کد خبر 1513613
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۲ در سراسر کشور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح دلایل لغو آزمون آیلتس ۷ مرداد، تأکید کرد: نقش سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون آیلتس منحصراً نظارتی است و برگزاری این آزمون به عهده شرکت‌های خصوصی است.

به گزارش مشرق، دکتر عبدالرسول پورعباس درباره برگزاری آزمون آیلتس در کشور گفت: آزمون‌هایی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود با سلامت کامل در حال برگزاری است و این سازمان از آزمون سازهایی در دنیا است که آزمون‌ها را با نرخ بالایی از سلامت برگزار می‌کند اما آزمون آیلتس یک آزمون بین‌المللی است که روز شنبه ۷ مرداد باید به صورت همزمان توسط مجریان بخش خصوصی در برخی کشورهای منطقه برگزار می‌شد.

وی افزود: برگزارکننده اصلی آزمون آیلتس موسسه IDP است و این موسسه به ۳ شرکت خصوصی در داخل کشور مجوز برگزاری این آزمون را داده است و سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد این آزمون‌ها نقش نظارتی را به عهده دارد و باید توجه کرد برگزارکننده آزمون آیلتس شرکت‌های خصوصی بوده که کلیه مراحل اجرای آزمون را از تحویل سوالات تا توزیع و دریافت دفترچه سوالات و پاسخنامه ها را برعهده دارند و نقش سازمان سنجش آموزش کشور صرفاً نظارت بر اجرای صحیح این آزمون است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه بر اساس برخی اطلاعات به دست آمده سؤالات آزمون آیلتس قبل از برگزاری آزمون افشا شده است، گفت: صبح روز برگزاری آزمون و پس از بررسی سؤالات آزمون مشخص شد این سؤالات با سؤالات افشا شده مطابقت دارد لذا بر اساس وظیفه حاکمیتی از برگزاری آزمون جلوگیری شد و منشأ افشای سؤالات در حال بررسی است که این منشأ می‌تواند خارج یا داخل کشور باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: موسسه اصلی برگزارکننده و شرکت های عامل در داخل کشور موظف هستند حقوق داوطلبان را استیفا کنند که شامل برگشت کامل هزینه ثبت نام و یا نوبت‌دهی در آزمون‌های بعدی خواهد بود.

پورعباس با اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته، تأکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور مجری برگزاری این آزمون نیست و افشای سؤالات به سازمان سنجش ارتباطی ندارد. شرکت‌هایی به نیابت از موسسه برگزارکننده آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند و مجریان که توسط این موسسه انتخاب شده‌اند و نقش سازمان سنجش منحصراً نظارتی است و به جهت حفظ حقوق داوطلبان و اعتبار کشور از برگزاری آزمونی که تقلب در آن محرز بوده است جلوگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش آموزش کشور در حفظ حقوق عامه داوطلبان در همه سطوح محکم ایستاده است و وظایف خود را به دقت انجام می‌دهد اما متأسفانه برخی در داخل مغرضانه و با قلب واقعیت سازمان سنجش را متهم می‌کنند در حالی که مجری برگزاری این آزمون سازمان سنجش آموزش کشور نیست.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مشکلات برگزاری آزمون آیلتس در کشور، گفت: آزمون‌هایی مانند تافل و GRE که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود در سلامت و با استانداردهای کامل در حال برگزاری است اما علی‌رغم دوره تعلیقی برای آزمون آیلتس این آزمون با مشکلاتی زیادی در ایران همراه بود که در این زمینه توافقاتی با IDP صورت گرفت برخی از مشکلات حل و فصل شده و برای سایر موضوعات مذاکراتی در حال انجام است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 1
    اینجا ایران است وهرچی میتونه لورفتنی باشه!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس