دنبال بررسی دقیق لایحه عفاف و حجاب هستیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر لایحه حجاب و عفاف بر اساس اصل ۸۵ بررسی شود، قابلیت تنقیح و تصحیح خواهد داشت و به صورت آزمایشی مصوب می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده متقاضیان بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی اظهار داشت: اگر ما این لایحه را در کمیسیون‌های مجلس بررسی کنیم، می‌توانیم از نخبگان و صاحب نظران مختلف دعوت کنیم که در جلسات حضور یابند و نقطه نظرات خود را مطرح کنند. صاحب نظران و نخبگان اجازه حضور در صحن مجلس را ندارند اما ما می‌توانیم صاحب نظران در عرصه عفاف و حجاب را به جلسات کمیسیونی که برای بررسی این لایحه تشکیل می‌شود، دعوت کنیم تا آنان دغدغه و نظرات خود را مطرح کنند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر همه نمایندگان مجلس هم می‌توانند در آن کمیسیون حضور یابند و موافقت و مخالفت خود را با این لایحه و مفاد آن مطرح کنند. تاکنون بیش از ۱۶۰۰ پیشنهاد برای لایحه عفاف و حجاب ثبت شده که امکان بررسی همه این پیشنهادات در صحن مجلس وجود ندارد چرا که زمان بر است و چندین ماه و شاید چندین سال طول بکشد تا تکمیل شود در حالی که ما باید لایحه حجاب و عفاف را با سرعت و البته با دقت و درایت بررسی و تصویب کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه عفاف و حجاب ۷۰ ماده دارد و ما باید کاری کنیم که در عرصه عفاف و حجاب یک قانون مترقی برای اجرا مصوب شود و تمام تلاش ما آن است که با دقت و پختگی بررسی شود.

نیک بین متذکر شد: چندین هفته است که این لایحه در انظار عمومی مطرح می‌شود و عده‌ای می‌گویند اگر این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی شود، قرار است پشت درهای بسته تصویب شود در حالی که اینگونه نیست و اگر این لایحه مطابق با اصل ۸۵ قرار باشد بررسی شود، می‌توان جلسات کمیسیون بررسی این لایحه را به صورت مستقیم پخش کرد.

وی افزود: قبول داریم که ممکن است لایحه عفاف و حجاب اشکالاتی دارد اما ما باید آن را اصلاح کنیم و قرار نیست چون اشکالاتی دارد مجلس نسبت به آن سکوت کند. نکته مهم دیگر آن است که عفاف و حجاب فقط برای زنان نیست و برای مردان هم واجب است که در این لایحه به آن اشاره شده است. دشمن در حوزه حجاب برنامه ریزی زیادی برای ما کرده و ما باید در این زمینه قانونی مترقی تصویب کرده و بر آن نظارت کنیم. اگر لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون تخصصی بررسی شود قانونی در حوزه حجاب و عفاف به صورت آزمایشی مصوب می‌شود و قابلیت تنقیح و تصحیح خواهد داشت.

نیک بین گفت: مجلس شورای اسلامی مخالف بی بند و باری و بی حیایی است و ما موافق عفاف و حجاب هستیم. مجلس به صورت محکم مقابل معارضان و مقابله کنندگان با افراد محجبه می‌ایستد و برای ما پذیرفتنی نیست که در برخی نقاط کشور زنان محجبه جرأت نمی‌کنند حضور یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس