کد خبر 1514271
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
زلنسکی: خلبانان اوکراینی آموزش اف ۱۶ می ببیند

«ولودیمیر زلنسکی» اعلام کرد که آموزش جنگنده‌های اف-۱۶ به خلبانان اوکراینی آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، از آنجایی که "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ ۲۵ تیر به کشورهای اروپایی اجازه داده بود آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ را آغاز کنند، رئیس جمهوری اوکراین روز گذشته خطاب به روسای هیئت‌های دیپلماتیک مقیم این کشور گفت: تحویل و آموزش جنگنده‌های «اف-۱۶» به خلبانان ما باید هر چه زودتر انجام شود.

در همین راستا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت: با چراغ سبز رئیس جمهوری، به کشورهای اروپایی اجازه داده شد آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ آغاز شود و ما از تحقق این موضوع، حمایت و آن را تسهیل می‌کنیم.

در نشست ماه ژوئیه (تیر) پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر «ویلنیوس»، الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین، تفاهم‌نامه‌ای که در آن شرایط آموزش اف-۱۶ برای خلبانان اوکراینی مشخص شده بود را با ۱۱ کشور امضا کرد.

با این حال، سی ان ان در ماه اوت (مرداد/شهریور) گزارش داد که مقامات آمریکایی معتقدند برنامه‌های دقیق این آموزش هنوز نامشخص است و همچنان منتظر رهبران اروپایی برای ارائه برنامه آموزشی قطعی هستند.

بر اساس این گزارش، شروع برنامه [آموزش خلبانان] مشروط به دریافت مجوز از ایالات متحده است. ارسال تجهیزات اف-۱۶ از جمله شبیه‌سازهای پرواز و همچنین دستورالعمل‌های آموزشی به مجوز دولت آمریکا نیاز دارد.
طبق این گزارش، اوکراین هواپیماهای جنگنده «میگ-۲۹» ساخت شوروی را از لهستان و اسلواکی دریافت کرده است، اما مدت‌هاست که برای [دریافت] هواپیماهای پیشرفته‌تر ساخت آمریکا تلاش می‌کند.

جنگنده اف-۱۶ ساخت ایالات متحده دارای قابلیت سوخت گیری هوا به هوا و با اکثر تسلیحات ناتو که در حال حاضر به اوکراین عرضه شده، سازگار است.

وزارت دفاع اوکراین پیش از این اعلام کرده بود که برای آزادسازی سرزمینی از روسیه به حداقل چهار اسکادران اف-۱۶ (۴۸ فروند) نیاز دارد.

هفته گذشته جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در خصوص آموزش خلبانان اوکراینی گفت: "می دانم که انگلیسی‌ها هم اکنون آموزش زبان انگلیسی را برای خلبانان اوکراینی آغاز کرده‌اند تا بتوانند از جنگنده اف-۱۶ استفاده کنند."

در همین حال، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اول مرداد اعلام کرد که ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین "چندین ماه" طول خواهد کشید زیرا این روند شامل آموزش و نگهداری نیز می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عمیر IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 5
    آخ جون، شعار هر #کوکائینی درود بر #اوکراینی☠💙💛💀
    • عمیر IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      1 1
      برو زیرپتو گریه کن دلقک 😳
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      1 1
      زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!
  • حاجی از سه راه جوبشور IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 4
    روسیه با حمله پیش دستانه که طبق منشور ملل متحد حق مسلم اوست، برنامه آمریکا و ناتو برای حمله به روسیه با جلوداری اوکراین اشغالی را خنثی کرد چنانچه خود دبیرکل حیله گر ناتو صراحتا اعتراف کرد سالها اوکراین را تسلیح و آماده برای حمله به خاک روسیه کرده بودیم. #درود بر روسیه🇷🇺
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 4
    بخیر بذگره، خلبانی ایف۱۶ با اعتیاد به کوکائین چه شود!
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      1 2
      فشار بخور اگه ناراحتی
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 3
    به به، خیلی هم عالی!! هدف تمرین پدافند هوایی روسیه جور شد!!! همینطور که دوستمون گفته: خلبان اوکراینی + کوکائین + پدافند هوایی روسیه = کالباس خوک کوکائینی!!! خخخخخخخخخخ
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      1 2
      پدافندهای روسی اگه کارایی داشتن که تو سوریه اسرائیل هفته ای یه بار با اف۱۶ هاش دمشقو شخم نمیزد.به همون کوکائین پناه ببرید البته تو ایران کوکائین گرونه به همون سیخ و سنجاقتون بپردازید
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      0 0
      اون اف 16 ها هم اگه کارایی داشتن که طالبان با اردنگی اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون و اروپایی‌های نوکرشون رو از افغانستان پرت نمیکردن بیرون!! شما هم از پای منقل پاشدین به همجنس بازی تون مشغول باشین!!!
  • عمیر IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 1
    بهبه ، تروریستای روسی بهوش باشید که اف ۱۶ داره میاد 😈💛💙
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      0 0
      همجنس بازهای کوکائینی اوکراینی، با اف 16 که سهله ، با اف 160 هم هیچ....... نمیتونین در مقابل ارتش آزادی بخش روسیه بخورین!!! 😂😂😂😂
  • عمیر IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    2 1
    زلنسکی روسگداهارو بیشتر بسوزون 😉
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 1
    به اوکراین اف۱۶ برسه ظرف مدت کوتاهی مسکو به دست ارتش آزادیبخش اوکراین آزاد میشه
    • عمیر IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      0 0
      قطعن همینطوره رفیق 💙💛
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      0 0
      از رو باند بلند نشده ارتش آزادی بخش روسیه همشونو پودر کرده، البته میگن چندتاشون زلنسکی فروخته جاش کوک خریده!! 🤣🤣🤣🤣🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس