف مفت نزن، نادون این اتفاق چه ربطی به زوار داره ؟!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    37 11
    تا مشکل قوه قضاییه حل نشه این داستانا ادامه داره
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 14
      چرت نگو
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      19 4
      یک تابستان داغ برای اسقاطیل آرزو داریم. خیلی داغ.
    • ناشناس IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 13
      این یعنی ایجاد رعب و نا امنی سازی و بعد ایجاد یک انسجام ملی برای برگزاری انتخابات مجلس .
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      25 3
      مملکت پرشده از این افغانیا
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 0
      10:12 چرت وجودته
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      5 2
      اژه ای باید برکنار شود و یک رئیس مقتدر بجای او بیاید
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 2
      مشکل چی چی قوه قضاییه ؟ خوبی تو هوا چطوره ؟سلامتی باشه
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    15 0
    معناش اینه که ما ایرانیا بی خیالیم. وقتی یه جا یه اتفاقی افتاد برامون درس عبرت نمیشه تا حفاظت رو محکم کنیم و از وقوع مجددش جلوگیری کنیم. حالا میخواد اون اتفاق ریزش یه ساختمون باشد یا یه حادثه تروریستی. چذا باید بارها از سوراخ های متعدد تعلل های حفاظتی و ایمنی نیش بخوریم
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    26 27
    ما ملت امام حسینیم. ما ملت شهادتیم. خدایا مرگ ما در راه خودت شهادت با خشنودی مهدی فاطمه
    • فدایی حسین IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      28 9
      که چی نا امنی رو توجیه کنی
    • ...... IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      6 7
      ان شاالله به آرزویت برسی واول عزیزانت وبعد خودت, طعم شیرین شهادت رابچشید!
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      7 2
      الان داری ماست مالی میکنی نبود امنیت رو؟
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 0
      تکبییییییییییییییییییییییییییییییییر
  • نکیسا IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    26 21
    عوضش ما امنیت داریم!!طالبان گروهی اصیل است درمنطقه!!ضد داعش است!!!ما با کارها اطلاعاتی وامنیتی جاسوسان امریکایی زیاد را گرفتیم و بدون باج دادن و برجام تبادل کردیم!!
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      13 5
      باهوش جان هم این دفعه هم دفعه قبل کار رژیم خالتون الهام بود.
    • ح IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      7 5
      خاک بر سرت از آلبانی با آب و هوای مدیترانه‌ای رفتی کانادا یخ بندون اینقدر خوشحالی؟
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      6 2
      تو نکیسا نیستی؛ ناکثه هستی.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 5
      روابط ایران و طالبان خراب شود جاده ابریشم چین-ایران-اروپا خراب میشود.
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 0
      از است استی که کردی میشه فهمید از کدوم خط رومینگ داری پیام میذاری توی دولت قبلی که احتمالا تو عاشق سینه چاکشی بابت تبادل زندانیان یک پنجم الان(!) پول دادن و هسته ای رو هم بتن ریختن(!) تموم شد رفت، حالا الان بنظر خودت کی برده ؟ایران، کی باخته؟اربابت یانکیستان ،هی تکرار کن بفهمی جریان چی به چیه.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    22 6
    نزدیک سالگرد اغتشاشات و باید مراقب فتنه های معاندان باشیم و فکر نکنیم همه چیز تمام شده. دشمن کارش دشمنیه و تا نابودی کامل اسلام و انقلاب دست از دشمنی بر نمیدارد. پناه بر الله و مهدی فاطمه
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      6 11
      پس اگر عقل دارید انقد به مسئله حجاب شب روز بولد نکنید ملت به چیزی حساس شماها هم از روی لج بازی شب روز میگید شدید بوق دشمن باید در سکوت کاری هم هست انجامب شه جلوی تندروها را بگیرید که مثل خورارج عمل نکنند
  • 7 مقدس IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    45 36
    این چه ربطی به مهسا داشت. دست از سر مرده مردم هم بر نمی دارید. بی عرضگی اطلاعاتی و امنیتی خود را به پای دیگران ننویسید
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      20 30
      مهسا هم یک کوموله تروریست بود. ربطش اینجاست.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      15 21
      انگار از یه کره دیگه تشریف فرما شدی! همه این رذالتها یه نقطه شروع داشت اون هم دروغ کشته شدن کومله ای که با سابقه چند مرض سنگین به مرگ طبیعی مرد، بهانه بروز این حجم از خباثت یه آدم عادی با شخصیت معمولی نبوده مطمئنا ذاتا پلید بوده
    • ح IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      14 18
      گاو عزیز کجای این گفته مهسا امینی؟خوندیش اصلا؟ بعدشم کومله و داعش فرقی باهم ندارن!
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      8 6
      اگر یک تیر اندازی کور که مهار شد بی عرضگی اطلاعاتی و امنیتی هست سی آی ای آمریکا که آبکش هست با بالاترین آمار تیراندازی در اماکن عمومی
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      19 12
      مرگ مهسا چه ربطی به بقیه مردم داشت که یکسال با کسب و کار و امنیتشون بازی کردید؟
    • سیروان مهابادی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      12 16
      اینو به اون بابای بیشرف مهسا بگو که هنوز داره با خون دخترش دلار میگیره و سفره کاسبی جلوی صهیونیست ها و بهائیها پهن کرده ... همه مملکت بخاطر زبون درازی و دروغگویی اون بیشرف به آشوب کشیده شد و میلیاردها تومن خسارت وارد شد حالا ما حق نداریم راجع به ماجرا صحبت کنیم که بقول شما دست از سر مرده برداریم!
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      19 16
      عکس مهسا امینی الان بر سر فاحشه خانه های لس آنجلس خودنمایی میکنه و برای جسارت دادن به هرزه ها ازش استفاده میشه مهسا به خیلی چیزا ربط پیدا کرده اولین ربطش هم به ایجاد ناامنی در ایران بوده
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      8 9
      بی عرضه گی اطلاعاتی ؟ !!! حالت خوبه ؟ از ۲۴۰ تیر جنگی آماده ۱۱ تیر شلیک شده رشادت نیروهای امنیتی از فاجعه بزرگتر جلوگیری کرد
    • محمد قزل IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      12 12
      ربطش اینه که می خوان دوباره اغتشاشات را شروع کنن...ولی کور خوندن خائنین به کشور
    • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      8 8
      طرف فقط 11 تیر زده گرفتنش چی میگی تو؟؟ همین امنیتی ها هم گرفتنش
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      10 10
      شماها که میگفتین امنیت یعنی چی فقط زن زندگی... حالا نطقت باز شده
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 3
      بی عرضگی اطلاعاتی! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یک ماه پیش اگر گروهای تروریست توسط سربازان گمنام امام زمان عج کشف و دستگیر نمی شدند شاید و تو و امثال تو توسط همان تروریستهای جنایتکار دستگیر شده الآن زیر خاک بودی حالا با اینهمه کشف و دستگیری عوامل دشمن یگ گروه هم از هزاران توانسته ترور کور انجام دهد از طرفی از 240 گلوله 11 تا توانسته شلیک کند بازهم نیروهای امنیتی مانع افزایش حجم جنایت شده اند وجود یخورده عقل و انصاف در هر فردی باعث قضاوت درست خواهد بود
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      5 5
      مرحوم بزرگ بانو ایران مهسا امینی و هزاران مهسا این مرز وبوم ندا آقاسلطان اسطوره های تاریخ ایران زمین خواهند شدم
    • عباسعلی سعادت IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 2
      باید پدر دریوز مهسا امینی دستگیر و محاکمه شود.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 2
      مرگ وننگ برخانواده منحوث نحساکوموله.
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      3 4
      روح مهسا امنیتی شاد باد
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      3 5
      سیروان مهابادی :اگه مهسا مریض بود چرا بعد از دستگیری فوت کرد؟
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 4
      شهید مهسا امینیِ خیلی بزرگ
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 3
      بشین سرجات حرف الکی نزن
  • اصلاحات چی حقیر IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    23 9
    کار خودشونه
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      9 8
      چقدر این سخن کوته فکرانه و ابلحانه است
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    3 0
    کار نابلدان درشت گوی
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    4 4
    کور خواندید امسال بااین اعمال نمیتوانید دوباره فتنه پارسال راکپی کنید واین اعمال روحیه ساز نیست وقتی پارسال باتمام توان وهمگی هیچ غلطی نتوانستید بکنید امسال با فتوکپی ووحشت والتماسی که بجانتان افتاد یقینا در رویاهم شکست را دیدهاید چه برسد درعمل
  • ایرانی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    12 0
    نگهداری و حمل اسلحه باید جرمش بسیار زیاد باشد، تا شاید مانع بعضی جنایت ها شود. وگرنه خدا نکند مثل آمریکا شویم.
  • سیروان مهابادی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    14 15
    اینو به اون بابای بیشرف مهسا بگو که هنوز داره با خون دخترش دلار میگیره و سفره کاسبی جلوی صهیونیست ها و بهائیها پهن کرده ... همه مملکت بخاطر زبون درازی و دروغگویی اون بیشرف به آشوب کشیده شد و میلیاردها تومن خسارت وارد شد حالا ما حق نداریم راجع به ماجرا صحبت کنیم که بقول شما دست از سر مرده برداریم!
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      8 9
      برو‌ساندیستو‌بنوش‌تو‌کار‌بزرگترا‌دخالت‌نکن😂😂😂😂
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 7
      ساندیسخورهفت جدا آبادت هست منهم با مطالب این فرد همنظرم
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 6
      ساندیس بخوره بهتر از اینه که زهرماری خون شیطان رو بخوره
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    4 6
    حادثه کحاله در لبنان ناشی از حقد و کینه مسیحیان همپیمان اسراییل بود و حزب الله درجا و در کمتر از دو ثانیه، فرد مهاجم را به درک واصل کرد. موضوع اصابت گلوله به خودروی وزیر لبنانی هم ترور نبود. گلوله سرگردان بود که این روزها زیادتر از همیشه شده چون مردم در شادی و عزا شلیک هوایی می کنند. خیلی ربطی به داعش و اقداماتش در ایران ندارد.
  • TR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    7 7
    تا وقتی تفسیرتون اینجوریه مشکل حل نخواهد شد. شما مردم رو دشمن فرض کردین و از دشمن اصلی غافل شدین.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    6 1
    صبر راهبردی ول کن نیستین بی عرضه ها بادلال با افغانستان باعربستان با ترور با همه چی صبر راهبردی خب موقع گرفتن حقوق های کلانم صبر راهبردی کنین
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    7 1
    کار همون قبلیاست
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    11 5
    کافیه دیگ اینا همین افغانهایی هستند ک خودتون راه دادید تا دیروز دعوای بین افغان و جمهوری اسلامی ب گفته خودتون دعوای خانوادگی بود،الان افغانی ک شاهچراغ مردمو کشته شد رمز مهسا!!! داعشی قبل داعشی بودن افغان بود از بدخشان شما افغانستان... ۱۰ میلیون افغانی تو ایرانه،بجای واردات تکنولوژی ب ازای هر ۸ ایرانی ۱ افغانی وارد کردید از کشور دوست و برادر... خجالت بکشید تا مردم دست بکار نشدن و خودشون از اشغالا رو بیرون نریختن
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 1
      آدرس خانه‌ات کجاست تا قبل از رفتن به افغانستان سراغ تو هم بیام
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 0
      میخوایید بین دو کشور همسایه اختلاف و درگیری راه بندازید، دستتون رو شده
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    3 0
    خوب داستانی سر هم کردید،
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    5 0
    هههههه کار خودتونه
  • حامد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 0
    همه این مشکلات به دلیل ضعف و بی لیاقتی قوه قضاییه هست.متاسفانه قوه قضاییه هیچ نظارتی روی قضات و مابقی کارکنانش نداره.وامیدی هم به اصلاح نیست
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    دشمن میخواد اذهان مردم را از سالگرد قیام مردم منحرف کنه !
  • ساس IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    آموزش ایدئولوژیک را برای همه خارجیان و مهاجران خواهان ماندن در ایران را پیش شرط حضور قانونی یا غیر قانونی قرار دهید.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    11 9
    اگر کار داعش بود حتما انتحاری می زد
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      6 8
      دقیقا امیدوارم داستان مثل قتلای زنجیره ای نباشه
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 5
      اها داعش فقط تو کار انتحاریه عجب تحلیلی میکنید شما گوساله های برعنداز
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 2
      بمب‌ها رو قبلا کشف کردن فقط اسلحه دستشون بوده
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 1
      انتحاری رو ردیابی میکنن
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    3 2
    الان اینهایی که داخل کشور پرچم عزای امام حسین را آتش می زنند و حرمت موکب ها و تکیه ها را نگه نمی دارند کمتر از داعش نیستند،این ها هم تروریست داخلی هستند.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    عجب از داعش و اقداماتش در ایران!!
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 0
    خاک دو عالم بر سر داعش و داعشی که کارش شده کشتن مردم بیچاره و بدبخت و فقیر...
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    مرگ بر داعش و داعشی که با این کشتار مردم عادی جز کمک به دزدان و غارتگران سازمان یافته داخلی کار دیگری انجام نمی دهد... مرگ بر داعش
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 3
    داعش همواره با کمربندهای انتحاری پر از مواد منفجره به صحنه می آید نه با یک اسلحه ... داعش حساب شده و در زمان و مکان دقیق می آید تا بیشترین اثر را داشته باشد نه در یک مکان شلوغ و زمان پر از محافظ و نگهبان مسلح. .. داعش هدفمند وارد می شود نه کورکورانه و کشتن عده ای مردم عادی
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    4 0
    مرگ بر داعشی خارجی و داعشی های داخلی
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    3 0
    ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران باید علیه ترویست های باقیمانده داعش در عراق و سوریه به صورت کاملاً رسمی اعلان جنگ کنند. قدرت موشکی و پهپادی ایران باید سریعاً پایگاه های داعش در عراق و سوریه را مورد حمله سراسری بدون وقفه قرار دهد.
  • مسعود IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 1
    احسنت مشرق واقعا درست گفتی
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اینکه به ترور کور و کشتار مردم روی آوردن نشون دهنده اوج خواری و درماندگی دشمنه که همه نقشه هاش رو کشیده و دیگه غیر از ریختن خون مردم بیگناه کاری از دستشون برنمیاد ...
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 1
    خداقوت هم باید به نیرو های حفاظت گفت که در کمتریت زمان در صحن حرم توانستند دستگیرشان کند . اون مردک داعشی ۲۴۰ تا گلوله با خودش داشته که ۱۱ تاش رو بیشتر نتونست شلیک کنه و اگر اقدام نیروهای امنیتی نبود خیلی آمار بالاتر میرفت ، خدا حفظشان کند
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 1
    بی عرضگی اطلاعاتی و امنیتی
  • تک تیرانداز IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    خدایا به نیروهای اطلاعاتی ماقدرت عنایت فرما .کهدراین چند ماه دههامورد گروه تروریستی را قبل از عملیات دستگیر وتارومار کردند این یک مورد از چشم انها پنهان اما با بالایه دوم امنیتی بسرعت نابود شد درود برماموران بیدار امنیتی
  • DE ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 2
    مهمترین علت ، وجود میلیونها نفر مهاجر در کشور است
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 1
    "ساعت امنیتی منطقه را باید دوباره تنظیم کرد." آنهم بوقت همسایه ای نفهم
  • ایرانی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 1
    ما به موقع عمل نمی کنیم ماهم باید با رمز جورج فلوید اتیش بندازیم تودامن امریکا
  • محمود IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    همه دلسوزان و مدیران امنیتی باید هوشیار و به فکر جلسه فرمانده آمریکا و موساد که اخیرا در اسرائیل برگزار شد باشند که بعد این جلسات و هماهنگی چند روزه در سرزمینهای اشغالی موج ترورها و نا امنی ها در سوریه .عراق و لبنان استارت خورده و ظاهرا گرداننده آن هم طبق سنوات قبل با شیطان بزرگ آمریکا هست پس باید جواب و ضربه بازدارنده به پایگاه و نیروهای آمریکا در منطقه باشد
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    با این منطقه واین همه دشمن باز ایران نظر کرده خداست .الان بیشتر از هرزمان دیگری مردم ومسولان باید حواسشون رو جمع کنند وباهم متحد باشند وپشت سر رهبری عزیز حرکت کنند نه یک قدم جلو نه یک قدم عقب
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 1
    دفعه پیش نزدیک 40نفر در حادثه دست داشتند حدودا 15نفر را شهید کردند تنها دو نفر اعدام شدند در مرند 5مرد به یک زن تجاوز کردن هر 5نفرشان اعدام شدند هفته قبل از این قانون انتظار بازدارندگی نداشته باشید تکرارش بعید نیست
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    5 3
    دو حالت داره یا کار خودتونه، یا اینقدر بی عرضه اید که داعش میلاد وسط کشور مث کابوی ها تیراندازی میکنه.
  • رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 1
    داعش بعد از اعدام ۲ تروریست خود اعلامیه داد که انتقام میگیره شکاف و ضعف امنیتی کاملا مشهوده
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 1
    چرا شیراز ؟ چون تو شیراز تعداد بهایی ها زیاده و این ها می توانند به تروریست های داعش , پوشش , امکانات و پشتیبانی بدن و بهاییت به شکل مستقیم با تل آویو در ارتباطه , اگر شما آمدین هر چی بهایی شناسایی شد ملیت و هویتش را باطل کردین مال و اموالش را به نفع مردم مصادره کردین و از کشور انداختینش بیرون , آنوقت خواهید دید که زور عملیات های تروریستی و فتنه در این خاک گرفته خواهد شد آنوقت خواهید دید که یکسری مسائل اقتصادی هم در این کشور حل خواهد شد این ها به شکل شبکه ایی تو اقتصاد هم فعالن و خرابکاری می کنند یک نمونشو دیشب دیدین که اطلاعات یک گروه بهایی گرفته بود که 20 تا داروخانه و 3 تا شرکت آرایشی بهداشتی و ... داشتن و چه جوری به بحث تامین دارو و اعتماد مردم ضربه می زدند شما باید دست های اسرائیل در ایران یعنی بهاییت را قطع کنید همین .
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 1
    انتخاب شیراز برای داعش مفلوک که هرروزبه درک واصل میشوند ممکن است رمز ورازی درآن نهفته باشد .ما اینهمه مکانهای مذهبی دراستانها داریم چرا داعش با وجود بعدمسافت نسبت به سایرمکانها شیرازراانتخاب میکند.دفعه اول که چنین اتفاقی افتاد ریشه درافغانی تبارها داشت که باهمه وجود درپای میز محاکمه وسپس اعدام شدند .علی الرغم اینکه داعش یک جریان مزدور عوامل جاسوسی واطلاعاتی بیگانه هستند که برای ترورکردن راه بازگشتی ندارند آیا باردوم میتواند یک انتقام بوده باشد بعیدست زیرا هدایت کنندگان میدانند بازگشتی درکارنیست پس فراترازانتقام باید تلقی کرد .شیراز با وجود ترورهای سالهای گذشته وانفجارات دربین جمع ووجود بهائیت که ازآن منطقه بلندشدوهنوز درکشورهای مختلف حضوردارند باید فشارهای بیشتری به آنان وارد کرد باید متخصصین امنیتی اطلاعاتی حضورپررنگتری هم داشته باشند .تصورش را بکنید که یک پاکبان مخلص ازجان گذشته که ممکن بوده درس امنیتی هم نخوانده باشد نسبت به کسانیکه دراین حوزه آموزش دیده باشند فداکاری مردمی کرده است واین نشانه ضعف کمیسون امنیت مجلس وعوامل برقرارکننده نظم وامنیت است .ولی درمجموع این نوع کارها علیه یک ملت بجایی نمیرسد .صرفا هزینه آنها را باید خود مردم پرداخت کنند
  • کارشناس IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    کارگردانش خوشونه. میتونست راحت وارد بشه
  • مهدی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 3
    مگه شما ایرانی ها آریایی نیستین خو طالبان هم پشتون و آریایی هستن چرا براتون آب نمیدن
  • CA ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 2
    ورود بدون هماهنگی و نظارت افغانها به ایران . باید یک فکر اساسی در مورد افغان های بدون مدرک هویتی در ایران بشود
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 0
    آدرس غلط دادن به نوعی همسویی با توطئه های دشمن است. از رئیس مجلس بگیر تا لشکر مواجب بگیرانی که رئیس جمهور را احاطه کرده اتد در این ناامنی مقصر هستند.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 2
    مشرق اینو چاپ کن وقتی آدم می‌ره حرم کلی بازرسی میشه چطور من میتونم باور کنم یه نفر با اسلحه رفت کسی بازرسی نکرد؟
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 1
      نابغه تو فیلم دیدی اصلا؟ از گیت خروجی با کلاش حمله کرده.
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 1
      وقتی هماهنگ شده باشه میتونی
  • سیدمحمدمهدی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ید الله فوق ایدیهم انقلاب اسلامی ایران سرشار از مدافعین حریم حرم است در زمان ۸ساله جنگ به اینها پاسداران خمینی می گفتند و از صدای قدم هاشان لرزه می انداخت بر اندام کل حزب بعث همان مزدوران اسرائیل منافق اسلام . حالا هم دعای خیر امام خمینی کبیر بدرقه راه انقلاب اسلامی است و ید پر کفایت امام خامنه ای بر سر سربازانشان انقلاب اسلامی است. همین ها سلام فرمانده خواندند و اینچنین ندای لبیک حسینی سر دادند که سرباز ولایت مامور به شرعیات است نه تنها وظیفه . از خداوند متعال خواهان شفای عاجل این رزمنده حریم حرم هستیم. مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافقین و دائش مرگ بر رژیم خون خوار آمریکا و هم پیمانانش.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    یعنی میخاین بگین مهسا رو ....
  • US ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    با قاچاق و حمل و خرید و فروش سلاح گرم به شدت برخورد کنید...هرکس تو این کار مطمئنا واسه ترور یا سرقت مسلحانه یا گروگانگیری و باجگیری و قتل استفاده خواهد کرد کمترین حد هم ۲۰ سال زندان بدون عفو و در موارد حادتر اعدام در سریعترین زمان
  • US ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    با قاچاق و حمل و خرید و فروش سلاح گرم به شدت برخورد کنید...هرکس تو این کار مطمئنا واسه ترور یا سرقت مسلحانه یا گروگانگیری و باجگیری و قتل استفاده خواهد کرد کمترین حد هم ۲۰ سال زندان بدون عفو و در موارد حادتر اعدام در سریعترین زمان
  • علی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    تروریست دستگیر شده
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 1
    معنا و مفهوم ان این است که محل را ترک و به پناهگاه بروید....ادامه آژیر....
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    دلیلش بهت میگم وقتی در سایر کشورها تردد میکنی پلیس یا نیروهای امنیتی از ظاهر و چهره ات متوجه میشن ممکن هست اهل و تبعه اون کشور نباشی ازت مدارک اقامت و هویتی رو میخوان حتی عراق در ایام اربعین با این سیل و انبوه زیارت کنندگان ، ولی متاسفانه ایران میلیون ها اتباع خارجی به خیر و خوبی و خوشی دارن زندگی میکنن و این موضوع پوشش بسیاری خوبی به داعش و تروریست های دیگر داده ، بعد از حمله اول آیا نباید نیروهای امنیتی و انتظامی اطراف حرم پوشش میدادند و افرادی که مثل این دو تروریست با چهره ای کاملا تابلودار و حمل کیف و ساک رو تفتیش و بازرسی میکردند
  • US ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 1
    چقدر دروغ تفت میدید
  • یزدان IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    تمام
  • 😛✌️ IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 3
    ایول
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    الان سوال اصلی این نیست که دشمن چرا دشمنی کرد، سوال اینه که دستگاه های اطلاعاتی ما دقیقا چرا متوجه حمله نشدن یا دیر متوجه شدن؟
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اگر حمله کننده ها به مردم عادی در خارج از حرم حمله می‌کردند فاجعه ای رخ می‌داد
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 3
    برجک های امریکا در منطقه مورد اشراف مقاومت باید زده شود تا باورشون بشه با چند تا ترور کور نمیتونند مقاومت را زمین گیر کنند
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 1
      همیشه این را بدان اسراییل در ترورها نقش دارد ولی آمریکا به غیر از ترامپ گربه نقشی ندارد و همچنین اروپا دشمن خواندن آمریکا و اروپا از طرف ایران تاریخ مصرفش گذشته و این دشمن دشمن فرضی جهت کسب و کار تحریم است
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 3
    تروریستها تشنه به خون جوانان معترض به فساد و خیانت وطن فروشان
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    خداوند ریشه هرچه داعشی بسوزونه چه در خارج و چه در داخل کشور. درود بر شرف میهن دوستان
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 1
    غرب شعور و انسانیت خود را نشان داد و محکوم کرد
  • کامبیز AU ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 1
    اشراف اطلاعاتی
  • ارش IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 2
    این کشتارها زیر سر مثلث شرارت بهاییان و صهیونیست‌ها و منافقین خلق است.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 1
    موج سازی احساسی و موج سواری
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 1
    اگر مسیر مشهد به شمال را همه اش را سلفی ها بگیرند عجیب نیست چرا که مراکز پر تعداد گردشگری تفریحی کنار جاده ای برا توقف امن وجود ندارد و خودروهای مشکوک و آزارگر زیادی در مسیر ها جولان داده و با حرکات سریع و خطرناک و نور بالا مزاحمت ایجاد کرده کو مجتمع های تفریحی و مساجد شیعه و اذان شیعه در این مناطق
  • مسلمون IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    هرکس از جونش سیر شده بره شاهچراغ مستقیم میمیره😂😂😂
  • علوی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    حالا دیگه مطمین شدم
  • DE ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    هر شخص گروه یا کشوری با هر انگیزه ای انجام داده اهمیت ندارد تنها مطلب مهم ناتوانی سازمانهای اطلاعاتی در پیشگیری این قبیل حوادث است که سعی در لاپوشانی دارند.یکی دوتا هم نبوده
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    برا یه کومله این همه جار و جنجال اونم نیم ساعت پس از این خرابکاری مشخصه بذنامه ریزی شده بوده
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 1
    طالبان ظاهرا بدجوری توگوش امریکا زده چون نوکرانش به صف شدند تا یکطرف هرمسعله ای رابه افغانستان ربط بدند
  • کاظم IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    عملیات تروریستی در شیراز کار پزشکان و دندانپزشکان غارتگر استان فارس است.
  • ح.هاشمی ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    حاجی دمت گرم واسه این تحلیلت .واقعا استعداد خوبی دارید هرجور شده هرچیزی رو به هرچیزی ربط بدید. باور کن ۵ باره دارم میخونم نفهمیدم چطوری و از کجا یهو این شد اون.اونم شد آمریکا یا شاید اسراییل نفهمیدم..سوریه ال نمیدونم چی لبنان. اگه حالا شانسی و اتفاقی مامور اطلاعاتی بورکینافاسو اشاره به ی چیزی شیراز کرده بود عین میلیون ها عکس و متن که تو دنیای مجازی در مورد هرچیزی رد و بدل میشه اونم میاوردید وسط؟؟ خداییش تحسین برانگیزه هنرتون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس