اقبالی: تنش‌های پیش‌فصل تمرکز را از استقلالی‌ها می‌گیرد

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: تنش‌های مالی و مدیریتی پیش‌فصل تمرکز را از بازیکنان استقلال خواهد گرفت و فصل سختی از لحاظ مالی برای تمام تیم‌ها در پیش است.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی در مورد ارزیابی‌اش از لیگ برتر بیست و سوم اظهار داشت: معمولاً تیم‌ها بین دو نیم‌فصل براساس نیازهای‌شان در پست‌های تخصصی و برنامه استراتژیکی که از قبل تهیه دیده‌اند بازیکن جذب می‌کنند و برنامه آماده‌سازی خود که شامل اردو و بازی‌های تدارکاتی است را در پیش می‌گیرند و آماده و قدرتمند وارد یک فصل مسابقاتی می‌شوند اما در فوتبال کشورمان همه تیم‌ها چنین شرایطی را ندارند. ۲-۳ تیم در ترکیه اردو زدند اما برخی تیم‌ها با حریف‌های درجه ۲ و ۳ بازی تدارکارتی داشتند و وارد مسابقات خواهند شد. در چنین شرایطی نمی‌توانیم انتظار دیدن لیگی با کیفیت را داشته باشیم، حتی ممکن است برخی تیم‌ها از نظر آمادگی جسمانی در شروع مسابقات شرایط مطلوبی نداشته باشند.

وی افزود: ۴-۵ تیم مدعی همیشگی قهرمانی در فوتبال ما هستند، پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان؛ اما این تیم‌ها هم جابه‌جایی نسبتاً زیادی در کادر بازیکنان خود داشته‌اند و این مسئله هماهنگی تیم‌ها را در شروع مسابقات با مشکل مواجه خواهد کرد. بازیکنان تا بخواهند درک متقابلی از یکدیگر پیدا کنند زمان‌بر است. متأسفانه بازیکنان ما از نظر تاکتیکی شعور بالایی ندارند و تیم‌ها به سرعت نمی‌توانند به نظم تاکتیکی و هماهنگی برسند.

بیشتر بخوانید:

نکونام: از هیچکس هراسی ندارم/ استقلال مثل بچه‌ای شده که از پشت ویترین خریدهای بقیه را تماشا می‌کند!

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا تأکید کرد: به دلایلی که گفتم نمی‌توانیم انتظار یک لیگ باکیفیت آن هم در شروع مسابقات را داشته باشیم. برخی تیم‌ها حتی تا ۸ بازیکن جدید گرفته‌اند و این می‌تواند هماهنگی تیم‌ها را دچار مشکل کند. ضمن اینکه قرعه تیم‌ها در نتایج لیگ مؤثر است اینکه در شروع لیگ با تیم‌های مدعی و بالای جدول بازی کنید یا اینکه با تیم‌های ضعیف‌تر روبه‌رو شوید.

مربی اسبق استقلال در مورد اینکه استقلال نسبت به حریفانش ‌پیش‌فصل پرتنشی را آغاز کرد، عنوان کرد: این تنش‌ها و مشکلات مالی و مدیریتی بر روی روح و روان بازیکنان تأثیر می‌گذارد و آنها نمی‌توانند تمرکز لازم را داشته باشند و کیفیت و قابلیت‌های فنی خود را به خوبی ارائه بدهند. ضمن اینکه به جز استقلال باشگاه‌های دیگرمان هم مشکلات مالی دارند و حتی برخی باشگاه‌ها مطالبات فصل گذشته بازیکنان را هم پرداخت نکرده‌اند. این مسائل بیانگر آن است که فصل سختی را پیش‌رو خواهیم داشت و باشگاه‌ها از نظر مالی و مدیریتی فصل پرتنشی را پیش‌رو دارند.

اقبالی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در فوتبال گفت: شما هم روز گذشته دیدار آرسنال و منچستر سیتی را دیدید مسابقه‌ای که در آن مربیان برای هر دقیقه‌ از بازی برنامه خاص داشتند اما در فوتبال ما این مسائل کمتر دیده می‌شود. فرگوسن می‌گفت تیمی می‌تواند به موفقیت برسد که بازیکنانش نبردهای یک به یک را پیروز شوند. امادر فوتبال ما اکنون چنین بازیکنانی نایاب و کمیاب شدند یک مهدی قائدی بود که بازیکنان را به خوبی دریبل می‌کرد و پشت‌سر می‌گذاشت اکنون هم او از فوتبال ما رفته است. برخی بازیکنان ما حتی در تکنیک‌های ابتدایی فوتبال دچار مشکل می‌شوند آموزش فوتبال باید از کودکی آغاز شودنمی‌توان به بازیکن ۲۷ ساله تکنیک‌های پایه را آموزش داد.

وی با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور در فوتبال ما گفت: در این شرایط سختی اقتصادی ارقام نجومی صرف خرید بازیکن می‌شود. کاش بخشی از این سرمایه نجومی از سوی باشگاه‌ها به آکادمی‌ها اختصاص پیدا می‌کرد تا باشگاه‌ها به دنبال تولید بازیکن می‌رفتند. باید باشگاه‌ها را وادار کنیم که آکادمی‌های خود را تقویت کنند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان با اشاره به چرخش مربیان بین تیم‌های لیگ برتری گفت: متأسفانه مدیریت غیر متخصص در فوتبال باعث چنین شرایطی می‌شود. ما حتی شاهد یک چرخه باطل در بین مربیان هستیم. مربی ته جدولی به تیم بالای جدول می‌رود یا برعکس؛ این شرایط که از سوی برخی مافیا رقم می‌خورد باعث می‌شود که فوتبال ما از کیفیت خالی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    1 0
    جوجه ها را آخر پاییز می شمارند!! خواهیم دید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس