کد خبر 1516100
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی یادداشتی را در کانال خود در تلگرام منتشر کرد، که به شرح زیر است:

سردبیر یک روزنامه زنجیره‌ای توقیف شده در دوران دولت خاتمی معتقد است مطبوعات دوم خردادی از چریک بازی برخی روزنامه نگاران لطمه خورد.

علی حکمت سردبیر روزنامه خرداد (متعلق به عبدالله نوری) است که در دوره موسوم به اصلاحات منتشر می‌شد.

او در گفت‌وگو با روزنامه شرق اظهار داشت: من یک شعار داشتم که خیلی شاخص بود. همیشه به بچه‌های تحریریه می‌گفتم که حرف‌ تند بزنید، ولی تند حرف نزنید.

من با تیترهای تند مخالف بودم و چند تا تیتر تندی هم که در خرداد هست و من در بازجویی‌هایم کلی درباره آنها حرف می‌زدم، این بود که مالِ من نبود واقعا؛ یعنی زمانی ‌که من نبودم و دوستان دیگری بودند و در فضای خاصی این اتفاق افتاده بود.

ما باید می‌توانستیم حرف‌های اساسی بزنیم، حرف‌های تند بزنیم، حرف‌های کلیدی مطرح ‌کنیم و راجع به آن بحث کنیم‌ اما روزنامه‌نگار نباید انگشت در چشم مخاطب و جامعه‌اش کند.

من در سرمقاله دوم روزنامه خرداد، اتفاقا این مسئله را مطرح کردم که ما سه جور روزنامه‌نگار داریم؛ یک‌سری روزنامه‌نگار داریم که چریک هستند. به‌جای کلاشنیکف و ژ3، قلم بیک در دستشان گرفته‌اند ولی کارکرد همان ژ3 و کلاشنیکف را از آن می‌خواهند.

متأسفانه می‌دانید که اگر کسی خیلی تند می‌نوشت، محبوب می‌شد. ما دوستان این شکلی هم داشتیم و لطمه هم خوردیم و به نظر من مطبوعات دوم خرداد از همین گروه لطمه خورد.

من به‌عنوان سردبیر خرداد نمی‌خواهم بگویم بی‌گناه هستم‌. خیلی راحت به شما می‌گویم؛ من دربه‌در دنبال فضایی نسبتا آرام و منطقی هستم که همه ما، کسانی که دست‌اندرکار مطبوعات دوم خرداد یا به قول آقای شریعتمداری مطبوعات زنجیره‌ای بودند، بنشینیم و خودمان را نقد کنیم؛ از سلام گرفته تا روزنامه خرداد و روزنامه‌های دیگر.

معتقدم ما ‌اشتباهات زیادی داشتیم؛‌ چیزی که مربوط به خود من می‌شود این است که واقعا من چریک فرهنگی نبودم و چریک فرهنگی نیستم و معتقدم که فرهنگ با چریک‌بازی هیچ‌وقت نمی‌تواند کنار بیاید".

اظهارات علی حکمت،‌ اشاره به تندروی‌های بی‌سابقه‌ای است که برخی مدعیان اصلاح‌طلب مرتکب شدند و کاملا رنگ و بوی آشوب‌طلبی و براندازی داشت. سال 1382 مسعود بهنود (از گردانندگان نشریات زنجیره‌ای و همکار بعدی بی‌بی‌سی) گفته بود: «تازگی‌ها ابراهیم نبوی یک نامه تندی نوشته به شادی صدر که، در آن روز همه تسمه پاره کرده بودیم. بهنود می‌گفت همه با هم از چراغ قرمز رد نشویم».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 1
    زنده باد اصلاحات زنده باد مصطفی تاج زاده
  • سید IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 1
    روزی نامه های اصلاح طلبان تهوع آور بوقچی های مزدور صهیونی ها که نشان افتخارشان بر سینه، عنوان سرمایه های اسرائیل بودن است!!!!
  • منتقد گمنام IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    امام صادق ع : مِدَادُ الْعُلَمَاءِ عَلَى دِمَاءِ الشُّهَدَاء - مرکب علما از خون شهدا برتر است. مطلق نیست. نویسنده که باشد، چه بنویسد که بخواند ؟ فدائیان اسلام ، هیئت موتلفه، فرقان ، منافقین مرمی را برتر از مداد میدانستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس