کد خبر 1517165
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
لبنیات

دولت برای حمایت از سفره مردم، فعلا قصد افزایش قیمت ۴ قلم محصول لبنی مشمول یارانه را ندارد علاوه بر آن طرحی برای توزیع شیر مدارس وجود دارد.

به گزارش مشرق، پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در اردیبهشت سال ۱۴۰۱، دولت ۴ محصول لبنی پرمصرف را همچنان مشمول یارانه کرد و تاکنون قیمت آنها افزایش نیافته و بر اساس گفته مسئولان فعلا افزایش قیمتی هم انجام نخواهد شد. ۴ محصول لبنی شامل شیر نایلونی کم چرب، شیر بطری کم چرب، پنیر یو اف و ماست دبه‌ای کم‌چرب است که همچنان به قیمت مصوبه اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به فروش می‌رود.

حسین دماوندی نژاد، معاون سابق امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: « قیمت این ۴ قلم محصول لبنی حداقل تا پایان شهریور ماه امسال، به قیمت اردیبهشت ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد و فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد».

در این میان، تعدادی از مسئولان در باره طرح توزیع شیر یارانه‌ای در مدارس کشور و تأثیر آن بر افزایش سرانه محصولات لبنی در داخل کشور می‌گویند.

محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: توزیع شیر مدارس باید در کشور اجرا شود.

وی از طرح کارخانه‌های لبنی برای توزیع شیر مدارس کشور پرده برداشت و گفت: در این طرح کارخانه‌های لبنی حدود ۱۳ درصد از حاشیه سود خود را به شرط حمایت دولت کم می‌کنند تا شیر در سطح مدارس ابتدایی کل کشور توزیع شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی افزود: دولت هم می‌تواند به ازای این کار، ۹ درصد ارزش افزوده را از کارخانه لبنی نگیرد و با حمایت این دو بخش، شیر در همه مدارس ابتدایی توزیع خواهد شد.

سرانه مصرف شیر در کشور نصف میانگین جهانی است. بر اساس آخرین آمارها مصرف شیر در کشور در محدوده ۷۰ کیلوگرم است، درحالی‌که میانگین مصرف جهانی شیر ۱۶۰ کیلوگرم برآورد شده است. در برخی از کشورهای اروپایی سرانه مصرف به ۳۵۰ کیلوگرم هم می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    یعنی چی ؟یعنی بقیه لبنیات گران میشه بازهم؟آدمهای ناحسابی !! از اول سال حداقل دوبار گرون کردید این چه پدرگشتگی با ملت دارید آخه؟ تازه اون ۴ قلم جنس هم فقط تا شهریور یعنی فقط یکماه حدودا خداییش نباید خرید تا خرفهم شوند که طمع زیادی آخروعاقبت نداره
  • پدی ازپیج همسایه IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چرا دروغ میگی از اردیبهشت 1401گرون نشده؟بخدا همین 3ماه قبل بود پنیر400گرمی34بود و الان شده49 .شیر نایلون14 بودشد18 و خامه22بود شد32 .البته شما تندروها حقوق خوب دارید پنیر تبریزی و شیر کامل بطری و سرشیرمیخورید متوجه نمیشید منظورمو
  • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    به کلمه فعلا و چهار قلم توجه ویژه بکنین و اینکه جنابان محترم فرمودند حتی بعضی استان ها رشد تورم منفی بوده بازم نمیذارین مطلب رو ولی حداقل دیگه شما میدونین این وسط دم خروس پیداست یا قسم حضرت عباس
  • DE ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    شما بگو زیاد نمیشه ولی وقتی بطری شیر از 21 شده 33 ما حرف شما رو میگذاریم در کوزه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 0
    داریم به دهه شصت می رسیم که شیر با کارت توزیع می شد
  • ناشناس IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چون دولت اعلام کرده، پس صد در صد گران می شود.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    غیر اون چهار قلم چرا گرون میشه
  • ناشناس IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    به به چه چیزی از این بهتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس