کد خبر 1514273
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
ترکیه

با وجود برنامه‌های دولت جدید اردوغان برای مهار تورم، نرخ تورم در ترکیه بازهم افزایشی شد.

به گزارش مشرق،تورم ترکیه در ماه ژوئیه با افزایش مجدد به ۴۷.۸ درصد رسید که بیشترین نسبت در ۴ ماه گذشته است.

به گزارش «اسکای نیوز»، تورم ماهانه ترکیه در ماه ژوئیه ۹.۴۹ درصد بوده که بیشترین نسبت در یک سال و نیم گذشته است. تورم ترکیه در ژوئن ۳۸.۲ درصد و تورم ماهانه اش در آن ماه ۳.۹ درصد بود.

این در حالی است که ترکیه از ماه نوامبر سال گذشته شاهد روند کاهشی تورم بوده است. در ماه اکتبر ۲۰۲۲، تورم ترکیه به ۸۵ درصد رسید که در ۲۴ سال گذشته بی سابقه بود.

آمارهای ترکیه درباره وضعیت تورم در ماه ژوئیه نشان‌دهنده افزایش قیمت خوراک و توتون و حمل و نقل و خدمات هتل‌داری و درمانی بوده است. ماه گذشته بانک مرکزی ترکیه برآورد خود از تورم کشور در سال ۲۰۲۳ را تعدیل کرد و از ۲۲.۳ درصد به ۵۸ درصد افزایش داد.

همچنین بر اساس برآوردهای بانک مرکزی ترکیه تورم این کشور در پایان سال ۲۰۲۴ معادل ۳۳ درصد و در سال ۲۰۲۵، ۱۵ درصد خواهد بود. دولت جدید ترکیه کاهش تورم را در رأس اهداف خود قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    2 5
    باید در مقابل ترکیه مغول که داره خاورمیانه رو نابود میکنه با همکاری عراق و سوریه محکم ایستاد! قدرت و عظمت امپراتوری فارس رو یکبار دیگه باید به ترکان غارتگر عثمانی نشان داد. اعلان جنگ سه کشور ایران و عراق و سوریه به ترکیه کارشو تموم میکنه! قطعا یونان و ارمنستان هم کمک میکنن. (همه همسایه ها از ترکیه متنفرن) این میشه دیپلماسی موثر در مقابل مغول های غارتگر که خاورمیانه رو به گند کشیدن! تو خاورمیانه هیچ کشوری از ترکیه خوشش نمیاد. اگه همزمان چند کشور بهش حمله کنن ناتو هرگز حاضر نیست برای این وصله ناجور خودشو درگیر کنه
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      4 1
      الان مثلا میخوای بین برادری هزاران ساله فارس و ترک و کرد اختلاف درست کنی؟
    • م IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      1 0
      احسنت؛ احسنت؛ عجب پیشنهادی دادی؛ حتمن هم این کشورهایی که نام بردی وائتلاف ایجاد کردی ؛ دستور جنابعالی را اجرا خواهند کرد؛ زززررررررررت
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    چشمشون کور.به اردوغان رای مجدد نمیدادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس