فتح الله زاده

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: قربان‌زاده نتوانست ماموریت را انجام بدهد و در هر صورت باید یک تیم از آسیا حذف می‌شد.

به گزارش مشرق، علی فتح الله زاده در خصوص شکایت از رئیس سازمان خصوصی سازی، اظهار داشت: من از قربان زده شکایت کردم و پیگیری می‌کنم. در برنامه تلویزیونی ۱۴ مورد تشویش اذهان عمومی، تهمت و دروغ بوده است. تعجب می کنم آدمی در این سطح از مدیریت دروغ می‌گوید. تا این لحظه هنوز احضار نشده ام. البته آن ها شکایت کرده اند. وقتی کسی احضار نشده چطور می تواند وثیقه بگذارد؟ قربان زاده سندی را نشان داد و گفت این را برداشتی و بابت ۴ چک پرداخت کردی، من خیلی متاسفم. این برداشت نیست. سند واریز پول است. در تاریخ ۹۹/۹/۱۲ به حساب باشگاه ریختم. فردی به ما چک داده، ما آن را واریز کردیم. یک میلیارد در این تاریخ به حساب باشگاه واریز کردیم. وقتی برداشت نبوده من چطور می توانستم ۴ چک را بردارم؟ پس این کلا دروغ بوده که در تلویزیون مطرح شد.

وی افزود: قربان زاده اشتباه گفته و اصلا تشخیص نداده است. این بستانکاری است. در این چند وقت با آبروی من بازی کردند. خودش گفت اگر این برداشت نبود من استعفا می‌دهم که این اتفاق نیفتاد. گفت فتح الله زاده این یک میلیارد را بابت ۴ چک برداشته است. وقتی این واریز است چطور می‌توانیم برداشت کنیم؟ پس این یک مغلطه و سفسطه است. هرچه منتظر ماندیم استعفا نداد آخر گفتند او را بردارید! آدمی که مولد سازی دولت دستش است نمی تواند تشخیص بدهد برداشت و واریز چیست؟ پناه می برم به خدا!

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: این چک ها ۱۲ میلیارد بوده و ما باید می‌دادیم. من تخفیف گرفتم و ۵ میلیارد دادیم. در تاریک ۱ /۲ / ۴۰۱ دقیقا ۵-۴ ماه قبل از اینکه من بیایم، باشگاه خودش خواست تکلیف این را مشخص کنیم. اصلا خود آجورلو من را دعوت کرد. پس چرا تشویش اذهان عمومی می کنید که ۵ روز آمده و پول خودش را برداشته است؟ بیایند بحث کنیم. او می‌گوید ۵ روز بعد از آنکه آمدم پول را برداشتم و رفتم. انگار سوپر مارکت است!

فتح الله زاده در مورد اینکه گفته می‌شود چرا از ۵ میلیارد طلب احمد موسوی داده نشد، عنوان کرد: ما اصلا مشکل موسوی را نداشتیم. این ۵ میلیارد را از دوستی گرفتم و دادم. بعدا هم باید به او بدهیم. هنوز ادامه دارد. بعد از ۱۰ سال این پولی که دادم و مصوبه هیات مدیره بوده از دوستم قرض کردم. از این جیب به آن جیب کردم. در تاریخ ۱ / ۳ / ۴۰۱، یعنی ۴ ماه قبل از اینکه من به باشگاه بیایم پرونده به کمیته تسویه رفته، من را دعوت کردند و من هم رفتم. پای برگه کمیته تسویه امضای آجورلو است. یعنی زمان آجورلو من کمیته تسویه رفتم. پس زمان من نبوده است. کسی که می خواهد پول ببرد در روز روشن این کار را نمی کند. من به کمیته تسویه و کمیته مصارف رفتم. بعد پرونده به هیات مدیره رفته، مدیر مالی و مدیر حقوقی آمدند، گفتند ۱۲ میلیارد را ۵ کنید و بدهید.

وی افزود: این بی اخلاقی است. تا زمانیکه شما دادگاه نرفتید و حکم صادر نشده نمی‌توانید کسی را محکوم کنید. اظهرمن‌الشمس است که پول را به بازیکنان دادم. ضمن اینکه چرا دوباره چند سال بعد به این بازیکن پول دادید؟ من هم از این فیلم ها بلدم که باید پانچ می کردیم و ... وقتی پول پرداخت نکردید چه پانچی؟ ادعا از بیخ غلط است. نشان دادم که می‌گوید یک میلیارد را برای ۴ چک برداشتید. حساب های مالی اینطور نیست. بازیکنی که گفته گم کردم، باید از بانک مفقودی می گرفت و بعد به قوه قضائیه می‌رفت. صادقی به من گفت یادم نبوده شما چک را گرفتید. وقتی بابت چکی به کسی پول می‌دهید، باید پول را از آن بازیکن بگیرید بعد چک را پانچ کنید.

مدیرعامل اسبق استقلال تصریح کرد: شخصی که به عنوان مسئول خصوصی سازی آمد و سند ۲۵۷ را نشان داد، گفت یک میلیارد را بابت ۴ چک برداشته، وقتی برداشت نیست یعنی چک ها هم پاس نشده است. این واریز است. وقتی برنداشتم چطور چک را پاس کردم؟ پس معلوم است اشتباه کرده است. هواداران می گویند چرا نرفتی درحالیکه به من گفتند ۳۰۰ میلیارد در حساب پول است.

وی در گفت‌وگو با برنامه ورزشگاه در خصوص اینکه با وجود واریز پول به حساب باشگاه، چرا طلب استراماچونی پرداخت نشد، اظهار داشت: باید مدیریت کنید. قربان زاده دائم می گفت ما ۱۲۰ میلیارد پول داریم می‌دهیم. آن زمان حدود ۶۰ میلیارد به استراماچونی بدهکار بودیم. یعنی ۶۰ میلیارد دیگر داشتیم خرج کنیم. خیلی پول دادم. تا این پول را بگیرم یک ماه و اندی طول کشید. ۱۲۰ میلیارد وقتی به ما رسید، ۹۰ میلیارد در دو قسط ۷۰ و ۲۰ میلیاردی شد.

فتح الله زاده گفت: طلب استراماچونی هم ۷۰ میلیارد شده بود. پولی که گرفتم در ماه آذر بود. ۴ ماه فرصت داشتیم پول را بدهیم ولی در آن مقطع بازیکنان اعتصاب کردند. مدیریت ایجاب می‌کرد و قضاوت با مردم. تیم به تمرین و بازی نمی‌رفت. ۴ ماه فرصت داشتیم برای پرداخت استراماچونی و نمی‌شد تیم را رها کنم. روزی که من آمدم کل تیم اعتصاب کرد گفتند بازی نمی‌کنیم. من از آن ها قول گرفتم و گفتم یک ماه دیگر پول می‌دهم. پول را گرفتیم، ۷۰ میلیارد بود. باید بدهی را می‌دادیم ولی نمی‌دانستیم دلار افزایش پیدا می‌کند و بدهی هم بیشتر می‌شود. تشخیص من بود که به بازیکن پول بدهم. خود قربان زاده به من گفت پولی‌هایی که به حساب ها نیامده را باید سازمان ورزش بدهد.

وی تصریح کرد: همه جمع شده بودند به ما پول ندهند. نه به خاطر شخص من، قربان زاده گفت پولی که در صورت های مالی شما نیست را وزارت ورزش تعهد کرده برگرداند که ۱۳۵ میلیارد بود. وقتی تیم را به فرابورس بردند باید بدهی‌های باشگاه صفر شود. وزیر تعهد کرده بود. یکی از موارد این بود که ما وثیقه ندادیم. این دروغ است. قربان‌زاده در همان برنامه اختصاصی که رفت و به کسی اجازه ندادند جواب بدهد، گفت بله وزارت ورزش تعهداتی داده و عمل نکرده است. من گفتم یا این پول را می‌گیریم یا وام می‌گیریم. روی آن حساب کرده بودم. این پول ماست و باید به ما برگردانند. این بدهکاری وزارت ورزش است. تعهد کرده بود طلب هایی که مردم از باشگاه دارند و در صورت های مالی نیامده، پرداخت کند. اگر این را می‌دادند که من بدهی نداشتم.

فتح الله زاده گفت: چرا وقتی من رفتم، فردا این پول را دادند؟ به خاطر من نبوده، بحث آنجا بوده که قربان زاده به مسئولیت خودش عمل نکرده است. ماموریت اصلی او این بود که مالکیت مشترک دو باشگاه را حل کند. در غیر این صورت هر دو تیم حذف می شدند. نتوانست در موعد مقرر این کار را انجام بدهد. بنابراین پول را هم می‌دادیم یکی باید حذف می‌شد. الان هم مالکیت حل نشده است. اولیایی هم این را تایید کرد. گفت اگر مشترک بودند نمی‌توانستند به آسیا بروند. بنابراین استقلال را مظلوم گیر آوردند و تصمیم گرفتندل حذف شود. پول را ندادند تا زمانش بگذرد.

وی افزود: چرا قربان زاده با من مخالفت می کرد؟ من و پیشکسوتان و نخبه‌های ورزشی با خصوصی سازی این مدلی مشکل داریم و می‌گوییم غلط است. در یک مناظره به او ثابت کردم و این کینه شد. من و امیر عابدینی با هم کری می‌خوانیم اما ریشه هم را نمی زنیم. قربان زاده یک مصاحبه ساده را در دلش نگه داشت. متاسفانه برخی افراد به او اطلاعت غلط دادند.

مدیرعامل اسبق استقلال در مورد اینکه آیا ساپینتو به او گفته بود بازیکن نمی‌خواهم، اظهار داشت: چرا ۴۰۰ هزار یورو را در شرایطی که نداشتیم داد م و مساله میلیچ و پین را حل کردم؟ ساپینتو به من گفت تیم الان راه افتاده، می‌ترسم بازیکن اضافه کنید و شرایط به هم بخورد. اگر ساپینتو تکذیب کرد من فایل صوتی را پخش می‌کنم. تا زمانیکه ما بودیم پنجره بسته نبود. پنجره فقط برای میلیچ و پین بسته بود. به هرحال ما باید پول را می‌دادیم. سند تعهد دولت می‌گوید خروج دولت از باشگاه داری و واگذاری شرکت‌های فرهنگی ورزشی در قالب پیمان مدیریت از طریق آگهی مزایده عمومی برای واگذاری بررسی شود. قربان زاده می‌گفت چه کسی می آید بخرد؟ اما اصلا بحث خرید نیست. می‌گوییم ۴ سال بدهید به اهلش اگر خوب بود تمدید کنید. این حرف دولت است. او به زور رفت ما را خصوصی سازی کند. خصوصی سازی قربان زاده شکست خورده، قربان زاده قبانی خصوصی سازی شد و خصوصی سازی هم قربان زاده!

وی افزود: بیراه خرج کردند و پول را حرام کردند. به من ۱۰۰ میلیارد ندادند. اگر به آسیا می‌رفتیم یکی باید حذف می شد چون ما بالاتر بودیم ما می‌رفتیم. پانچ کردند و ندادند که ما حذف بشویم! او ازکمپ حجازی می‌گوید. بر کسی پوشیده نیست که من زمین را از ارگان دیگری مجانی گرفتم، به نام باشگاه کردم و ساختم. مرغوبکار را هم من گرفتم اما برای دولت بود. آنجا را درست کردیم، الان شده دارایی ما، آن را ۲۰ سال نگه داشتیم ولی در این یکسال خصوصی سازی شدیم زحمت ما را از بین برد. پولی که من برای مرغوبکار دادم یک ریال پول وام نگرفتم. همان وثیقه را آزاد کردم. گرویی را به خاطر وامی که مدیر قبلی گرفت گذاشتند. بابت ۱۵۰ میلیاردی که مدیریت قبلی وام گرفته بود.

فتح الله زاده در مورد صحبت‌های مدیر اماکن ورزشی استقلال پیرامون اختلاف با ساپینتو عنوان کرد: اصلا او را عددی حساب نمی‌کنم. حرف‌های او دروغ است. ممکن است شما مثل رادیوهای بیگانه ۵ حرف راست بزنید و ۳ حرف دروغ، اگر می‌خواستم مهدی پور را اخراج کنم گناه بود؟ تکلیف مدیریتی این بود. یازی نمی‌کرد و اذیت می‌کرد. می‌خواستم او را عوض کنم. او پسر خوبی است. بعدها رابطه ما خیلی عوض شد. او را تحریک کردند احتمالا از طرف همین آدمی که مصاحبه کرد. همین ها می خواستند ساپینتو را با من در بیندازید. من دروغ ندارم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود قصد برکناری ساپینتو را داشته و حتی از توافق با فلیکس ماگات خبر داده بود، عنوان کرد: آیا ساپینتو را بیرون کردم؟ روزی که من آمدم خود هوادار می‌گفت او را عوض کن اما من او را نگه داشتم. ۷-۶ امتیاز عقب افتادیم .او آدم خوب و با دانشی بود اما اطرافیانش او را عصبانی می‌کردند. دیدم تیم در صدر است می‌گویند می خواهد او را کنار بگذارد. روزی که باشگاه را تحویل گرفتم پرسپولیس بالای ما بود. ما دوم بودیم. روزی که استعفا دادم استقلال بالای پرسپولیس بود. و باز هم دوم بودیم. یعنی جای ما عوض شد. ساپینتو را نگه داشتم. بهترین زمین را در اختیارش گذاشتم. همه می‌گویند زمین کمپ از ورزشگاه انقلاب بهتر بود. خودشان تمرین نکردند. دو زمین در اختیار ما بود. به مسئول هم می‌گفتم شما آب بدهید اما بچه ها نمی‌رفتند چون کمپ حجازی بهتر بود. پرواز چارتر، ناهار و... همه چیز مهیا بود.

فتح الله زاده گفت: ۷۲ میلیارد پول دادم. پاداش هم دادم. یک عده شیطنت و ذهن ساپینتو را خراب کردند. او هم با من بود. به پرسپولیس نباخته بودیم، وقتی من رفتم ۲ بازی به پرسپولیس را باختند. روزی که آمدم قربان زاده توهین کرد ۱۴۰ هزار دلار شخصی گرفتی؟ نمی‌دانستم منظورش چیست؟ من این پول را برای باشگاه گرفتم. همان پول را دادیم که با ۹۰ هزارتا محبی را از دست ندادیم. سندش را هم آوردم که در بانکی در بلژیک مصادره شد. صرافی هم پول ما را برگرداند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • استقلال قهرمان IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    10 3
    تومارو بیچاره کردی آقای فتح الله زده، گردن کسی ننداز
    • US ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      1 10
      لنگی اومدی با اسم استقلال قهرمان کاننت گذاشتی فکر کردی بقیه اسکلن نمیفهمن لنگی هستی؟
    • پرسپولیس قهرمان IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      5 4
      اتفاقا منم خودم پرسپولیسی ام ولی آدم باید حقیقتو بگه استقلال سرور پرسپولیسه
  • رضا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    8 8
    اتفاقا آقای قربان زاده کاملا موفق بود و در جهت منویات باباحمیدشون انجام وظیفه کرد و تیم محبوب مردم را به نفع تیم سوگلی وزارت ورزش حذف کرد!!
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      6 1
      گمشو بابا!
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      5 1
      گمشو بابا!
  • ناشناس IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    1 8
    اقای فتح اله زاده گرامی شنا مدیرعامل خوبی هستید اگه میموندید ممکن بود استقلال ازآسیا حذف نمیشد اونهایی که این دردسرها روبرای شما درست کردن که مجبور به استعفا بشید این شگرد ارتش سرخه که ازبالا استقلالی رومیارن داخل باشگاه استقلال ممکنه مربی یا مدیر عامل باشه اینقدر ازبالا بالاها اذیتش میکنند وچوب لای چرخش میزارن تا نتونه موفق بشه بعدش به هوادار وپیشکسوت وبازیکن استقلال بگت دیدی این مدیر یا مربی ازخودتون بود کارتون روخراب کرد بلد نبود کارکنه پس دیگه وزارت توی مشکلات شما بی تقصیره دیگه این بازیهایی که امثال قربانزاده پرسپولیسی وبقیه راه انداختن همه ی استقلالیها آخرش رومیدونن گذشت زمان به امیدخدا همه جیزرومشخص میکنه شاید خیلیها امروز مدارک تخلفهای مدیران داوران فوتبال وبقیه رو پنهان کنن ولی زمانی معلوم میشه روسیاهی میمونه به زعال
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      7 2
      افکار امثال تو رو با آب زمزم هم نمیتوان شست! یعنی خود خدا هم بیاد پائین حریف جهل شما نمیشه! شماها رو ساختن واسه اینکه فقط پله بشید برای بالا رفتن دیگران .تا این حد احمق!
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 5
    تمام شرکت هایی که توسط سازمان خصوصی به بورس رفته اند یا ورشکست شدند . یا از طریق بورس دستشون تو جیب مردمه. استقلال رو بیچاره کردند
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    5 3
    تا میاد استقلال به یه ارامشی برسه این اقای دوربینی دروغگو باز پیداش میشه. استقلالو نابود کردی دست از سر هوادارها بر نمیداری چرا
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    1 0
    بابا ول کن برو دیگه چی میخواهید شماها و همپالگیهای دلالتون در پرسپولیس و سپاهان و گل گهر و مس و... از جان فوتبال؟؟؟؟ همشون تیمهای دلالها هستند نه بازکنان فوتبال کشور بازیکنان واقعی پیک موتوری شدن همه
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    6 0
    فتح ا.. زاده معلومه هنوز از بیچارگیش در مناظره با قربانزاده داره میسوزه! تو که سهله هرکس در این وانفسای فساد فوتبال در پی مدیریت باشه معلومه که دنبال کیسه خودشه! هرچه قالتاقتر موفقتر! آبی و زرد و قرمز هم ندارد.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    2 0
    واقعا کدام آدم سلیم النفس و با شخصیتی با اطلاع از اوج فساد در این فوتبال لاتها و عربده کش ها که موذیهای مجازی و بازیکنان پولکی هم به آن اضافه شده میآد دنبال مدیریت باشه مگر اینکه مدعی باشه از بقیه آرسن تر و لمپن تر است.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    2 5
    دراینکه لنگ تیم حکومتیه احدی شک نداره همیشه تو این نظام تاج قربانی لنگ شده ولی بازم لنگ هیچوقت دستش به جام آسیایی نخواهد رسید چون خدا جای خق نشسته
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    7 0
    اونموقهع که چک ۵ میلیاردی رو چند بار چند با غالب میکردی شیرین زبونی نمیکردی شما خایینین دنبال منافع شخخصی هستین نه استقلال
  • یاسر IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    2 1
    کاش با حجازی میرفتی
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      0 4
      ایکاش همتون با هادی اوردوزی رفته بودید
  • مطلع IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    4 1
    فتلا شنیدم قربان زاده می خواد برگرده سازمان خصوصی سازی بابا برو خجالت بکش مگه مردمو خر گیر آوردی استقلال را شما و دوستانت نابود کردید
  • استقلال قهرمان IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    4 0
    ساکت شو ، شیاده کلاهبردار
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    4 1
    آخی داغ دل دوچرخه سواران تازه شد !!!!! وقتی بی کفایتی از در و دیوار باشگاه دوم پایتخت می‌باره , شکایت و شماتت و رفاقت درد دوچرخه سواران رو چاره نمیکنه . برید تعداد صفرهای رقم بدهی باشگاتون رو بشمارید و بر مدیران خانه به دوش باشگاه استق بگریید
  • علی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    5 0
    آیا پول استرا را به شما ندادند ؟ در حالی که ۷۰ میلیارد بدهکار استرا بودید ۹۰ تا گرفتید اما به جای پرداخت به استرا دادید به بازیکنایی که آجرلو به صورت بسیار احمقانه ای قرارداد چند برابری بسته بود. پول رو به استرا ندادید و حذف شدید . همین دین نداری لا اقل آزاده باش آقای شوالیه پلاستیکی .
  • محمد DE ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    1 5
    چوب خدا‌ صدا نداره. چسپولیس چنان مسخره‌عام‌و خاص بشه‌ که سابقه نداشته باشه .
    • قاصدک IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      1 1
      استقلالی در خواب بیند پنبه دانه گهی گریه کند ، گه خنده احمقانه
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    4 1
    خوبه اعتراف کرد که یک بار پول استراماچونی رو گرفته ولی خرج یه چیز دیگه کرده و آخر سر هم انداخت گردن قربان زاده
  • saeed IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 1
    بیسوادی و بی تدبیری خودتو گردن این و اون ننداز.قربان زاده هر کی بود جلوی دزدی تو رو گرف
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    آخی داغ دل دوچرخه سواران تازه شد !!!!! وقتی بی کفایتی از در و دیوار باشگاه دوم پایتخت می‌باره , شکایت و شماتت و رفاقت درد دوچرخه سواران رو چاره نمیکنه . برید تعداد صفرهای رقم بدهی باشگاتون رو بشمارید و بر مدیران خانه به دوش باشگاه استق بگریید
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    3 1
    شوالیه دکتر قلابی برو بابا حیات رنگی نداره . تو اومدی استقلال اول به فکر نقد کردن چک های خودت بودی فتل خالی بند .
  • مهدی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    حالا که قربانزاده رفته زبانت باز شد اون موقع که کنارش نشستی و پول خوری هاتو رو کرد لال شده بودی ؟بعد از چند ماه رفتی فکر کردی و مدارک الکی درست کردی که بگی تخلف نکردی؟از روزی که استقلال رو بهت اجاره ندادن هدفت این شد که باشگاه رو نابود کنی و بگی چون واگذار نکردن استقلال نابود شد ولی تیرت به هدف نخورد چون مچت رو قربانزاده گرفت اگه پول استراماچونی رو میدادی و به جیب نمیزدی استقال هم حذف نمیشد یعنی کسی نمیتونست بهانه داشته باشه برای حذف کردن از گفته هات معلومه هنوز هم با ترس داری صحبت میکنی یعنی یه ریگی توی کفشت هست هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره تو هم برای منافع خودته که دنبال باشگاه هستی امثال تو استقلال رو نابود کردن پس دیگه دروغ و توجیه بسه
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    تا حالا لال بودیوتا قربانزاده رفت زبونت باز شد شارلاطان
  • احمد لوکارلی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    پول استراماچونی را گرفته خرج کردی می‌دانستی که اگر پرداخت نشود آز آسیا حذف میشوید حالا دیگر ان مقصر میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس