۴ نظامی ارتش استرالیا در رزمایش مشترک با آمریکا کشته شدند

وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد همه سرنشینان مفقودی بالگرد ارتش این کشور که دو روز پیش سقوط کرده بود، کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، «ریچارد مارلز»، وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد چهار عضو نیروی هوایی استرالیا که ۲ روز پیش در«سقوط فاجعه‌بار» بالگردشان مفقود شده بودند، جان باخته‌اند.

این بالگرد در جریان رزمایش مشترک دو هفته‌ایِ «تلیسمان سابر» ۲۰۲۳ ارتش استرالیا، آمریکا و ۱۰ کشور دیگر و با حضور ۳۰ هزار نیرو در استرالیا سقوط کرد.

روز شنبه رسانه‌های محلی استرالیا اعلام کردند در پی سقوط یک فروند بالگرد ارتش این کشور در آب‌های ساحل ایالت کوئینزلند در جریان رزمایش مشترک نظامی با آمریکا، چهار خلبان این بالگرد مفقود شدند. ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا گفته است که این بالگرد MRH۹۰ در جریان رزمایش «طلسم شمشیر» با نیروی دریایی آمریکا سقوط کرده است.وی همچنین اعلام کرد که تیم‌های امداد و نجات و ارتش و هلال احمر عملیات جستجو را در نزدیکی محل حادثه آغاز کرده‌اند. به نوشته آسوشیتدپرس، بالگرد امداد و نجات لاشه یک شی را در مجاورت محل مشکوک به سقوط ردیابی کرده است.

لوید آستین، وزیر دفاع و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که به منظور مذاکره با سران ارشد نظامی استرالیا در این کشور به سر می‌برند، درباره این سانحه اظهار نظر کردند.آستین گفت: وقوع چنین حوادثی در رزمایش همیشه سخت است. اما دلیل برگزاری چنین رزمایش‌هایی با چنین استاندارهای بالایی این است که موفق عمل کنیم و زمانی که برای هر بحرانی فراخوانده می‌شویم، از جان انسان‌ها محافظت کنیم!

دِیمین هیل، مسئول برگزاری رزمایش امسال اعلام کرد که در پی سقوط این بالگرد این رزمایش فعلاً متوقف شده است.

در سال‌های اخیر تلاش‌های آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با قدرت روزافزون چین، بیشتر متمرکز بر حوزه «ایندو-پاسفیک» بوده است؛ ایندوپاسفیک به منطقه جغرافیاییِ تلاقی دو اقیانوس هند و آرام در آسیای جنوب‌شرقی گفته می‌شود و «شینزو آبه»، نخست‌وزیر فقید ژاپن، نخستین سیاست‌مداری بود که این مفهوم را وارد ادبیات سیاسی کرد.

آبه در آگوست ۲۰۰۷ در سخنرانی خود در پارلمان هند، ایجاد «هلال آزادی و رفاه در آسیایی بزرگ‌تر» را در منطقه این دو-پاسفیک پیشنهاد داد. او آگاهانه بدون اینکه نامی از چین ببرد، تأکید کرد کشورهای هند، آمریکا، استرالیا و ژاپن، چهار قدرت دخیل در این پیشنهاد هستند. گرچه در تعریف محدوده جغرافیایی «ایندو-پاسفیک»، هر اندیشمند سیاسی، سیاست‌مدار و کشوری بنا بر ایدئولوژی و منافع خاص خود، تعریفی متفاوت از آن دارد، معمولاً به محدوده جغرافیایی از اقیانوس هند تا غرب اقیانوس آرام، این دو-پاسفیک گفته گفته می‌شود.

این منطقه جغرافیایی کشورهای استرالیا، بنگلادش، بوتان، برونئی، کامبوج، فیجی، هند، اندونزی، ژاپن، لائوس، مالزی، مالدیو، میانمار، نپال، نیوزیلند، پاپوآ گینه نو، فیلیپین، سنگاپور، سریلانکا، تایوان، تایلند، تیمور- لسته، آمریکا و ویتنام را در بر می‌گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    5 5
    نتیجه اعتماد و رزمایش با شیطان بزرگ🤣🤣🤣. الحمدالله
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 0
      نادان آبله در مانور سقوط کردند چرا کر و کورید یک مشت نفهم عقده ای بدبخت
    • آدم IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 0
      باز خدا پدرشان را بیامرزد که وجود این را دارند که اخبارشان را منتشر کنند. در ایران همیشه مانورها هیچگونه مشکلی ندارند.
  • سید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    6 3
    در نبرد با دشمن فرضی تلف شدند!!!!!!!
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 2
    خخخخ به درک,فاشیست های نژاد پرست
  • ح IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    از دشمن فرضی هم شکست میخورند بعد برای ما شاخ و شونه میکشند!
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس