کد خبر 1515447
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
سقوط ۴۰ درصدی سود خالص شرکت نفتی آرامکو عربستان

شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی اعلام کرد سود خالص این شرکت در سه ماه دوم سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، بنا به اعلام آرامکو، این میزان کاهش سود نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از کاهش بهای نفت طی ماه‌های گذشته بوده است. سود خالص شرکت آرامکو در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ نیز نوزده ممیز بیست و پنج صدم درصد کاهش داشت. با این حال امین ناصر مدیر عامل شرکت آرامکو تاکید کرد این شرکت قادر است خود را با چرخش‌های بازار سازگار کند.همچنان توانمندی خود را برای پاسخ به نیازهای مشتریان در سراسر جهان ثابت می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری، شرکت آرامکو سال گذشته و در پی افزایش چشمگیر بهای نفت بعد از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ و همچنین رونق اقتصاد جهانی بعد از همه گیری کرونا، سود سرشاری نصیب خود کرد. طی روزهای گذشته بهای نفت بار دیگر روند افزایشی خود را آغاز کرده که بخشی از آن به راهبرد شماری از کشورهای تولیدکننده نفت از جمله عربستان برای کاهش تولید باز می‌گردد.

عربستان به عنوان اولین صادرکننده نفت در جهان در ماه آوریل اعلام کرد تولید خود را پانصد هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد. تحلیلگران عقیده دارند عربستان برای متوازن کردن بودجه اش باید نفت را بشکه‌ای حدود هشتاد دلار بفروشد. این در حالی است که صرفا در ماه ژوئیه بود که میانگین بهای نفت از مرز هشتاد دلار گذشت که نشانه‌ای از تأثیرگذاری کاهش تولید بر بهای جهانی نفت است. آرامکو قصد دارد ظرفیت تولید خود را تا سال ۲۰۲۷ میلادی به سیزده میلیون بشکه در روز برساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس