چمران:بافت فرسوده در تهران زیاد داریم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساختمان‌های ناایمنی که در منطقه ۱۹ فروریختند، سازه‌هایی بودند که نکات ایمنی را در ساخت رعایت نکرده و غیرمجاز ساخته شده اند و جان انسان‌های بی‌گناهی را گرفت.

به گزارش مشرق، مهدی چمران صبح امروز (دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲) در نشست خبری خود ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: ظهر رو.ز گذشته با شهردار تهران جلسه داشتیم که به ناگهان به دلیل حادثه منطقه ۱۹ جلسه را ترک کرد و به خلازیر رفت که تا صبح امروز هنوز در محل حضور داشته است.

وی با اشاره به تخریب چند ده واحد مسکونی غیرمجاز و ناپایدار در محله خلازیر و شهرک احمدیه، خاطرنشان کرد: ما ناپایداری را به چشم در برخی ساختمان‌ها می‌بینیم؛ اولا باید چهار طبقه ساختمان ساخته شود که چنین نبوده است.

چمران با بیان اینکه چهار طبقه ساخته شده مشخص است، اما چهار طبقه دیگر نیز اسکلت فلزی زده‌اند، یادآور شد: منتظرند در شرایط بحرانی شروع به ساخت کنند و در همین فضا که تخریب شده مردم در شبیه چنین خانه‌های زندگی می‌کنند.

وی اعلام کرد: چند ساختمان به دلیل ضربه‌ای که به یک ساختمان زده شده، فرو ریختند و نیروی پلیسی که در حال صورت جلسه بوده زیر آوار مانده و جان خود را از دست داده است؛ نه تنها ساختمان درز انقطاع نداشته بلکه شرایط نشان می‌دهد که ایمنی نیز نداشته است.

چمران با بیان اینکه تخریب به امکانات زیادی نیاز دارد، گفت: شهرداری ناحیه، چون کمبود تجهیزات دارد تخریب به پیمانکار سپرده می‌شود که کار تخصصی این پیمانکار تخریب است؛ حادثه دیروز هشداری برای سازه‌ها و ساختمان‌های دیگر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه از دو ماه پیش اخطار داده شده بود که سازه‌ها ناپایدار است و باید تخریب شود، تصریح کرد: خوشبختانه این ساختمان‌ها خالی بوده و کسی حضور نداشته است.

وی به انفجار یک ساختمان سه طبقه در محله جوانمرد قصاب و آسیب زدن به ساختمان‌های اطراف اشاره کرد و یادآور شد: تا ساعتی پیش این حادثه یک مفقودی داشت که امیدواریم پیدا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    21 0
    چرا همیشه در این تخریبها قشنگ وایمیسید کنار تا طرف 10 طبقه بیاره بالا و دهها میلیارد هزینه بشه بعد اقدام به تخریب می کنید . مگر 10 طبقه اونم با کلی فوندانسیون و بتون آرمه یا اسکت و دیوار چیزیه که بشه یک شبه احداث کرد ؟ بالاخره ماهها زمان برده . بعد اینهمه سرمایه میشه نخاله ساختمونی و کلی هم تلفات . خوب از همون اول جلوشو بگیر . تو شورای شهر پا انداختن رو پا و نسکافه خوردن و حقوق نجومی گرفتن کار راحتیه
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    11 0
    "ما ناپایداری را به چشم در برخی ساختمان‌ها می‌بینیم" ولی آقای چمران ما مرگ افراد را می بینیم. راستی تفاوت شما با ما چیست؟ خسته نباشید که ساختمانها را ندیدید
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    9 1
    جناب چمران ! به داد شهر تهران برسید که اوضاعش خیلی بده! بدلیل آبیاری نشدن درختان و شمشادها همه شون در حال خشکیدن هستن! چرا به فکر این شهر نیستید؟! پس هر روز تو شورای شهر چیکار میکنید ؟ زاکانی رو که خدا خیرش بده ، همه آب ببره ایشون رو خواب میبره!!!!
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    15 0
    چرا شورای شهر بداد تهران نمیرسه؟!
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    16 0
    فقط زمانی که یک مشکل سرباز کرد به فکرش میافتید!
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    14 0
    جناب چمران ، هشدار کیلو چند ، پوله که حرف اول رو میزنه بس کنید این حرفهای قشنگو
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    به طور كلي شوراي شهرها كه در زمان آن ملعون آمريكايي پايه گذاري شد تا حالا بجز گرفتن حقوقهاي كلان و مفت و مجاني براي عده اي آن طور كه بايد كار ديگري انجام نداده اند. نشستند و گفتند و برخاستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس