کد خبر 1517200
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
واردات نفت روسیه به پاکستان متوقف شد

خودداری پالایشگاه‌های پاکستان از فرآوری نفت خام روسی به دلیل تولید بیشتر نفت کوره نسبت به بنزین و همچنین درصد پایین تولید سوخت جت باعث شد تا واردات نفت روسیه به پاکستان متوقف شود.

به گزارش مشرق، تارنمای روزنامه انگلیسی زبان "نیوز" در گزارشی از چالش پالایشگاه‌های پاکستانی در فرآوری نفت خام وارداتی از روسیه نوشت و افزود که انتظارات بخش انرژی در تولید بنزین بیشتر، سوخت جت یا نفت سفید از نفت خام روسی برآورده نشده است.

در این گزارش به نقل از منابع آگاه آمده است: که پالایشگاه پاکستان از فرآوری بیشتر نفت روسیه خودداری کرده است. واردات نفت خام از روسیه به دلیل تولید بیشتر نفت کوره نسبت به بنزین از نفت روسیه در طول فرآیند پالایش متوقف شده است. همچنین بنزین کمتری از آن تولید می‌شود و ۲۰ درصد نفت کوره بیشتر در مقایسه با فرآوری نفت خام عربستان است.

روزنامه نیوز نوشت: سود واردات نفت خام روسیه با صادرات بیشتر نفت کوره با قیمت کمتر محدود شد. نفت سفید و سوخت جت کمتری برای کشتی ها از نفت روسیه تولید شده است که سودی برای پاکستان ندارد.

دو کشتی حامل نفت خام روسیه در روزهای ۲۱ خرداد و ۵ تیرماه امسال وارد بندر کراچی شد و پس از آن هیچ کشتی دیگر از روسیه به پاکستان نیامده بود.

موضوع واردات نفت خام زیر قیمت بازار از روسیه در یک سال گذشته اهمیت سیاسی و دیپلماتیک زیادی در پاکستان پیدا کرده بود هرچند این کشور قیمت دقیق نفت روسیه و ورود آن را مخفی نگه داشته است.

به گفته کارشناسان در پاکستان، اگر قیمت نفت خام برنت و نفت خام دریای سبک بیشتر افزایش یابد و قیمت نفت روسیه افزایش پیدا نکند، تنها در چنین شرایطی خرید نفت روسیه می تواند برای پاکستان مفید باشد.

آنها گفتند که احتمال دیگر برای از سرگیری خرید نفت خام از روسیه این است که مسکو برای اسلام‌آباد تخفیف ویژه‌ای در قیمت قائل شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 1
    واردات نه صدور نفت یا صادرات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس