کد خبر 1513640
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
استاندار سیستان

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیته اضطرار تأمین آب شرب منطقه شمال این استان گفت: وظیفه ما مسئولان در مرحله اول تأمین آب آشامیدنی و بعد از آن تأمین آب برای کشاورزی و سایر مصارف مردم است.

به گزارش مشرق، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیته اضطرار تامین آب شرب منطقه‌ شمال استان که با حضور ائمه جمعه منطقه سیستان در محل حفر چاه های منطقه حرمک برگزار شد، گفت: با توجه به خشکسالی‌های موجود در منطقه سیستان ما به سمت تامین منابع آبی جایگزین رفته ایم و باپیگیری جدی حقابه تالاب هامون، تلاش کرده ایم که متکی به آب عاریه ای نباشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان با جدیت پیگیری می‌شود و علاوه بر یک کارگاه که در منطقه منزلاب در حال احداث است، ۵ کارگاه دیگر نیز در نقاط مختلف استان احداث می‌شود.

کرمی ادامه داد: انتقال آب از منطقه تهلاب نیز در حال انجام می باشد و همزمان موضوع حق آبه هم به عنوان حق قانونی منطقه سیستان در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: خدایی که آب را در آسمان قرار داده همان آب را در دل زمین نیز جای نهاده اما ما باید با تلاش و کوشش به آن دست پیدا کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وظیفه ما تامین آب آشامیدنی در مرحله اول و بعد تامین آب برای کشاورزی است.

وی ادامه داد: باید بتوانیم دام مولد را از طریق مرزها وارد کشور کنیم تا در فصل زمستان شاهد افزایش قیمت گوشت نباشیم.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان هم گفت: در چهار حوزه آبی هامونِ هیرمند، حرمک، شیله و لواریاب تعداد ۶۷ حلقه چاه حفر شده که از این تعداد ۱۵ حلقه چاه در حرمک تکمیل شده و ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب استحصال و از طریق ایستگاه پمپاژ شماره ۲ به زاهدان منتقل می‌شود.

وی افزود: حفاری ۳۵ حلقه چاه دشت هامون هیرمند و خطوط انتقال برق به طول ۴۹ کیلومتر تکمیل شده است.

وی ادامه داد: خطوط انتقال آب به طول ۴۰ کیلومتر در چهار خط جریان با پیشرفت ۸۲ درصد در حال انجام هست که در سه خط جریان عملیات لوله‌گذاری تکمیل و در مرحله آزمایش نهایی است.

وی گفت: تجهیزات الکتریکال و مکانیکال برای همه چاه‌ها خریداری شده و در دو مسیر جریان الکتروپمپ چاه‌ها نصب و آماده بهره‌برداری است.

قاسمی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی تا پایان شهریور آب خام از دشت هامون هیرمند به مخزن برای شیرین‌سازی آماده تحویل است.

به گفته وی، عملیات اجرایی برداشت آب از چاه‌های منطقه شیله با ایجاد راه دسترسی در حال انجام است، برای اجرای خطوط انتقال برق، تجهیزات برق‌رسانی توسط پیمانکار طرح خرید که پس از تکمیل راه دسترسی عملیات اجرای خطوط انتقال آب و برق آغاز خواهد شد.

قاسمی افزود: همچنین با ایجاد راه دسترسی برای چاه‌های جدید منطقه لواریاب عملیات حفاری این چاه‌ها نیز در دستور کار شرکت قرار دارد وبا تلاش شبانه‌روزی ، طرح ۱۸ ماهه را در بازه زمانی ۶ ماه تکمیل خواهیم کرد.

قاسمی بیان کرد: علاوه بر شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو، بر اساس توافق شده شرکت ایمواسکو عهده‌دار خرید و نصب آب‌شیرین‌کن برای شیرین‌سازی آب شرب منطقه سیستان و زاهدان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    ضمن تقدیر از بزرگمرد وخدمتگزار جناب استاندارکه مرد عمل است امید مردم سیستان وبلوچستان این است که مکران و سرحد وسیستان سیراب میشود چون تنها شخصی که بعد از انقلاب استانداری که عملا خدمتگزاری به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار داده و محبوب ترین شخص برای کل مردم این استان است
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    سیستانو بدید افغانستان
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    فقط برای بیگانگان تجهیزات میسازید و هنوز آب شیرین کن ندارن استانهای کشور.
  • سمیر IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 1
    سیستان‌دریاچه‌داره‌پرابه‌موندم‌دنبال‌چه‌ابی‌میگردن‌تو‌ مکان‌یابی‌نگاه‌کنین‌چه‌دریاچه‌بزرگی‌داره
    • حسین IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      بزرگوار مکان یاب خودت رو بروز کن احتمالا مال ۲۰ سال قبل و نشون میده!
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      داداش مکان‌یابی مال قبل ها بوده الان دریاچه ها خشکیده یه قطره آب نیست ۵۰ متر آب در زیر زمین یافت نمی‌شود چه بسا دریاچه آب داشته باشه
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    برو بابا جمع کن فقط جلسه جلسه تو عمل نشون بدید دل درد مردم هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس