کد خبر 1514512
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
تظاهرات یمنی‌ها علیه اهانت مکرر به قرآن کریم/ تاکید بر قطع رابطه با سوئد و دانمارک

اهالی شهرستان‌های استان الحدیده یمن امروز با برگزاری تظاهرات خواستار وحدت موضع امت اسلامی در قبال اهانت مکرر به قرآن کریم و جنایات آتش زدن آن در سوئد و دانمارک شدند.

به گزارش مشرق، شرکت کنندگان در تظاهرات "کمپین سیستماتیک نفرت افکنی، تحریک آفرینی و تشدید افراط گرایی نسبت به اسلام و مسلمانان و همچنین توهین کشورهای غربی به قرآن کریم" را محکوم کردند.

آنها همچنین وضعیت ضعف حاکم بر حکومت‌های تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی و سکوت آنها در قبال این جنایات را محکوم کردند.

شهروندان یمنی همچنین تاکید کردند: اینکه کشورهای غربی از جمله سوئد، هلند و دانمارک به عمد جنایات قرآن سوزی را تشدید می‌کنند، سابقه خطرناکی برای تحریک احساسات امت اسلام بوده که مستلزم اقدام قوی و تحریم این کشورها در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی است.

معترضان یمنی در ادامه خاطرنشان کردند: سکوت در برابر این اعمال ننگینی که بر مقدسات اسلامی تأثیر می‌گذارد، خیانت بزرگ به دین خدا و انحراف از راه پیامبر اسلام (ص) است.

بیشتر بخوانید:

اراذلی که قرآن سوزی می‌کنند؛ اصلاً به قرآن راهی ندارند و دارند خودسوزی می‌کنند

معترضان در استان الحدیده در ادامه دولت‌ها و ملت‌های امت اسلام را به شکستن سکوت و اتخاذ تدابیر واحد و یکپارچه برای مقابله با این هتک حرمت‌ها و اهانت به قرآن و اعلام قطع رابطه با کشورهای مذکور فراخواندند.

معترضان یمنی همچنین خواستار بیداری و اقدام گسترده اسلامی برای مجازات همه کسانی شدند که به خود اجازه اهانت به اسلام و مقدسات آن را می‌دهند.

کشورهای سوئد و دانمارک طی هفته‌های اخیر به بهانه «آزادی بیان» مورد ادعای خود چندین بار مجوز هتک حرمت قرآن کریم توسط افراد تندرو را صادر کردند.

«سلون مومیکا» در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره کردن کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

همچنین اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

وزارت اطلاعات ایران سوم مرداد ماه با انتشار اطلاعیه‌ای مستندات جدیدی از وابستگی فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد را منتشر کرد و نوشت: پروژه‌ مومیکا ماموریت ابلاغی صهیونیزم با هدف انحراف افکار عمومی مسلمانان از آن جنایت وحشیانه بوده است.

نهاد اطلاعاتی ایران اعلام کرده است: دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ میلادی او را رسماً به خدمت می‌گیرد و رابطی اطلاعاتی برایش تعیین می‌کند. ماموریت جاسوسی از مقرها و رهبران گروه‌های مقاومت عراق به‌ ویژه در استان نینوا از جمله ماموریت‌های محوله به وی بوده است.

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید: مومیکا پس از خدمات فراوانش به دستگاه جاسوسی صهیونیست‌ها، درخواست انتقال به یک کشور اروپایی را ارائه می‌دهد. عوامل رژیم اشغالگر نیز با این ارزیابی که «مومیکا در قبال امکان اقامت در اروپا، به هر ماموریتی تن می‌دهد»، اقامت و سپس تابعیت پادشاهی سوئد یعنی حیاط خلوت سرویس جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی را به این عنصر پلید خیانت‌پیشه اعطاء می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    3 1
    تو رو خدا این نکنید این کارو با سوئد و دانمارک این بلا رو سرشون نیارید اونا رو از علم و صنعت و تکنولوژی یمنی محروم نکنید
    • alir IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      3 0
      مردم این ها هم بدبختند - کره شمالی تحت تحریم های مداوم - تلاش برای هیچ - یک گروه شورشی گرسنه اسلحه بدست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس