بسیج تمام امکانات عراق برای خدمت‌رسانی در اربعین

کرمانشاه- وزیر کشور عراق با اشاره به گرمای هوا طی اربعین امسال از فعالیت شبانه روزی مرز خسروی و منذریه در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش مشرق، عبد الامیر شمری ظهر دوشنبه در نشست وزرای کشور ایران و عراق که با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی ۲ کشور در سالن جلسات پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: مراسم دهه نخست محرم و روز عاشورا در کشور عراق به صورت باشکوهی برگزار شد.

وی افزود: هم اکنون مشکل خاصی امنیتی در مرزهای ایران و عراق وجود ندارد و وضعیت امنیتی کشورها به ویژه در مرزها تحت کنترل است.

وزیر کشور عراق تصریح کرد: امسال با رایزنی و هماهنگی صورت گرفته توسط وزرای کشور ایران و عراق مرز منذریه به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

شمری بیان کرد: پیش بینی صورت گرفته توسط عراق تردد روزانه ۳۰ هزار نفر از مرز خسروی است و دولت عراق تمام امکانات خود را برای پذیرش و پذیرایی از زوار حضرت سیدالشهدا (ع) بسیج کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا موضوع آب و یخ و همچنین حمل و نقل در مرز مورد نیاز است که انتظار می‌رود دولت جمهوری اسلامی کمک‌های لازم به عمل آورد.

وزیر کشور عراق عنوان کرد: در وزارت کشور عراق برای موضوع حمل و نقل یک مسئول ویژه انتخاب شده که به طرف ایرانی اعلام گردیده مسئول مورد نظر خود را برای هماهنگی معرفی کند.

شمری با اشاره به نصب گیت های جدید در نرز منذریه، خاطر نشان کرد: نصب درب جدید در مرز خسروی و منذریه بررسی و به زودی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: به دلیل گرمای هوا بهتر است تردد زوار طی شب و اوایل صبح انجام شود زیرا از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۶ گرما به شدت اذیت کننده است.

وزیر کشور عراق بیان کرد: امینت مسیر در مرز منذریه توسط نیروهای نظامی و امنیتی در شب تأمین شده و مشکلی وجود ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس