پیام‌های رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه چه بود؟

ایران در کنار نمایش عملی توانایی‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خویش از جمله در حوزه دریایی بر تعامل و دیپلماسی دفاعی با کشورهای دوست و همسایه تاکید داشته و آن را مولفه‌ای برای امنیت منطقه‌محور می‌داند.

به گزارش مشرق، رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس، با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه، دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح و مقامات محلی از بامداد چهارشنبه در جزیره بوموسی آغاز شد.

این رزمایش با نام «سردار شهید اسحاق دارا» با هدف نمایش اقتدار و آمادگی‌های دفاعی رزمی نیروی دریایی سپاه در صیانت از امنیت خلیج فارس و جزایر ایرانی و اجرای تمرینات و وضعیت‌های متنوع توسط یگان‌های رزمی عملیاتی، شناوری، موشکی، پهپادی، هوا دریا، جنگال، واکنش سریع، گردان‌های امام حسین (ع) استان هرمزگان و بسیج دریایی با پشتیبانی هوایی نیروی هوافضای سپاه برگزار می‌شود.

رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه به عنوان بخشی از ظرفیت‌های دفاعی نیروهای مسلح در عرصه هوایی، زمینی، دریایی و پدافندی مولفه‌ها و پیام‌های ویژه‌ای را با خود به همراه دارد.

نخست؛ این رزمایش با تکیه بر نیروی جوان و توان بومی کشور در ساخت و ارتقاء تسلیحات و توان دفاعی کشور طراحی و اجرا شده و با رونمایی برای اولین بار از سامانه‌های موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح مجهز به هوش مصنوعی در جزیره بوموسی، شناورهای یگان ویژه شهید حججی با موشک برد بلند ۶۰۰ کیلومتر به کار گرفته شدند.

این دستاوردها علاوه بر اینکه نشان از اراده و توان جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت خود و منطقه در حوزه دریایی دارد، بر شکست تحریم‌ها و جنگ ترکیبی دشمن برای تضعیف روحیه خودباوری و خلاقیت ایرانیان و انزوای ایران دلالت می‌کند و بیان‌گر آن است که تقلای غرب برای ممانعت از رفع تحریم‌های موشکی و پهپادی وفق قطع‌نامه ۲۲۳۱، نمی‌تواند خللی در این اراده ایجاد نماید.

دوم؛ رزمایش دریایی مذکور بیان‌گر این امر خدشه‌ناپذیر است که نیروهای مسلح ایران در جهت انجام تکالیف خود با تمام توان و اقتدار آماده هستند و کوچکترین مماشاتی با دشمنان نخواهند داشت.

سوم؛ این رزمایش همچون سایر رزمایش‌های نیروهای مسلح در ارتش و سپاه، پیام‌آور صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و پیامی آشکار به بر هم زنندگان نظم و امنیت منطقه است.

رفتارهای اخیر آمریکا نشان می‌دهد که این کشور همچنان در توهم یک‌جانبه‌گرایی و اعزام ناوها و جنگنده‌هایش به منطقه برای ناامن‌سازی است.

ائتلاف آمریکایی موسوم به «سازمان امنیت دریایی بین‌المللی» هفته گذشته رزمایش «سپر نگهبان» را بر روی هواپیمای «پی-٨ ای» متعلق به نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز انجام داد که ماهیت تفرقه‌افکن آمریکا در منطقه را آشکار ساخت.

چهارم؛ این رزمایش همزمان با حضور نیروی دریایی ارتش در رژه سالیانه نیروی دریایی روسیه در سن‌پترزبورگ بیانگر آن است که ایران دو اصل میدان و دیپلماسی را همزمان پیگیری می‌کند و این دو حلقه‌هایی تفکیک‌ناپذیر هستند.

ایران در کنار نمایش عملی توانایی‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خویش از جمله در حوزه دریایی بر تعامل و دیپلماسی دفاعی با کشورهای دوست و همسایه تاکید داشته و آن را مولفه‌ای برای امنیت منطقه‌محور می‌داند.

منبع: نورنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس