کد خبر 1515465
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
وزیر دفاع عراق عازم آمریکا شد

وزیر دفاع عراق در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات ارشد نظامی این کشور به دعوت وزارت دفاع آمریکا امروز عازم واشنگتن شد.

به گزارش مشرق، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، امروز (دوشنبه)، اعلام کرد که هیأتی بلندپایه به ریاست «ثابت محمد العباسی» عازم آمریکا شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این سفر پس از دعوت رسمی وزارت دفاع آمریکا صورت گرفته، با این حال اشاره‌ای به زمان دقیق آن نشده است.

«عبدالوهاب الساعدی» رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، «عبدالامیر رشید یار الله» رئیس ستاد کل ارتش عراق، «قیس المحمداوی» معاون فرمانده عملیات مشترک و شماری از مستشاران و افسران عراقی در این هیأت حضور داشته‌اند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین اعلام کرد که هیأت عراقی طی این سفر در چند جلسه شرکت خواهد کرد که در آن‌ها پاره‌ای از مسائل به ویژه روابط آینده برای حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی، همکاری‌های امنیتی دوجانبه عراق و آمریکا، تبادل تجربیات و اطلاعات بخصوص در زمینه اطلاعاتی و تعقیب عناصر داعشی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

با وجود انجام چندین دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور، ائتلاف آمریکایی هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس